kalaha...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2008

linemus

Havde ikke drømt om, at den kunne blive bedre! Men marcipan - det kan da kun være et plus. Hvor og hvordan kom du det i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2008

linemus

Aj, jeg kan simpelthen ikke komme på en god anledning til at få lagkage igen. Der er så længe til næste fødselsdag

Anmeld

16. november 2008

ka li ja

jeg købte bare sådan en rulle marcipan og så trillede jeg den til en bild og maste den flad til den var ca 1½ cm høj og havde samme diameter som kagebundende...
nej jeg kan desværre heller ikke lige finde på en anledning til at skulle ha lagkage...
måske skulle man lave en i anledningen af at min søster har fødselsdag.. hun kom vist forbi inden hun skal ned og s anden på fredag! det var en go ide line!!

Anmeld

16. november 2008

Astrid P

ka li ja skriver:

hahahahahaha
hvis vi havde en hel aften så er jeg helt 100 på at vi 2 snildt kunne klarer sådan et pirat skib!!
hold kæft jeg kunne godt spise et stykke...
har jeg forresten fortalt dig at jeg kom marcipan i sidste gang. nøøøøøøøj det var den bedste lagkage jeg nogensinde har smagt. og jeg kunne jo ellers ikke li lagkage før vi fik bm´s...!!

Hit med en opskrift... Anders har fødselsdag i februar, og man er vel nødt til at øve sig lidt først, ikke?

Anmeld

16. november 2008

ka li ja

man skal helt sikkert øve sig mange gange!!

jeg bruger:

kagebunde
kiwi
banan
kagecreme
marcipan

og på toppen smelter jeg chokolade i fløde

og til siderne giver jeg fløde et opkog, hælder knust chokolade i og smelter det. og så i køleskabet til næste dag. der blir det pisket til chokoladeflødeskum.og så sprøjtet på

mååååms

nå nu vil jeg i seng
sove godt tøser
og drøm sødt om kage uuhhmmmmmmmm

Anmeld

17. november 2008

linemus

ka li ja skriver:

jeg købte bare sådan en rulle marcipan og så trillede jeg den til en bild og maste den flad til den var ca 1½ cm høj og havde samme diameter som kagebundende...
nej jeg kan desværre heller ikke lige finde på en anledning til at skulle ha lagkage...
måske skulle man lave en i anledningen af at min søster har fødselsdag.. hun kom vist forbi inden hun skal ned og s anden på fredag! det var en go ide line!!

Arg, jeg skal simpelthen lige have den en gang til. Hvad gør du så med marcipanen? Lægger du det på en af bundene? Dem allesammen? Eller erstatter det simpelthen bundene? Arh, mon... Men hvormeget kommer du i, så det ikke bliver vammelt (for andre)?

God idé med søsters fødselsdag. Tænke tænke... hvem har fødselsdag.... Jeg kender én, der har fødselsdag 5. dec. Måske jeg skulle fejre hende herhjemme - altså bare for mig...?

Anmeld

17. november 2008

linemus

Ja, selvfølgelig skal man øve sig. Øve øve øve! Vigtigt!

Jeg kan i øvrigt henvise til denne tråd, hvor hele opskriften er beskrevet med mål osv.

www.baby.dk/Forum/Messages.aspx

Anmeld

17. november 2008

ka li ja

linemus skriver:

Arg, jeg skal simpelthen lige have den en gang til. Hvad gør du så med marcipanen? Lægger du det på en af bundene? Dem allesammen? Eller erstatter det simpelthen bundene? Arh, mon... Men hvormeget kommer du i, så det ikke bliver vammelt (for andre)?

God idé med søsters fødselsdag. Tænke tænke... hvem har fødselsdag.... Jeg kender én, der har fødselsdag 5. dec. Måske jeg skulle fejre hende herhjemme - altså bare for mig...?

jeg købte bare sådan en lille firkantet macipan fra anton berg. ca 200 g vil jeg tro.
jeg lagde den ovenpå en kagebund, med en smule kagecreme både under og over, for at det ikke skulle blive tørt. og samtideig 3 kagebunde udover macipanen.
nederst i midten og øverst.
og så 1 lag kiwi og creme og et lag banan og creme.
ja det er jo lige det der med om det er vammelt for andre... jeg syntes jo næsten ikke det kan blive vammelt nok.
men selv min mor som ikke rigtig gider lagkage syntes også den med marcipanen var kanon!!
så gå du bare i gang med at fejre fødselsdag d 5. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.