Skriger hver gang jeg går ud af rummet.. Please hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Bare mig..

merle2010 skriver:

det har vi osse prøvet vi lagde hende i seng og puttede hende.. gik så ud, og gik derind hver 5 min, og puttede hende igen.. det virkede og tilsidst var der ingen problemer og hun lagde sig til at sove.. min datter skriger osse når jeg går fra hende, ved sku hvor hårdt det er.. min datter fylder 1 på fredag.. måske er det alderen.. ved det sku ikke

Ja, jeg har også tænkt hver 5 min. men jeg har bare gjort det hver minut, for synes 5 min er så lang tid.. men måske jeg bare skal tage mig sammen.. Fem minutter er jo ikke så lang tid! Vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Bare mig..

- skriver:

Det meget normalt det kommer i perioder, de vokser og bliver mere bevidste - altså ikke fordi du gør noget forkert eller ikke giver nok...

Det jo med at finde sine egne måder..

Men kan da fortælle hvordan vi har gjort... 

Har f.eks lige haft en periode på ca 2 uger med min 17 mdr gamle dreng (og alle perioder vi har haft med vores børn har taget 1-2 uger). 

Vi laver de alm putteritualer og putter i sengen som vi plejer så han ved hvad der skal ske. Er han så urolig går vi ind og trøster, aer og snakker roligt til ham. Virker det ikke tager vi ham op og putter ham i armene, har pakket ham ind i en dyne der giver absolut ro på ham og så synger vi evt lidt når han er helt rolig og tæt på søvnen ligger vi ham ned i sengen - stadig pakket ind, nogen dage går det andre vil han gerne forblive og falde i søvn i vores arme...

2 uger tog det og nu kan vi putte som normalt...

Jeg har prøvet det du siger, men igen, så snart jeg ligger hende ned, vågen eller ej, skriger hun.. Hmm..

Håber godt nok, at det bare er en periode - Selvfølgelig er det det. Men nøj, den periode føles allerede uendelig hård!

Anmeld

18. maj 2011

Bare mig..

- skriver:

blev ved og på samme måde HVER DAG...

Så skal det nok vende

Tak. Det vil jeg i hvertfald prøve

Anmeld

18. maj 2011

merle2010

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja, jeg har også tænkt hver 5 min. men jeg har bare gjort det hver minut, for synes 5 min er så lang tid.. men måske jeg bare skal tage mig sammen.. Fem minutter er jo ikke så lang tid! Vel?

nej 5 min er sku ikke lang tid men det kan godt føles som lang tid når ens guldklump ligger og skriger kender det udemærket godt.. men synes ikke du skal blive stående inde hos hende,så vænner hun sig til at du skal stå derinde hver dag og det er jo ikke fedt, specielt ikke hvis hun vågner og skriger når du går ud... så prøv det med 5 min..

Anmeld

18. maj 2011

Bare mig..

merle2010 skriver:

nej 5 min er sku ikke lang tid men det kan godt føles som lang tid når ens guldklump ligger og skriger kender det udemærket godt.. men synes ikke du skal blive stående inde hos hende,så vænner hun sig til at du skal stå derinde hver dag og det er jo ikke fedt, specielt ikke hvis hun vågner og skriger når du går ud... så prøv det med 5 min..

Nej, det er nok ikke så lang tid..

Det er også det.. vil jo ikke give hende en dårlig vane, især ikke når jeg ved, at hun godt kan sove selv. Det har aldrig været et problem før. Og vil slet ikke lade hende sove i min seng hver dag, for det er jo ikke holdbart (når jeg engang finder en fyr hihi ej. )

Anmeld

18. maj 2011

merle2010

Nej, det er nok ikke så lang tid..

Det er også det.. vil jo ikke give hende en dårlig vane, især ikke når jeg ved, at hun godt kan sove selv. Det har aldrig været et problem før. Og vil slet ikke lade hende sove i min seng hver dag, for det er jo ikke holdbart (når jeg engang finder en fyr hihi ej. )

vores datter sover i vores seng når hun er syg, eller når hende og mig skal putte en sjælden gang.. vi kan ikke alle 3 ligge i sengen, da det kun er en halvanden mands seng.. så vi ligger rimelig tæt.. og min datter har det med at fylde det hele.. så når mig og lillepigen skal putte, ligger far på sofaen.. det kan jeg jo ikke byde ham hver dag.. min datter kan osse finde på at skrige når hun bliver puttet, men hun har efterhånden fundet ud af at det ikke nytter noget.. så nu skriger hun højst i 5 min og så sover hun.. det er sku en dårlig vane, hvis man vænner dem til at sove sammen med en hver nat

Anmeld

18. maj 2011

Dansker I Holland

Hey jeg har samme problem med min datter i perioder. Hun bliver snart 6 mdr.. Det jeg gør er at sidde med hende inde i stuen når det er hun er så pylret, ellers skriger hun bare sine lunger ud. Og så sidder jeg med hende til hun er faldet i søvn og så ligger jeg hende ind i seng. Det er ikke hver dag, men det er i perioder det kommer, for normalt så kan jeg bare lægge hende ind når hun har gnedet øjne og gabt, og så tænder jeg en musik dims og så falder hun som regel i søvn. Men det er osse kun om aftenen at det er sådan. Ikke om dagen på samme måde..

Anmeld

24. maj 2011

Eileen

Min søn havde også en periode hvor han græd hver gang jeg gik ud fra hans værelse da han skule sove, da han var ca. 8 mdr.Det vi gjorde var, at vi havde en rytme hver aften. Da han kom i seng hygge snakkede vi lidt og sang en godnat sang, nogle gange læste jeg en lille historie.Da så vi var færdige, kyssede jeg ham godnat og gik ud, mens døren stod på klem. Han skreg med det samme, men jeg gik ikke ind igen med det samme, men gik rundt i lejligheden og gjorde forskellige huslige ting så som; vasketøj, opvask og lign. Jeg sikrede mig at han hele tiden hørte at jeg var der, så at han havde den trygheds fornemmelse man får af at vide at man ikke er alene. Og hvis han begynte at hyle tog jeg selvfølgelig ind til ham, men snakkede ikke alt for meget til ham, sagde bare at, "mor er her og mor elsker dig, men nu skal du sove."Jeg ved godt at det lyder utroligt, men der gik 5-7 dage, så var hyleriet overstået. Og der er andre i min omgangskreds der har gjort på samme måde, og de siger alle det samme. Håber at du kan bruge det her til noget, held og lykke !

Anmeld

24. maj 2011

Tulle28

Det er en fase! Har lige været samme tur igennem. Giv hende masser af tryghed, det går over igen. Der er et udviklingsspring ved 56 uger, men det er jo forskelligt hvornår børn "rammer" det - og det gør jo bl.a. at hendes verden er blevet større og kan virke skræmmende.

Anmeld

24. maj 2011

Tulle28

Jeg synes 5 minutter er MEGET lang tid og får helt ondt i maven over det:-( Synes du skal se om ikke det går over af sig selv i første omgang, især når du siger du normalt ingen problemer har. Hvis hun er utryg hjælper jo ikke at vise hende at du ikke er der for hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.