Hej dejlige damer 
Jeg har lige et emne som jeg håber i har lyst til at snakke lidt om.
Som mange andre nok, har jeg læst og ladet mig fortælle af diverse ''børne eksperter'' at børn under 1 år og måske også lidt over 1 år ikke kan manipulerer og at de ikke er så bevidste.
Tror i på det?
Det bare fordi min søn på 11 mdr. har længe været meget morsyg, (hvilket jo er meget normalt) men det har så udviklet sig til at det ikke kun er morsyge, men bare generalt KLÆBER. Dagplejemoren har det lidt svært med ham, fordi han KONSTANT vil op til hende, og det er det samme herhjemme. Jeg tænker bare at det kan jo ikke være normal morsyge hvis det også går udover andre end mor? Og hvordan kan det være han er så klæbrig man skulle tro han havde været en masse skidt igennem, eftersom han overhovedet ikke stoler på omverdenen, men han har altid haft det som blommen i et æg... 
Nå, men jeg går sådan lidt og undrer mig, fordi han er virkelig begyndt at give udtryk for når han er utilfreds over et eller andet han fx. ikk må eller når det ikke lige går som han ønsker det, så bliver han TOTAL ulykkelig på den der falske måde.
Nå, nok om det. I bund og grund står jeg lidt og vakler mellem to ting.
1 : Er han bare et (undskyld mit udtryk) ''skvattet'' barn der af en eller anden årsag har brug for at sidde hos en voksen konstant og skal man så bare accepterer det?
eller
2: Er han begyndt (mod eksperternes mening) at manipulerer, fordi han har fundet ud af at han kan opnå en masse ting ved at agerer 'ked af det' og skal man så begynde sin opdragelse her og være mere kontant?
Håber der nogen der vil dele, råd, erfaringer, historier hvad som helst 
Anmeld