hvor meget er 50 mg??(baby 7 mdr og ca 8 kg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

kamtok

nvm skriver:

jeg tror første gang at kjeg skal lure med når min mor gør det hehe

det er pisse svært lige at ta det første skridt, har faktisk klaret mig i snart 5 år uden min store datter skulle ha det, så håber jo det samme den her gnag

Ha ha ha - Jeg havde også min mor stående ved siden af, da jeg gav ham den første gang, for at hun lige kunne tjekke at jeg ikke gjorde noget forkert

Min veninde bruger også kun flydende til hendes datter, men min søn synes åbenbart ikke at søde flydende ting er et hit (i hvert fald ikke "medicin", han vil hverken have lactulose, panodil eller penicillin - trods at det er smadder sødt og næsten alle andre børn jeg kender ELSKER det).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

anna-jonas

Hej!!

50 mg............eller 2 ml. er slet ikke nok, til at tage nogle former for smerter. Mon ikke vagtlægen har sagt 50 mg. pr. kg. fordelt på 3-4 doser dagligt??? D.v.s ca. 100 eller 125 mg. x 3-4 dagligt.

Synes i skal give 4- 5 ml. pr. gang, med minimum 6 timer imellem.

Jeg er sygeplejerske, og har slået det op på Medicin.dk for fagpersoner. Er desuden mor til 3 unger.

Anmeld

23. maj 2011

nvm

anna-jonas skriver:

Hej!!

50 mg............eller 2 ml. er slet ikke nok, til at tage nogle former for smerter. Mon ikke vagtlægen har sagt 50 mg. pr. kg. fordelt på 3-4 doser dagligt??? D.v.s ca. 100 eller 125 mg. x 3-4 dagligt.

Jeg er sygeplejerske, og har slået det op på Medicin.dk for fagpersoner. Er desuden mor til 3 unger.

jo det kan da godt være, jeg blev forvirret og synes det irriterende der blir snakket "sygehus/læge" sprog istedet for at forklare det ordenligt osv.... ellers er det bare mig der er dum

men 1000 tak for hjælpen

Anmeld

23. maj 2011

nvm

kamtok skriver:

Ha ha ha - Jeg havde også min mor stående ved siden af, da jeg gav ham den første gang, for at hun lige kunne tjekke at jeg ikke gjorde noget forkert

Min veninde bruger også kun flydende til hendes datter, men min søn synes åbenbart ikke at søde flydende ting er et hit (i hvert fald ikke "medicin", han vil hverken have lactulose, panodil eller penicillin - trods at det er smadder sødt og næsten alle andre børn jeg kender ELSKER det).

hehe godt man har sin mor til den slags hva, hvad skulle vi dog gøre uden

Anmeld

23. maj 2011

anna-jonas

nvm skriver:

jo det kan da godt være, jeg blev forvirret og synes det irriterende der blir snakket "sygehus/læge" sprog istedet for at forklare det ordenligt osv.... ellers er det bare mig der er dum

men 1000 tak for hjælpen

Var så lidt, og god bedring med den lille..............

Anmeld

23. maj 2011

nvm

anna-jonas skriver:

Var så lidt, og god bedring med den lille..............

taak skal du ha

Anmeld

23. maj 2011

kamtok

anna-jonas skriver:

Hej!!

Er helt enig med dig.

De må få ca. 4-5 ml. hver 6. time :-)  (5 ml. svarer til en stikpille á 125 mg.)

Det andet har ingen effekt overhovedet.

Anmeld

23. maj 2011

nvm

kamtok skriver:

Er helt enig med dig.

De må få ca. 4-5 ml. hver 6. time :-)  (5 ml. svarer til en stikpille á 125 mg.)

Det andet har ingen effekt overhovedet.

hvor meget er 4-5 ml så hvis ikke man har den sprøjte at måle med

Anmeld

23. maj 2011

Mullebergen

Nu har jeg ikke læst alle svarene MEN

Han må få ½ af sin vægt i ml hver 6. time -Det er en god huskeregel, så stiger antal ml. jo i takt med barnets vægt 

Den måleske der medfølger, indeholder 5 ml så han må få den, næsten fyldt 

God bedring med ham!

Anmeld

23. maj 2011

nvm

MatildeS skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svarene MEN

Han må få ½ af sin vægt i ml hver 6. time -Det er en god huskeregel, så stiger antal ml. jo i takt med barnets vægt 

Den måleske der medfølger, indeholder 5 ml så han må få den, næsten fyldt 

God bedring med ham!

det ikke en HAM hehe...

men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.