Hej alle sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Moms

Jeg har fulgt med på Baby.dk allerede fra vi startede med at prøve at blive gravide. Jeg er 10+5 nu og nu synes jeg alligevel, det ville være spændende med lidt interaktion i stedet for at følge med fra sidelinien. Jeg har termin 13. december og synes det er spændende, at vi er så mange decemberfødende.

Jeg er 37 og min mand og jeg har været længe om at blive klar til at få børn. Vi besluttede os til nytår og det tog kun godt 3 måneder. Det var jo overraskende - alderen taget i betragtning.

Jeg købte en tidlig scanning (uge 8) og ved at hjertet slår og at der kun er én baby.

Jeg har døjet lidt med kvalme, men det er til at holde ud. Hvad der har overrasket mig - en del - er HVOR STOR den mave blev SÅ tidligt. Jeg var ude at købe ventebukser allerede for 2 uger siden - og så er livmoderen ikke større end en appelsin og baby knap 2 cm.

Jeg havde ellers planer om at holde det hemmeligt længe, men tvivler på det kan lade sig gøre.

Jeg håber, vi kan støtte hinanden i mødregruppen og udveksle erfaringer og oplevelser undervejs

mvh. Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Leonora25

Hej Moms.

Velkommen og TILLYKKE med din graviditet Hvor dejligt at det gik så hurtigt!

Håber også på god aktivitet her i mødregruppen. Det er hyggeligt at følge og interagere med nogle som er ca lige så langt henne som en selv Og ja det ser ud til at der bliver en del decemberbørn Men det er da også den bedste julegave man kan ønske sig!

Må være dejligt at have fået en tidlig scanning, jeg skal til Nf på onsdag, hvilket er min første scanning, kan næsten ikke vente længere. Glæder min til at se at alt forhåbenligt er som det skal være

Men endnu engang tillykke!! Det bliver hyggeligt at følge dig og de andre decemberpiger!

Hilsen Charlotte

Anmeld

22. maj 2011

Hertzum77

Hej Moms

Velkommen og stort tillykke med jeres december baby  Håber du bliver glad for det herinde. Jeg skriver ikke så meget, men følger en del med på sidelinien.

Jeg har termin d. 29/5 indtil videre, kan ikke helt huske hvilke dage jeg havde min mens

Anmeld

24. maj 2011

Moms

Takker!

Held og lykke med scanningen i morgen Charlotte! Jeg kan godt forstå du glæder dig. Jeg håber, du kan få faderen med, da det er en stor oplevelse.

Jeg skal selv først til nakkefoldsscanning om 2 uger, og ugen efter til det første jordmoderbesøg.

Jeg synes, det er lidt mærkeligt at have fået taget en blodprøve (for over en uge siden) hos lægen, som jeg så nok først får svar på hos jordmoderen eller - hvad ved jeg - måske til scanningen. Jeg mener at have læst, at man får risikoen at vide straks efter scanningen, så der skal de jo have resultatet af den del af blodprøven (doubletesten).

Men det kan du måske fortælle mig i morgen :-)

mvh. Moms

Anmeld

24. maj 2011

Leonora25

Moms skriver:

Takker!

Held og lykke med scanningen i morgen Charlotte! Jeg kan godt forstå du glæder dig. Jeg håber, du kan få faderen med, da det er en stor oplevelse.

Jeg skal selv først til nakkefoldsscanning om 2 uger, og ugen efter til det første jordmoderbesøg.

Jeg synes, det er lidt mærkeligt at have fået taget en blodprøve (for over en uge siden) hos lægen, som jeg så nok først får svar på hos jordmoderen eller - hvad ved jeg - måske til scanningen. Jeg mener at have læst, at man får risikoen at vide straks efter scanningen, så der skal de jo have resultatet af den del af blodprøven (doubletesten).

Men det kan du måske fortælle mig i morgen :-)

mvh. Moms

Tak skal du have :-) Glæder mig så meget og ja farmand skal heldigvis med Vil godt tro det er en kæmpe oplevelse!

Ja, blodprøven - (doubletesten) skal du først bruge til Nf- scanningen, så sandsyneligvis får du først svaret der. Vil så også sige at du ikke kan bruge svaret på den blodprøven til noget uafhængigt af scanning +alder - de skal bruge alle tre faktorer for at udregne risiko. Min læge var kommet til at sende svaret på blodprøven til mig og det var rent volapyk :-)

Grunden til at den bliver taget det tidligere end scanningen er, at den så giver et mere præcist resultat.

Giver lige en update imorgen- hilsen Charlotte

Anmeld

26. maj 2011

Moms

Venter spændt på up-date!

Men den første blodprøve er jo også for en hel masse andre ting. Jeg fik min blodprocent at vide ved lægen og den var ok.

Moms

Anmeld

28. maj 2011

Leonora25

Moms skriver:

Venter spændt på up-date!

Men den første blodprøve er jo også for en hel masse andre ting. Jeg fik min blodprocent at vide ved lægen og den var ok.

Moms

Nå ja, den første blodprøve, den har jeg slet ikke fået noget svar på Troede du mente doubletesten. Hmmm, men min læge havde ved reageret hvis der var noget. Hvornår skal du til Nf?

God weekend!

Anmeld

29. maj 2011

baby15 0kt

Tillykke Moms

jeg venter selv vores første barn til d 12 dec vi skal scannes d 8 jun

glæder mig så vildt meget  

Håber bare alt er som det skal være

har ikke rigtig haft nogle symtomer udover jeg var med morgen kvalme i en uge og træt og lidt spændninger i bryste

nu har jeg det bare som før jeg blev gravid bare med en lidt stører mave

Anmeld

29. maj 2011

Moms

Tillykke baby12dec!

jeg er sat til den 13. dec - så må vi se, hvem der kommer først :-)

Jeg har haft let kvalme, der startede et par uger efter positiv test (3 dage før forventet menstruation). Kun i sidste uge, som er uge 11, begyndte jeg at kaste op. Det sker aldrig i weekenden og jeg tror, det er fordi jeg sover længe - bare en teori. Men det var jo nu, det skulle begynde at aftage, så det er lidt træls.

Men mine bryster har været ømme og spændte hele tiden og er det endnu. Især når jeg rejser mig fra sengen om morgenen og de skal til at "hænge" selv. Jeg er normalt a eller b, så det er ikke fordi de er så store :-)

Min mave er enorm. Om aftenen ligner jeg én i 5-6 måned og har svært ved at skjule den, selvom jeg foretrækker at vente med at fortælle hemmeligheden. Jeg er altså meget oppustet og det bliver værre i løbet af dagen. Til gengæld har jeg kun taget 1-1½ kg på.

Jeg har læst, at man kan døje med forstoppelse, men det mener jeg nu ikke det er, når jeg har normal afføring. Jeg er pænt slank og troede jeg skulle have sådan en fin lille topmave, men ligner bare en tønde

øv

Skal til NF-scanning den 8. juni og første jordmoder ugen efter.

Moms

Anmeld

29. maj 2011

anynom

Hej! =)

Tillykke og velkommen til =) Dejligt, at du allerede har set bebs i maven =)

Jeg er 12+1 i dag, termin d. 10/12.

Skal til NF scanning i morgen tidlig klokken 8.30, får ikke lukket et øje i nat, er så spændt =) Vi har slet ikke set bebs endnu, så det er med stor spænding at vi står op i morgen =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.