Børne ortopæd - Frederic skal skæres i begge fødder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Maja_4000

Hvad med en tur i zoo eller lignende ?

God bedring med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Maja_4000 skriver:

Hvad med en tur i zoo eller lignende ?

God bedring med ham

tak det er noteret..

Vi har en lokal zoo her lige i nærheden... skærup zoo og de har over 100 dyr osv...

http://www.skaerup-zoo.dk/

det tager ikke engang 10 min bil.

Den havde jeg helt svedt ud...

Anmeld

19. maj 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

tak...

Det er frustrende og smule pinlig at en dreng på snart 3 ikke formår at spise ordenligt... Men heldigvis at vores dp er som hun er og kender frederic... 

Det er det der med at glæde sig for tidlig, det bider en i numsen senere..  

Vi fik ellers en god start på maj mdr, hvor intet kunne slå os us af kurs - ble fri -  en god kontrol mm. Så får vi at vide han skal skæres i begge fødder og 3 dage senere at han tager mad ind i munden - tygger og spytter det ud... Skal have taget trådene på mandag og får sikkert svar på dimsen også... 

Har arbejdet fra 11.30-22.00 så har kun været sammen med freder hver morgen - så han vil bare ikke i dp, græder - render ind i vores seng og siger grædende at han bare er træt og vil sove- bare være hjemme ved dig mor. Dernede vil han ikke give slip og klynger sig ind til en. Men ved at han tøer op, for når farmand skulle hente ham ville han ikke med hjem.

Gik heldigvis hjem på weekend her i går aftes, så han får en kort dag i dp...  

åååhhh lille myre...

Skal have vejet drengene imorgen

Anmeld

19. maj 2011

twinboys skriver:

åååhhh lille myre...

Skal have vejet drengene imorgen

det er da ikke så lang tid siden sidst de blev vejet?

Nævnte for hende sygeplejeske det med at han klager over av mave og ofte er oppustet - sover meget - og det med at tygge/spytte mad ud.. 

Men fordi han nu for første gang i lang tid har + på linjen sagde hun; Ja nu skal vi jo ikke sygelig gøre en dreng i trivsel.. AT han sover meget var lig med at blot har et godt sove hjerte. At han klager over maven og oppustet, var lig med at han nu er mere bevidst om hvad der foregår i hans mave/tarm. Spytte mad, det var nok bare en fase...

Stod bare, ellere rette sad bare og kigged på hende. 

Sidst han blev vejet var på børne afd, uden tøj og i fredags med det hele... Spurgte om det gjorde den store forskel; naj... de par hundred gram betyder ikke noget. Det ser også pænere ud på hans kurve at han har taget mere på, når han har tøj... what? 

Anmeld

19. maj 2011

twinboys

det er da ikke så lang tid siden sidst de blev vejet?

Nævnte for hende sygeplejeske det med at han klager over av mave og ofte er oppustet - sover meget - og det med at tygge/spytte mad ud.. 

Men fordi han nu for første gang i lang tid har + på linjen sagde hun; Ja nu skal vi jo ikke sygelig gøre en dreng i trivsel.. AT han sover meget var lig med at blot har et godt sove hjerte. At han klager over maven og oppustet, var lig med at han nu er mere bevidst om hvad der foregår i hans mave/tarm. Spytte mad, det var nok bare en fase...

Stod bare, ellere rette sad bare og kigged på hende. 

Sidst han blev vejet var på børne afd, uden tøj og i fredags med det hele... Spurgte om det gjorde den store forskel; naj... de par hundred gram betyder ikke noget. Det ser også pænere ud på hans kurve at han har taget mere på, når han har tøj... what? 

eeej det er løgn... med tøj regner de faktisk 500gram -1kg fra...

Jeg havde klappet hende en, ejjj jeg havde banket i bordet...

Det er 14 dage siden sidste vejning... men de skyder i vejret nu... såååååå skønt

Anmeld

19. maj 2011

twinboys skriver:

eeej det er løgn... med tøj regner de faktisk 500gram -1kg fra...

Jeg havde klappet hende en, ejjj jeg havde banket i bordet...

Det er 14 dage siden sidste vejning... men de skyder i vejret nu... såååååå skønt

lige hjemvendt fra projekt 'fylde køleskab og skabe op'

Var også måløs...  Hun kigged på ham og sagde; ja det tøj ser let ud, så hvis det er kan jeg da godt trække 250 g fra..  Tror det var små 500 g med tøj at han havde taget på siden januar og vokset næsten 3 cm...

