Puh, fødselsskræk :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Sitrani

Nu er jeg selv førstegangs-gravid... så har ikke rigtig nogen råd..

men kan da fortælle, at jeg ikke selv er bange eller nervøs, mere spændt og glæder mig rigtig meget! Synes vi har gået længe og ventet på at vidunderet kommer ud, så nu er jeg begyndt at blive lidt utålmodig, og vil egentlig bare gerne føde - nok også fordi jeg lige for tiden bare går hjemme på dagpenge, så dagene går helt vildt langsomt.. Især når man har ondt i bækkenet og ikke kan lave så meget....

Men tænk positivt, og ta' det roligt.... når fødslen er igang kan du alligevel hverken gøre fra eller til, for ud skal bebsen! Det bedste er at slappe af og arbejde med sin krop, og vær sikker på, at din krop ER lavet til det! Og milliarder af kvinder har gjort det før dig, ellers ville vi ikke være her i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

mortilflere

sådan havde jeg det alle 4 x , og dem der fortæller de grimmeste fødsels historier er dem med mere end 1 barn , og så tænkte jeg bare ok hallllo kone du var ved at dø med nr 1 , hvorfor fik du så 4 LOL 

Jeg fortæller aldrig om smerter osv , for smerter virker på andre måde forskelligt fra person til person men vi kan snakke om det efter fødslen

Og bare vent om et par uger , vil du bare ha poden ud om de så tilbyder dig at hive  h?n ud af øregangen 

Anmeld

19. maj 2011

Mor Christa

Åhhh, hvor jeg dog havde det PRÆCIS lige som dig .. Jeg var SÅ bange for smerten, og tænkte konstant på det. Men jeg kan KUN fortælle dig hvor fantastisk en oplevelse det i virkeligheden er!

For som alle de andre skriver, så er det VIRKELIG det hele værd! Det er simpelthen det bedste der er ske ti mit liv. Og man føler sig VIRKELIG som superman (eller woman ) bagefter. man føler man kan klare ALT i verden! og det gør jeg faktisk stadig ,selvom det er 5 måneder siden jeg fødte ;P
det GØR ondt - du kan ikke komme udenom det - men kan sige så meget, at 5 minutter efter jeg havde født, sagde jeg til min kæreste "vi skal ha' en til!!!!!" og jeg står stadig ved det. Ville opleve min fødsel om og om og om igen, bare for at få den fantastiske følelse i kroppen, som man har efter en fødsel.
glæd dig - det er det største du kommer til at opleve

Anmeld

19. maj 2011

Levi&LilysMor

Hmm... jeg kan ikke berolige dig desværre, min er om ca. 4,5 måned og jeg brynder allerede nu at tænke over det  men jeg VIL føde normalt, bliver skuffet hvis det ender med kejsersnit, så....

Anmeld

19. maj 2011

Bondepigen

MariaE skriver:

ja, det gjorde skisme ondt, MEN, hvor var det da den fedeste oplevelse ever:-)!!!!

Glæd dig til at prøve det, også selv om man ved det gør ondt, så ved man også det holder igen og man pludselig ligger med sit mirakkel i armene....det hele værd:-)

Helt enig! Og når du kommer rigtig tæt på fødslen, så begynder du sikkert kun at glæde dig, da det til den tid bliver meget hårdt i kroppen at være gravid.

Anmeld

19. maj 2011

MLT

Jeg var meget nervøs for fødslen, men jeg glædede mig stadig som et lille barn. Jeg havde da også hørt slemme historier med fødsler, men jeg valgte at overhører dem, fordi jeg ikke selv vidste hvilke smerter der var tale om, og alle personer er forskellige . Jeg ved ikke lige, hvordan du kan forberede dig, for det sker sikkert ikke, som du selv har planlagt allligevel ..

Da jeg skulle have Emma, skulle jeg op og have noget smertestillende, da jeg havde haft kraftige plukkeveer hele dagen. Jeg når lige at træde ind af hovedeindgangen oppe på sygehuset, og så går vandet ellers. To timer efter var hun ude. 10 dage før. Det var jo slet ikke som jeg havde forstillet mig . Jeg kan sagtens gøre det igen - med glæde!!!

Anmeld

19. maj 2011

lycly

Tak for alle jeres søde svar. Det er meget beroligende både at høre at andre har det som mig, men også at selvom det gør ondt, så er det det hele værd og det ved jeg jo selvfølgelig godt inderst inde, for samtidig med at jeg frygter det, så vil jeg jo også bare så gerne snart komme dertil så jeg kan få hende i mine arme. 

Glæder mig nu faktisk mere til den fantastiske oplevelse det må være at se sit barn første gang, end jeg frygter smerten ved det. Så tak for de beroligende ord !

Anmeld

6. juni 2011

elvital

jeg var også rigtig bange inden jeg skulle føde! Men det gik godt. jeg blev overrakset iver at det ikke gjorde mere ondt1!! heheh... men fik også epidural! Det eneste jeg virkelig ikke ku li var pressefasen!

Men for at hjælpe piger som dig så har jeg faktisk lavet en side som har samlet en masse beretninger sammen. Og så er fødselbertningerne katagoriseret! Ofte er fdselangst jo uvidenhed om hvad det præsis er at der kommer til at ske

www.fødselsberetning.wordpress.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.