Kan det være rigtigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. november 2008

Plysbjørnen

at det er "normalt" at en 3 uger gammel knægt holder sig vågen i 8 stive timer i træk???

Var ude ved lægen i går fordi SP mente at Benjamins trøske havde bredt sig... Detsagde lægen at det ikke havde, men gav os en creme til den ildrøde bagende Benjamin har...

Så spurgte jeg til hvad der kunne være årsagen til at Benjamin vågner næsten hver dag ved 16-17 tiden og så kører den der ud af ind til omkrig midnat (i går blev den 1) før han går omkuld.... Lægen sagde sgu at det var meget normalt for de skulle lige vende sig til livet og finde ud af hvornår man skulle sove...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2008

Anja

Synes det lyder som længe at være vågen .....

Esther er nogle gange vågen 4-5 timer i træk, men det er altså med et par små 10 minutters blundere undervejs.

Hvad er hans bagdel blevet rød af ?

Anmeld

14. november 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Synes det lyder som længe at være vågen .....

Esther er nogle gange vågen 4-5 timer i træk, men det er altså med et par små 10 minutters blundere undervejs.

Hvad er hans bagdel blevet rød af ?

Ja lægen mener det er fordi han laver så meget som han gør... der er afførring stort set hver gang han spiser...

Benjamin blunder da godt nok også ind i mellem, men det er ikke mere en 4-5 min ad gangen... og så bliver han sur når man lægger ham fra sig...

Anmeld

14. november 2008

BellaT

Trold skriver:

Ja lægen mener det er fordi han laver så meget som han gør... der er afførring stort set hver gang han spiser...

Benjamin blunder da godt nok også ind i mellem, men det er ikke mere en 4-5 min ad gangen... og så bliver han sur når man lægger ham fra sig...

Har du overvejet en slynge, når han jo viser sig at være sådan en "abeunge"?
Jeg fandt aldrig selv rigtig ud af den. Men når jeg gik med Phillip i den, faldt han altid i søvn. Det smarte er jo at du kan rende rundt og lave andre ting, mens lillemanden tager sig en skraber. Du kan også sagtens sætte dig ned med ham i slyngen.
Jeg synes godt nok også at det er længe han er vågen.. Det lyder hårdt.

Anmeld

14. november 2008

Joan ( Smallie )

Puha Trold det lyder som Niels da han var lille. Han sked også heletiden og havde en meget rød numse, vi fik noget ved lægen at smøre i men det hjalp ikke det vilde. Det der hjalp mest her var at han fik lov at ligge uden ble så meget så muligt. Så bare lig noget under ham som det ikke gør noget han skider på. Jeg brugte meget at ligge knægten ind i hans seng på hans puslepude under hans uro det kunne han nemlig godt li.

Er han sur når han er vågen??

Niels kom hurtig ind i en rutine med at han sov ret godt om natten men sov overhovedet ikke om dagen og så var han pisse sur hele dagen.

Så jeg brugte meget bæresele til ham for det kunne han godt li.

Men ellers vil jeg sige du er på vej mod en gang kolik ked af at sige det, men sådan som hans mave opføre sig så kunne det godt tyde på det.
Vi brugte meget kamille the med lidt sukker i til at få han mave til at falde til ro og så fik han kun lov at amme hver 3 time ellers sked han heletiden. og mellem 17 og 19 kunne han så få lov til at spise alt det han ville og det virket meget godt.

Ej undskyld en lang smør der kommer her. Men vil bare sige jeg har prøvet det og hvis der er noget du vil vide så bare skriv.

Joan

Anmeld

14. november 2008

Plysbjørnen

Joan ( Smallie ) skriver:

Puha Trold det lyder som Niels da han var lille. Han sked også heletiden og havde en meget rød numse, vi fik noget ved lægen at smøre i men det hjalp ikke det vilde. Det der hjalp mest her var at han fik lov at ligge uden ble så meget så muligt. Så bare lig noget under ham som det ikke gør noget han skider på. Jeg brugte meget at ligge knægten ind i hans seng på hans puslepude under hans uro det kunne han nemlig godt li.

Er han sur når han er vågen??

Niels kom hurtig ind i en rutine med at han sov ret godt om natten men sov overhovedet ikke om dagen og så var han pisse sur hele dagen.

Så jeg brugte meget bæresele til ham for det kunne han godt li.

Men ellers vil jeg sige du er på vej mod en gang kolik ked af at sige det, men sådan som hans mave opføre sig så kunne det godt tyde på det.
Vi brugte meget kamille the med lidt sukker i til at få han mave til at falde til ro og så fik han kun lov at amme hver 3 time ellers sked han heletiden. og mellem 17 og 19 kunne han så få lov til at spise alt det han ville og det virket meget godt.

Ej undskyld en lang smør der kommer her. Men vil bare sige jeg har prøvet det og hvis der er noget du vil vide så bare skriv.

Joan

Ind i mellem er han, så kan han vræle (skrige) et halvt til et helt menut, og så stopper det... og det kan gå godt i 10 - 15 minutter... og så skriger han lidt igen, og så stopper det... Også når han skal spise, bortset fra at der er skrige perioderne lige så lange som Stille perioderne...

Han spiser ca hver 3-4 time, har fået ordre på at der ikke må gå længere i mellem, netop fordi vi har været inde i en periode hvor han slet ikke ville spise...

Betina

Anmeld

14. november 2008

Loggidut

uha trold...8 stive timer???

det er sgu lang tid at underholde sådan en lille fyr! frem med gode legesager, med stærke farver på, og lad ham ligge med numsen bar og glo på alle de her herlige farver.
Har du forsøgt dig med bomuldsklude til numsen? Der er altså nærmest garanti for det virker, selv om mange finder det underligt...men spørg du bare susan hvilken effekt det havde på Emil.

Jeg tror nu godt det kan passe det med han er så vågen...og måske skal du nyde det (ark, det lyder dumt) men så sover han måske det længere om natten?

hvad tid ligger det første tigerspring mon? Dengang de store unger var i så små hoppede jeg let og elegant hen over det tigerspring, for jeg troede vitterligt ikke på det, men det gør jeg sgu nu...

jeg sender dig lige lidt trøsteopbakning, for det er ikke sjovt med sådan en lille vågen fætter...som miiikro skriver, kunne det være en ide at gøre ham til slyngebarn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.