Karla eller Carla?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Minibix

Jeg synes Karla er pænest. Der er noget stærkt over navnet, charmerende og fængende og ikke mindst meget dansk. Med C synes jeg det er som at vælge et navn man egentlig ikke kan lide og derfor bløder det lidt op Ihvertfald i det her tilfælde, synes jeg at C fratager navnet sin styrke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

maryjane

Hjemme hos os er det med K. Vi overvejer nemlig selv dette navn til vores pige, når hun om laaaaang tid kommer ud.

Anmeld

19. maj 2011

twinboys

Ansemusen skriver:

Carla, fordi det er lidt mindre brugt end Karla (så vidt jeg ved) og fordi jeg synes at Karla på en eller anden måde virker mere fladt og simpelt - kan ikke helt forklare hvad jeg mener.  Prøv at skrive det ned på forskellige måder og se hvad I synes ser pænest ud på skrift!

Sådan tænkte jeg også

Anmeld

19. maj 2011

Alexander&Lærke

Lige med det navn, kan jeg faktisk lide begge dele og kender 2 piger her i byen som hedder det og de hedder det med karla og carla.

Ellers er jeg mest til at man starves navne med c hvis de også kan staves med k

Anmeld

19. maj 2011

Marisen81

BabyMus skriver:

Jeg kar stemt Karla. Synes faktisk de begge er pæne, men jeg ville alligevel vælge K i det her tilfælde. For jeg tror også at man altid ville skulle rette stavemåden, fordi folk bare vil tro at man staver det med K.

Men det er rigtigt at det giver noget helt andet med C. Det er lidt finere på en eller anden måde. Og så bliver Super Carla jo også stavet med C og ikke med K, det er jo også værd at tage med. Det er jo den "rigtige" Carla.

Men jeg ville vælge det med K hvis jeg selv ville kalde min datter det. (:

Det er også med i vores overvejelser, at vi (og hun senere) altid vil skulle rette på folk, hvis det bliver med C.

Hold kæft hvor er det svært altså...

Anmeld

19. maj 2011

Ellim

132319 skriver:

Præcis

Jeg tænker også Super Karla, stærkt navn som jeg selv havde med i overvejelserne!

Her blev det i stedet en Kamille

Kamille er også bare SÅ sødt.. og self med K

Anmeld

19. maj 2011

Lilje82

Jeg har stemt på Karla

Måske jeg er en smule sær eller små tosset  Men jeg synes Carla minder for meget om Carl (Ved godt det også kan staves med K) Men tænker mere på Carl når jeg ser Carla end Karla...

Giver vidst ikke så meget mening eller.....

Anmeld

19. maj 2011

BabyMus

Marisen81 skriver:

Det er også med i vores overvejelser, at vi (og hun senere) altid vil skulle rette på folk, hvis det bliver med C.

Hold kæft hvor er det svært altså...

Ja det er jo lige det. Kan godt forstå jer. Og når man bare ved det på forhånd, så er det måske heller ikke så fedt igen. Men omvendt, dem som hun vil støde på i hverdagen, de vil jo bare efter første gang de hører det / ser det, vide at det er med C (hvis I vælger det), så det vil jo mest være hvis det er et nyt sted hun skal sige det. Men måske stadig træls.

Men jeg synes at I skal vælge den stavemåde som I kan lide og har det bedst med. Hvis det nu bare passer til hende med C, så er det jo bare det. (:

Men kan sagtens følge jer!

Anmeld

19. maj 2011

FrkT

Helt klart Carla.

Synes navnet ser grimt ud med K, men er super smukt med C.

Og så synes jeg generelt at navne der kan staves både med k og c er pænest med C, for synes K let bliver så "hårdt" og "koldt" i fornavne.

Men vil dog sige at det også kommer an på jeres efternavn og evt. mellemnavne også, hvis I har det, for starter de(t) med K, fx Kristensen eller sådan noget, så synes jeg I skal vælge Karla med K frem for C, da jeg ikke synes man skal have samme lyd med forskelligt bogstav. Eksempel: Kender nogle der har tre piger der hedder Louise, Jeanette og Charlotte, og s'et, j'et og c'et giver cirka samme lyd, men staves på tre forskellige måder, og det duer jeg bare SLET ikke til, det bliver alt for ukorrekt for mig!

Anmeld

19. maj 2011

Pigent

Marisen81 skriver:

Vi er enige om navnet C/Karla, men ikke hvordan det skal staves! Hvad synes I? I må meget gerne begrunde!

Helt klart Karla.
Karla bliver for sødt med C. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.