_-Kathrine-_ skriver:
Hej Line!
Fra den første dag vi kom hjem har han faktisk ligget og sovet i sin vugge, og det har da også krævet blod(næsten), sved og tårer for at han selv ville ligge og sove der... har også som du, siddet ved siden af og nusset og vugget ham i flere timer, for at få ham til at falde i søvn, og nu lægger vi ham, og så sover han lidt efter!
Vi har sådan en vågelampe, som jeg tænder når jeg skal give ham mad... den har et meget svagt lys, så det kunne måske være en mulighed for jer... Villads er nemlig ikke så god til at holde fast, når mit bryst er meget spændt-især ikke efter jeg er holdt op med at bruge ammebrikker, og så skal han hjælpes til igen-det er ikke skide nemt i mørke
så har jeg også sat min tlf's lystid på 10 min... den lyser lidt kraftigere, og så slukker den ikke så hurtigt!
Han falder nærmest i søvn igen efter 10 min med brystet i munden, og så lægger jeg ham på min mave, så han lige kan få lidt hud-til-hud kontakt og falde ordentlig i søvn inden jeg lægger ham over igen i vuggen... nogen gange ligger han og knirker lidt, men jeg nusser ham kun hvis han blir ked af det eller taber sutten....!
Vi introducerede sutten efter ca 1 1/2 uge, fordi han var meget urolig en nat, og så snart han får den i munden, blir øjenlågene tunge 
Har fra dag 1 nusset ham, hvor jeg kører en finger fra panden og ned over næseryggen... det gjorde min mor ved mig fra jeg var helt lille og den dag i dag synes jeg det er dejlig afslappende 
Hvordan går det med amningen? Gør det ondt?
Kathrine
Hej igen 
Hvor er det flot at i allerede og så tidligt har kunnet få ham til at sove selv - det må jo være det hele værd, når først den lille bliver tryg ved at det er sådan det skal være når man skal sove!
Jeg tror faktisk det ville kræve blod her at få lille Aske til at falde i søvn selv... Jo mere træt han er jo nemmere går det dog! I går lagde vi ham faktisk i liften inden han sov (han var meget søvnig) og så nussede og vuggede far ham lidt - og han faldt i søvn!! 
Efter amningen i nat kom han også i liften, efter at han var faldet i søvn hos mig... Det tog en time fra han vågnede (med afføring i bleen) og til han sov igen! Det vil sige en time til at skifte ble, amme og putte... Putningen er det hårdeste, da jeg selv er ved at drætte omkuld af træthed 
Jeg har også en lille vågelampe - så stort set ikke noget lys, men lige nok til at jeg kan hjælpe Aske med at få ordentlig fat i brystet (ellers kan det somme tider gøre nas + at han kan blive temmelig utilfreds). Ligesom for dig, er det ikke helt lige så nemt når brystet er meget spændt!
Men amningen går super godt og det gør ikke ondt overhovedet - kun hvis Aske får forkert fat (der er dælme sug i ham) 
De første 4-5 dage havde jeg lidt problemer med den ene brystvorte og jeg fik et lille sår, der var ret så ømt... Men jeg forebyggede og "helbredte" med Lansinoh (brystvortecreme) og efter et par dage var såret væk og amningen er gået strålende siden!!
I dag har jeg i øvrigt haft sutten i brug da han skulle puttes i barnevognen og det gik så fint... så jeg forsøger mig nok med sutten i nat, så må vi se 
Line