Andre med ked baby om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.484 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

mortil4dejligepiger

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Line Højdal

Hejsa..

Herhjemme har vi også haft et par aftener med en rigtig ked lille Aske. Det er tydeligt at det er maven der driller og vi cykler også flittigt og maserer mave. Ofte giver det ham ro at hænge på underarmen, så han får et lille pres på maven (kolikgrebet, som der er en anden der skriver).

Det der har hjulpet os aller bedst er dog at lave mange flere bøvse-pauser i måltidet! Han bliver lidt utilfreds over at blive taget fra brystet i starten, men hvis han kommer med al luften er han meget mere veltilpas!!

Et tip jeg fik fra min veninde er at bruge d-vitamindråber uden kokos-olie eller jordnødde-olie, da de kan give mavekneb. Man kan få nogle på sukker - det skulle hjælpe på nogle børn at skifte!!

Endelig er der nogle dråber der hedder ”Mylicon”, som virkede godt mod luft i maven (til at komme af med den).

Håber du finder en løsning og at din lille pige snart får nogle gode aftener  Du må meget gerne give en update herinde...

Line

Anmeld

24. maj 2011

mortil4dejligepiger

Pipkukkeren skriver:

Hejsa..

Herhjemme har vi også haft et par aftener med en rigtig ked lille Aske. Det er tydeligt at det er maven der driller og vi cykler også flittigt og maserer mave. Ofte giver det ham ro at hænge på underarmen, så han får et lille pres på maven (kolikgrebet, som der er en anden der skriver).

Det der har hjulpet os aller bedst er dog at lave mange flere bøvse-pauser i måltidet! Han bliver lidt utilfreds over at blive taget fra brystet i starten, men hvis han kommer med al luften er han meget mere veltilpas!!

Et tip jeg fik fra min veninde er at bruge d-vitamindråber uden kokos-olie eller jordnødde-olie, da de kan give mavekneb. Man kan få nogle på sukker - det skulle hjælpe på nogle børn at skifte!!

Endelig er der nogle dråber der hedder ”Mylicon”, som virkede godt mod luft i maven (til at komme af med den).

Håber du finder en løsning og at din lille pige snart får nogle gode aftener  Du må meget gerne give en update herinde...

Line

Hej!

Tak, skønt med et svar .

Jeg har lige været til lægen med lillepigen i dag. Lægen ville gerne lige se hende. Dejligt! Heldigvis fandt lægen at hun er helt som hun skal være. Ingen andre problemer end en meget rumlende mave!

Jeg tager nogle stikpiller for hæmorider, som giver mig SÅ meget luft i maven. Jeg har taget dem siden fødslen. Måske kan det være dem - jeg virkelig! Jeg er stoppet med dem fra i dag!!!

Vi har en zoneterapeut i vennekredsen, som har givet hende zoneterapi et par gange. Det fortsætter vi med og håber virkelig det hjælper!

Ellers er dråberne et rigtig godt tip. Det er næste skridt! Tak

Er Askes urolige aftener ophørt?

Anmeld

24. maj 2011

Line Højdal

mortil3dejligepiger skriver:

Hej!

Tak, skønt med et svar .

Jeg har lige været til lægen med lillepigen i dag. Lægen ville gerne lige se hende. Dejligt! Heldigvis fandt lægen at hun er helt som hun skal være. Ingen andre problemer end en meget rumlende mave!

Jeg tager nogle stikpiller for hæmorider, som giver mig SÅ meget luft i maven. Jeg har taget dem siden fødslen. Måske kan det være dem - jeg virkelig! Jeg er stoppet med dem fra i dag!!!

Vi har en zoneterapeut i vennekredsen, som har givet hende zoneterapi et par gange. Det fortsætter vi med og håber virkelig det hjælper!

Ellers er dråberne et rigtig godt tip. Det er næste skridt! Tak

Er Askes urolige aftener ophørt?

Århh - dejligt at lægen kunne konstatere at alt var som det skulle være... Uroen i de små maver tror jeg ikke helt vi slipper for. Det er jo et så lille system der skal fungere og selv den mindste smule luft kan jo lave ballade!!

Det lyder da meget sandsynligt at det kan være de piller du tog, der måske har forårsaget noget... det bliver under alle omstændigheder da rart at kunne udelukke det!

Her er vi kommet rigtig rigtig langt ved virkelig at tage os god tid til måltiderne og få bøvset rigtig godt af flere gange undervejs. Aske bliver noget utilfreds når jeg tager ham fra brystet, men i den lange ende giver det en meget mere veltilfreds lille dreng!!

Han kan have nogle skrigeture der ligesom kommer ud af det blå.. ofte er det simpelthen fordi han bliver overtræt og skal have MEGET hjælp til at finde ro og falde i søvn.. Men jo tak - det går så meget bedre!!

Anmeld

26. maj 2011

Mus84

Hej

Vores lille caroline på 3 uger er også lidt hys om aftenen, men hun har også nogle mavekneb hun døjer med desværre.. Men er begyndt igår med at tage mycilon dråber, men synes ikke at kunne mærke en forskel endnu.. men det er også kun et døgn nu..

Igår fx blev hun helt hysterisk ca. ved 19 tiden og far kunne ikke trøste.. jeg havde dog også svært ved det men langt om længe faldt hun hen efter en halv til hel time..

Vi prøver ellers også alt med cykel bevægelser, liggende på maven på armen osv.. Vi er gået igang med sutten nu, men det går langsom frem sprøjter lidt sukkervand ind samtidig med sutten så hun tager fat, og måtte også prøve 3 forskellige, nu skal hun bare lære at tage den når hun er så hysterisk, men det er svært at få hende til at sluge noget sukkervand når hun skriger sådan så kløjs hun helt i det..  

Men kan ikke sige andet end, herhjemme er hun også hys men det er jo maven der driller og så fordi hun bliver overtræt. Jeg går rundt med hende i svøb på skulder ligger i arm og vugger frem og tilbage nogle gange synger jeg og så nogel gange vil hun tage min lillefinger i munden 

Hvordan går det nu med hende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.