Kan huske at jeg en dag efter kontrol lagde alt det tøj han havde haft på den dag op på en køkkenvægt, det er vel et år siden. Fik et chok, tænk at putte ca. 700 g ekstra vægt på sådan en str... Havde jeg slet ikke tænkt over.

Sagde til hende at det jo mystisk at han det første leveår voksed 5 cm mere end normalen, men ikke engang er vokset det ½ af hvad de ca skal vokse 2. leve år... Hendes svar; når de bliver målt liggende er man jo tilbøjelig til at strække dem. Så det var nok derfor at han voksed så meget 1 leveår.. 

Får jo intet ud af at banke i bordet, tror jeg... 

Sagde at det med han klaged over av mave og ligefrem kan vågne tidlig morgen og bare være ked og sige; moar, har av mave og derefter få min. at skulle lave stort. Var startet længe før han smed ble'en... Men ingen svar...

Så aner bare intet... 

Anmeld

19. maj 2011

twinboys

lige hjemvendt fra projekt 'fylde køleskab og skabe op'

Var også måløs...  Hun kigged på ham og sagde; ja det tøj ser let ud, så hvis det er kan jeg da godt trække 250 g fra..  Tror det var små 500 g med tøj at han havde taget på siden januar og vokset næsten 3 cm...

Kan huske at jeg en dag efter kontrol lagde alt det tøj han havde haft på den dag op på en køkkenvægt, det er vel et år siden. Fik et chok, tænk at putte ca. 700 g ekstra vægt på sådan en str... Havde jeg slet ikke tænkt over.

Sagde til hende at det jo mystisk at han det første leveår voksed 5 cm mere end normalen, men ikke engang er vokset det ½ af hvad de ca skal vokse 2. leve år... Hendes svar; når de bliver målt liggende er man jo tilbøjelig til at strække dem. Så det var nok derfor at han voksed så meget 1 leveår.. 

Får jo intet ud af at banke i bordet, tror jeg... 

Sagde at det med han klaged over av mave og ligefrem kan vågne tidlig morgen og bare være ked og sige; moar, har av mave og derefter få min. at skulle lave stort. Var startet længe før han smed ble'en... Men ingen svar...

Så aner bare intet... 

nej nej ryster på hovedet...

trist at vi to skal være i samme båd med vores børn men en ting må vi huske vi har så dejlige og unikke børn

Anmeld

19. maj 2011

twinboys skriver:

nej nej ryster på hovedet...

trist at vi to skal være i samme båd med vores børn men en ting må vi huske vi har så dejlige og unikke børn

og jeg ryster på hovedet...

Ved skam udemærket at frederic nok aldrig bliver en sumobryder, men at deres forståelse forsvandt så snart der er + på kurven - er ufattelig. 

Er måløs... 

Og aner ikke hvad jeg skal gøre mere, kan kun håbe på at der til næste kontrol også er + på både vægt og cm, så vi kan slippe for at rende derude. Men er også bange for hvis der er -, for når hun har 'snydt' med tallende denne gang, kan og har hun sikkert gjort det før... 

Men har da heldigvis hende spisepædagog på børne afd. jeg snakker meget med. Så har slet ikke fået ringet til hende endnu, er sådan lidt bum bum. Sp ville jo også gerne følge med..

Ja. vi må bare hænge i med vores drenge...

Spændende at se hvor meget de er vokset de 2.. lader til de har fået regnvand lige som græsplænen - så de bare gror vildt..

Anmeld

19. maj 2011

twinboys

og jeg ryster på hovedet...

Ved skam udemærket at frederic nok aldrig bliver en sumobryder, men at deres forståelse forsvandt så snart der er + på kurven - er ufattelig. 

Er måløs... 

Og aner ikke hvad jeg skal gøre mere, kan kun håbe på at der til næste kontrol også er + på både vægt og cm, så vi kan slippe for at rende derude. Men er også bange for hvis der er -, for når hun har 'snydt' med tallende denne gang, kan og har hun sikkert gjort det før... 

Men har da heldigvis hende spisepædagog på børne afd. jeg snakker meget med. Så har slet ikke fået ringet til hende endnu, er sådan lidt bum bum. Sp ville jo også gerne følge med..

Ja. vi må bare hænge i med vores drenge...

Spændende at se hvor meget de er vokset de 2.. lader til de har fået regnvand lige som græsplænen - så de bare gror vildt..

ja smiler de skal til kontrol i Kolding til september... ouuuh mor har ondt i maven allerede

Anmeld

19. maj 2011

twinboys skriver:

ja smiler de skal til kontrol i Kolding til september... ouuuh mor har ondt i maven allerede

ej det skal vi også.... den 15 tror jeg det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.