SU som enlig er dobbelt op. Dvs. 5486 * 2 (eller hvad satsen nu er på)
Derudover kan du tage SU lån (+ forsørgende SU lån) på op til 4200 om måneden.
Der er nogle regler omkring dobbeltklip du kan få inden fødslen mener jeg, men er langt fra sikker.
Jeg er ikke inde i reglerne for barsel og SU.
Mht. babyting og lejlighed:
henvend dig på socialforvaltningen på din kommune, og fortæl hvordan din situation er.. Sig at du sådan set allerede NU står uden et sted at bo (og ikke først til fødslen - det er blot at udskyde det uundgåelige).
Du kan låne til indskuddet til lejligheden af kommunen. Du kan måske også låne penge (søge engangsydelse) til babyting.. Men der vil jeg nærmere forslå dig at du søger nogle legater til at dække disse udgifter. Hvis du har brug for legater og vejledning, så skriver du bare (dog privat)
Hvis du bor i København, så ring til Alexandra kollegiet. Det ligger i Valby og har pt ledige lejligheder af det jeg sidst hørte... Det er et kollegie for unge enlige mødre under uddannelse, hvor der er støtte omkring en, og mulighed for netværk.
Hvornår er du egentlig sat til?
Og hvorfor smider han dig først ud den dag du har født? (det er da dårlig stil, så hellere gøre det nu).
Du kan i øvrigt også søge boligstøtte når det er... Alt afhængig af huslejen, så kan du få op til 3000 kroner.
føler med dig. og sikke en nar af en mand
Anmeld