modesty skriver:
Jeg har overvejet kun at give min og kærestens kommende baby min kærestes efternavn. Fordi jeg synes det er pænest. Jeg snakkede med min mor om det og hun sagde at: Jeg skulle tænke mig godt og grundigt om, hvordan jeg ville have det med at mit barn slet ikke havde nogle af mine efternavne. Altså at mit barns navn og mit navn intet havde til fælles. Og det synes jeg er en god pointe. Jeg ville faktisk ikke synes det var så fedt slet ikke at have efternavn til fælles med mit eget barn. Og jeg har ikke tænkt mig at ændre mit eget navn. Så det ender med at blive både mit og kærestens efternavn.

Jeg har tænkt på det! Men der er bare dét med mit navn, at der er lidt hemmelighedskræmmeri omkring hvordan, det er kommet ind i familien. Det er tysk og er formentlig kommet ind i familien omkring 2. verdens krig. Min farfar på 83 kender historien men vil ikke fortælle den. Han var frihedskæmper under krigen og er ikke meget for at snakke om alt det han var udsat for. Tortur, mistet kontakt til sin familie osv. Han mener, historien skal dø med ham! Jeg synes bare, der er en øv følelse altså.
Men ja, det er selvfølgelig et issue, at han så ikke har noget fra sin mor... Må i tænkeboks
Anmeld