hvor meget er 50 mg??(baby 7 mdr og ca 8 kg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

MinNoah

Det er lige overdrevet nok det med man ikke ´må gi pamol før lægen har sagt god for det... Selvfølgelig skal man ikk fylde børn med pamol hver gang de er pyldrede, men hvis man virkelig tror det skyldes smerter så kan man roligt give pamol uden at ringe til lægen først.

Men ja - det er selvfølgelig utrolig vigtigt at man giver den rette dosis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

de-wett

nvm skriver:

jeg har kender altså også rigtig mange der har govet børn under 10 kg panodil. og der sker ikke noget ved det vi gør det jo kun for at hjælpe dem og ikke for at skade dem, tak for info

ja netop  altså min datters første tand er lige kommet frem og det har været et helvede for at sige det pænt med panodil inden hun skulle i seng

Anmeld

23. maj 2011

ZamanogDania

nvm skriver:

ja den dag hendes hår begynder at vokse haha, hun er så skaldet

Hvor du sjov ej hendes hår vokser lige pludselig bare vent

Anmeld

23. maj 2011

kamtok

nvm skriver:

min datter skal ha noget flydende panodil, men hvor meget er 50 mg??

der står bag på at der skal gives 50 mg fordelt på 3-4 doser.

har ikke noget at måle med eller noget.

så hvis i ved hvor meget en baby på snart 7 mdr, der vejer 8 kilo skal ha, så siger jeg JA TAK til hjælp

Må jeg på det varmeste anbefale dig at købe panodil junior stikpiller og efter aftale med lægen må man gerne give dem (den virker i ca. 6-8 timer) - det er MEGET nemmere end det der klisteret flydende stads. Min dreng vejer "kun" 8,6 kg. og er netop fyldt 7 måneder - han fik panodil hver 6. time i halvandet døgn (lægens anvisning), da han havde øreproblemer. Stikpillen virker inden for ca. 10-15 min. og det er bare SUPER effektivt.

Anmeld

23. maj 2011

nvm

MinNoah skriver:

Det er lige overdrevet nok det med man ikke ´må gi pamol før lægen har sagt god for det... Selvfølgelig skal man ikk fylde børn med pamol hver gang de er pyldrede, men hvis man virkelig tror det skyldes smerter så kan man roligt give pamol uden at ringe til lægen først.

Men ja - det er selvfølgelig utrolig vigtigt at man giver den rette dosis!

det nemlig det det er..

tror heller ikke der nogen der propper overdrevet smertestillende i deres børn

Anmeld

23. maj 2011

nvm

kamtok skriver:

Må jeg på det varmeste anbefale dig at købe panodil junior stikpiller og efter aftale med lægen må man gerne give dem (den virker i ca. 6-8 timer) - det er MEGET nemmere end det der klisteret flydende stads. Min dreng vejer "kun" 8,6 kg. og er netop fyldt 7 måneder - han fik panodil hver 6. time i halvandet døgn (lægens anvisning), da han havde øreproblemer. Stikpillen virker inden for ca. 10-15 min. og det er bare SUPER effektivt.

jeg ved godt stik piller er en del bedre, men for os der ikke bryder sig om at stikke en pille op og aldrig har prøvet det, der siger jeg altså længe leve klisterstaset hehe

Anmeld

23. maj 2011

nvm

ZamanogDania skriver:

Hvor du sjov ej hendes hår vokser lige pludselig bare vent

ja når du er over 1 år

Anmeld

23. maj 2011

nvm

de-wett skriver:

ja netop  altså min datters første tand er lige kommet frem og det har været et helvede for at sige det pænt med panodil inden hun skulle i seng

de tænder altså

Anmeld

23. maj 2011

kamtok

nvm skriver:

jeg ved godt stik piller er en del bedre, men for os der ikke bryder sig om at stikke en pille op og aldrig har prøvet det, der siger jeg altså længe leve klisterstaset hehe

Jeg synes også at det var TOTALT grænseoverskridende ligesom jeg hader at tage hans tempratur (selvom han ligger helt stille og ikke siger en lyd), men da han ikke ville "drikke/spise" det flydende, havde jeg ikke rigtig nogen valgmulighed, og det var MEGET nemmere end jeg lige havde regnet med. De små numser "suger" den nærmest op og så klemmer man lige ballerne lidt sammen i et par sekunder og så er det overstået. Min dreng har aldrig  brokket sig over at få det.

God bedring og good luck med bisserne

Anmeld

23. maj 2011

nvm

kamtok skriver:

Jeg synes også at det var TOTALT grænseoverskridende ligesom jeg hader at tage hans tempratur (selvom han ligger helt stille og ikke siger en lyd), men da han ikke ville "drikke/spise" det flydende, havde jeg ikke rigtig nogen valgmulighed, og det var MEGET nemmere end jeg lige havde regnet med. De små numser "suger" den nærmest op og så klemmer man lige ballerne lidt sammen i et par sekunder og så er det overstået. Min dreng har aldrig  brokket sig over at få det.

God bedring og good luck med bisserne

jeg tror første gang at kjeg skal lure med når min mor gør det hehe

det er pisse svært lige at ta det første skridt, har faktisk klaret mig i snart 5 år uden min store datter skulle ha det, så håber jo det samme den her gnag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.