Hej piger,
Jeg vil gerne lige høre jeres mening om dette:
Min kæreste hedder to efternavne, hvor det sidste er Jensen.
Jeg hedder to efternavne, hvor det sidste er Jensen.
Begge vores mellemnavne er lidt specielle og på 4 bogstaver, derfor synes vi ikke rigtig vi vil tage de to navne sammen. Synes det ser fjollet ud med Nicolaj xxxx xxxx.
Det skal også siges, at jeg ikke har det store forhold til mit navn og havde egentlig tænkt, at vores søn ikke nødvendigvis behøver at have mit mellemnavn. Så tanken har hidtil været, at vores søn bare skulle have faderens efternavne.
Men vi har nu fundet ud af, at min kærestes farfar havde et rigtig fint efternavn. Han døde meget ung, men var en dejlig mand, som min svigerfar havde det rigtig godt med. Min svigerfar er det bedste, dejligste menneske, som betyder rigtig meget for os.
Derfor har vi tænkt lidt på, at vi som familie vil tage farfaderens efternavn. Til ære for farfaderen og min svigerfar og så simpelthen fordi vi synes, at det er synd, at sådan et fint navn skal gå til spilde når nu det er i familien. Vi ville så tage kærestens mellemnavn og farfaderens efternavn.
Hvad synes I om det piger? Er det for langt ude, når nu ingen af os har kendt farfaderen men kun kender ham igennem fortællinger? Eller ser I det som en sød gestus?
Glæder mig til at høre jeres meninger!
Anmeld