mor dér, far væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Milka

Bondepigen skriver:

jeg er ikke så vred som jeg har været, har faktisk accepteret hans valg og kan ikke forestille mig at han skulle være med til det her overhovedet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Milka

JustAnotherName skriver:

det er en fremragende ide, jeg må lede efter nogen bøger! det er simpelthen så god en måde at sætte tingene i kontekst på hos børn (og voksne!).

når de begynder at spørge hvor deres far er henne vil jeg til at begynde med nok bare forklare at han er/bor et andet sted. men jeg er ræd for spørgsmål som nok skal komme når de er ældre, som fx: hvorfor ville han ikke have mig? er han helt ligeglad med os?

Anmeld

20. maj 2011

Milka

Kan godt forstå du synes det er underligt... for hva siger man lige? Vildt at hun har bemærket det og allerede nu giver udtryk for det... Har du tænkt over om du vil begynde at snakke med dem om det?

jeg tager den som den kommer. men vigtigt er, at det ikke skal være et tabuemne, og at jeg skal være meget påpasselig med ikke at installere nogen negative ideer om deres far hos dem. det skal være åben og neutral snak.

Anmeld

20. maj 2011

Milka

michella80 skriver:

Hold da op det er sgu da sejt at hun kan sætte ord på!!!! Det må jeg sige! Men ja hvordan foklarer man lige en lille størrelse det??? Har du slet ikke hørt noget efter farfar sagde han ville tale alvor med ham?

nej, har intet hørt.

Anmeld

20. maj 2011

Barbamama

Milka skriver:

nej, har intet hørt.

Okay. Kom bare til at tænke på det her den anden dag, for du havde jo helt sommerfugle i maven over det. Men det havde du så ikke behøvet....

Anmeld

20. maj 2011

Milka

NaFe skriver:

åhhh ha har det samme problem her... hun havde en lang periode hvor hun kaldte alle mænd far...gør hun stadig nogen gange... men os den med "hvor er F's far henne" og så siger jeg F har ikke en far, F har mor... også ord som farmor og farfar bliver kontant brugt..ved ikke hvor hun har dem fra...men ja det bliver kun værre kan jeg mærke på hende..og det rigtig svært for mig..for som dig...så ved jeg ikke hva jeg skal sige eller gøre af mig selv når hun siger det...

føler med dig, jeg synes det er så svært! og det er svært, fordi det er synd for de små at de skal forholde sig til det

Anmeld

20. maj 2011

Milka

michella80 skriver:

Okay. Kom bare til at tænke på det her den anden dag, for du havde jo helt sommerfugle i maven over det. Men det havde du så ikke behøvet....

jeg var nok mere nervøs for at der rent faktisk ville ske noget. men det gjorde der heldigvis ikke. no news is good news

Anmeld

20. maj 2011

Barbamama

Milka skriver:

jeg var nok mere nervøs for at der rent faktisk ville ske noget. men det gjorde der heldigvis ikke. no news is good news

Ja sådan kan jeg dælme godt forstå du tænker!

Anmeld

20. maj 2011

Milka

Vinker skriver:

Fortæller du hende noget eller lader du hende bare snakke?

jeg lader hende bare snakke og leger med. ingen forklaringer endnu, andet end at sige: ja, far er væk, når hun siger: far væk?

Anmeld

20. maj 2011

Skouboe

Milka skriver:

jeg er nok lidt overrasket over at det kommer allerede nu, og på den måde som det gør! tror et eller andet sted at jeg er bange for ikke at lyde overbevisende når jeg en dag skal forklare at det er helt ok og totalt normalt ikke at have en far 

Det er ikke spor svært... Det kræver bare at du selv er overbevist... Det er så lidt mere kompliceret, men jeg er helt sikker på at du er kvinde for det job også... Også hvis du ikke selv føler det lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.