SU regler kandidat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.768 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej piger, skriver lige som anonym da jeg ikke vil dele overvejelserne endnu, med nogen som jeg kender.

Men jeg forstår ikke helt SU reglerne på et område.

SOm jeg har forstået det får man MAX 70 klip. Men jeg har fundet følgende (med kursiv:

Som udgangspunkt har alle på videregående uddannelser et “klippekort" på 70 klip svarende til 6 års SU. Til kandidatuddannelsen vil du altså have 70 klip fraregnet de klip, du har brugt på din bacheloruddannelse eller anden videregående uddannelse, dog maksimalt 36 klip.

Betyder det at jeg kan søge SU, oveni den bachelor jeg tager nu, men max. 70 klip?

og det jeg ikke forstår er sætningen, at man til videregående uddannelser har et klippekort på 70 klip.

Er det pr. person? Eller får man 70 klip hvis man starter på en ny uddannelse?

Jeg antager at det er 70 i alt, max, uanset hvordan man gør. Men jeg er ikke helt sikker. Kan man få mere end 70 klip? pr. person?

Håber jeg formulerer mig så I forstår hvad jeg mener?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Sofia

Du har 70 klip i alt til en videregående uddannelse. Du får ikke 70 hvis du tager en kandidat, for så har du brugt nogle af de 70 klip på din bachelor! Så det er 70 i alt, og 12 ekstra hvis du bliver gravid! Nogle uddannelser som fx medicin har mere end 70 klip i alt, da uddannelsen varer mere end 5 år samlet!

Anmeld

18. maj 2011

AndreasMor84

Det er 70 klip pr. studerende dvs. SU til 6 år uanset pm man hopper fra en uddannelse og starter på en ny eller lign. Så hvis du fx. er gået direkte fra gym. til UNI og har læst en bachelor på 3½ år, har du altså stadig SU til 2½ år på Kandidaten osv. Men hvis man fx. har læst på én udd. og er hoppet fra efter 2 år og derefter har læst en anden bachelor på 3½ år, har man altså kun ½ års SU til kandidaten.

Min kæreste modtog ikke SU under hele sin Kandidat pga. dette

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

tusind tak for jeres svar og mit er mere som det din kæreste har. Jeg har også opbrugt min del, men håbede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.