Aftensmad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Tusind tak for alle svarene tøser, sikke med  inspiration.

I aften blev det så til en risret med mørbrad, grøntsager og fløde. Så kan man jo bruge listen igen imorgen når man igen står i samme dilemma Det var nogle super ideer i kom med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Carina1977

Vi har ikke fået mad endnu....Mark lå og sov, og jeg nænnede ikke at vække ham. Hmm så bliver det nok bare til et eller andet usundt

Anmeld

19. maj 2011

Steph_Laurits

Carina1977 skriver:

Nej det plejer at være dagen før st. bededag

Vi skal have hveder iaften

Haha, har ellers gået og sagt til kæresten at nu skal vi lige starte en tradition herhjemme, så vi skal have hveder fredag

Så blev jeg da så klog

Anmeld

19. maj 2011

Carina1977

StephanieJ skriver:

Haha, har ellers gået og sagt til kæresten at nu skal vi lige starte en tradition herhjemme, så vi skal have hveder fredag

Så blev jeg da så klog

hehe så må du ile op efter nogen

Anmeld

19. maj 2011

Steph_Laurits

Carina1977 skriver:

hehe så må du ile op efter nogen

Nej nej, vi har dem skam hjemme
Meeeen tror måske det ender med at det bliver imorgen alligevel - ellers bliver de ihvert fald sat til livs meget sent (har jo alligevel fri imorgen)
Man ved skisme heller aldrig med mig, kan til tider spise konstant

Anmeld

19. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vi har et vennepar på besøg, og her laves pizza'er... og mange af dem... bunden er lavet igår og sat i køleskab... fyld blir kylling, kebab, skinke, morarella, hjemmelavet sauce, frisk basilikum, hvidløg, pepperoni,  cocktailpølser, parmaskinke, salat og revet chedda ost...... Mmmmm, det ser sku godt ud...

Anmeld

19. maj 2011

Carina1977

StephanieJ skriver:

Nej nej, vi har dem skam hjemme
Meeeen tror måske det ender med at det bliver imorgen alligevel - ellers bliver de ihvert fald sat til livs meget sent (har jo alligevel fri imorgen)
Man ved skisme heller aldrig med mig, kan til tider spise konstant

Hehe men jeres tradition, kan jo så bare blive, at i spiser dem på st. bededag så  man behøver jo heller ikke ligne alle de andre, vel

Anmeld

19. maj 2011

Steph_Laurits

Carina1977 skriver:

Hehe men jeres tradition, kan jo så bare blive, at i spiser dem på st. bededag så  man behøver jo heller ikke ligne alle de andre, vel

Hehe, ja det bliver det måske også (må se hvad ædedolken her beslutter sig for)

Anmeld

19. maj 2011

twinny

taco skaller med kylling og salat...

Anmeld

19. maj 2011

Steph_Laurits

Carina1977 skriver:

Min "tradition" er faktisk heller ikke forkert overhovedet - for de burde spises på St. Bededag:

Varme hveder er oprindeligt ikke nogen religiøs tradition. Det er nærmere en praktisk foranstaltning, og hvederne burde først varmes og nydes på selve store bededag – hvis traditionen skulle følges.

Skikken med varme hveder stammer nemlig fra den tid, da store bededag var arbejdsfri bede- og bodsdag.

Når kirkernes klokker ringede, betød det, at alle skulle holde fri og al handel skulle ophøre. Samtidig skulle alle afholde sig fra arbejde, rejser, leg og spil.

Også bagerne skulle holde fri og kunne derfor ikke bage brød. I stedet bagte de hvedetvebakker dagen før, så folk kunne købe dem dagen inden store bededag og varme dem på selve dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.