Sæbe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Janni.

Cris skriver:

Jeg bruger aldrig shampoo til dem, kun vand og jeg masserer deres hovedbund ligesom der var shampoo, det er der bare ikke. Og så børster jeg deres hår hver dag. Sæbe bliver kun brugt, hvis de har sorte tæer eller de er bare alt for beskidte. Ellers er det bare vand.

Vi børster også hår hver dag  Jeg tænker også lidt så længe han er så lille så er det jo begrænset hvor beskidt han bliver 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Janni.

B&J skriver:

vi brugte ikke sæbe i starten men der gik ikke langtid fordi vores dreng har meget hår på hovede ellers ville det blive meget ulækkert

Du har en pointe dér, nu må vi se hvor meget hår silas får med tiden. Lige nu har han ikke meget hår 

Anmeld

18. maj 2011

Janni.

- skriver:

omkring 1 års alderen når de begynder at spise selv...

har vi gjort ved vores 3.

Det var faktisk en god måde at starte op med. Tak for dit svar 

Anmeld

18. maj 2011

Janni.

Tak for jeres svar piger.. Det gav stof til eftertanke 

Anmeld

18. maj 2011

Ina33

Janni. skriver:

Jeg har lige været i bad - og under bruseren kom jeg til at tænke på hvornår man egentlig skal putte sæbe i vandet og shampoo i håret hos de små?

Hvornår begyndte i med det piger?

Silas er nu lidt over 2 mdr og kommer i bad cirka 2-3 dag, vi bruger ikke sæbe, shampoo eller olie i vandet. 

Søger blot lidt vejledning fra jer.. Kom med jeres gode råd 

Jeg er vist meget atypisk hvad det angår. Min søn på 5 år bruger endnu ikke sæbe og shampoo. Jeg tror min datter var omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.  (De vasker naturligvis fingre med sæbe)

Anmeld

18. maj 2011

Skovhussvinget12

Min søn på 5½ mdr lider af begyndende børneeksem/tør hud. Vores hudlæge sagde at hvis vi endelig skulle bruge sæbe, så skulle det være den faste, milde babysæbe fra Matas. For det er nemmere at dosere. Vi bruger sæbe i hovedbunden engang imellem for at holde bakterier(fra eksemen) nede, men sæbe udtørrer også huden, så har ikke tænkt mig at bruge det før det er strengt nødvendigt på resten af kroppen.

Håber ikke mit svar kommer for sent:-)

Anmeld

18. maj 2011

B&J

Janni. skriver:

Du har en pointe dér, nu må vi se hvor meget hår silas får med tiden. Lige nu har han ikke meget hår 

jaa for vores søn svømmede i hår så vi kunne ikke gøre så meget andet

Anmeld

18. maj 2011

Janni.

Skovhussvinget12 skriver:

Min søn på 5½ mdr lider af begyndende børneeksem/tør hud. Vores hudlæge sagde at hvis vi endelig skulle bruge sæbe, så skulle det være den faste, milde babysæbe fra Matas. For det er nemmere at dosere. Vi bruger sæbe i hovedbunden engang imellem for at holde bakterier(fra eksemen) nede, men sæbe udtørrer også huden, så har ikke tænkt mig at bruge det før det er strengt nødvendigt på resten af kroppen.

Håber ikke mit svar kommer for sent:-)

1000 tak for dit svar, det kom ikke for sent. Altid rart at høre om andres meninger. Jeg suger til mig med jer andres erfaringer 

Tør hud/børneeksem lyder sørme heller ikke rart, det må da klø? 

Anmeld

18. maj 2011

Janni.

Loppe skriver:

Jeg er vist meget atypisk hvad det angår. Min søn på 5 år bruger endnu ikke sæbe og shampoo. Jeg tror min datter var omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.  (De vasker naturligvis fingre med sæbe)

Okay, må jeg høre hvordan det kan være? Altså hvis du har lyst til at fortælle det. Helt ok hvis ikke du vil 

Anmeld

18. maj 2011

Ina33

Janni. skriver:

Okay, må jeg høre hvordan det kan være? Altså hvis du har lyst til at fortælle det. Helt ok hvis ikke du vil 

Det er primært fordi jeg ingen grund ser til at bruge sæbe tidligere.

Jeg er faktisk meget inspireret af jordmoderen som hjalp mig igennem fødslen med min datter. Hun fortalte at hun aldrig havde brugt sæbe, og hun var altså en dame på over 50 år, med det flotteste grå hår.

Jeg har ingen problemer med at undvære sæben, og jeg synes mine børn bliver rene og dufter dejligt selvom de ikke bruger sæbe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.