Erfaringer med job/lønsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej Tøser (og mænd. )

Min mand og jeg har 2 piger på 5 og 7 - men vil virkelig gerne fuldende flokken med een mere.

Nu er det så, at jeg er blevet stillet i udsigt, at jeg til lønforhandling i oktober vil kunne forvente lidt mere end gennemsnittet (der har været holdt MEGET tilbage her, de 3 år jeg har været ansat) - men så er det jeg tænker - kan det påvirke beslutningen om min lønstigning, hvis jeg nu kommer og siger, jeg er gravid?

Er der nogen af jer, der har erfaring med det - enten positivt eller negativt?

Indtil videre snakker vi om, om vi bør vente et par måneder, og så starte op der - da jeg så tidligst vil være 12 uger i starten af oktober, og på den måde kan vente med at sige det til efter lønsamtale. Men er også bare hårdt at vente, når nu vi begge så gerne vil - og træls at lade noget så lige gyldigt som økonomi være afgørende - men det kan det jo godt gå hen og blive...

Har I nogen gode råd? Erfaringer?

Eller hvad gør I jer af tanker?

Mvh. den endnu anonyme - vi fortælle ikke nogen, vi vil i gang - tror ikke familierne har den store forståelse for det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

fru G

Hej, har ikke erfaringer,... men det er forbudt ikke at give løn forhøjelse pga graviditet/barsel.. i så fald kan man klage til ligebehandlingsnævnet. Du kan egentlig også , hvis du vil, læse nævnets afgørelser på deres hjemmeside.

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej igen,

Tak for svar.

Jeg er godt klar over, at rent lovmæssigt er der ikke rigtig noget at komme efter - men jeg ville jo aldrig kunne bevise noget.

Og fordi min chef sidste år siger, at han håber/forventer at kunne give x% næste år - så er det jo ikke et retsmæssigt løfte (men dog noget, jeg er sikker på, han ikke siger medmindre han har god grund til det..)

Jeg ved så bare ikke, hvor jeg står i den sammenhæng, hvis jeg vælger at blive gravid før da...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.