At skabe en søvnrytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

AnneBJ

Jeg tillader mig lige et fællessvar,selvom jeg helst ville svare jeg enkeltvis!

Tak for alle de gode råd!

I har fuldstændig ret, han er for lille - jeg var bare så desperat den aften, efter (endnu engang) at have vugget en skrigende baby i 2 timer...

Igår og idag har jeg været meget obs på at vugge når han var ked, og stoppe når gråden stoppede og han var afslappet. Blev han ked igen vuggede jeg videre. Enten i lift på mine ben (skidegodt fif, hvorfor har jeg ikke tæntk på det?) eller i mine arme. TIl nat, både igår og idag, er han blevet svøbt i sin dyne og vugget, det har taget 15 min ca. så sov han!

Endnu engang tusind tak! I øvrigt ja, han bruger sut og han er rigtig glad for den! Han bruger også en stofble som nusseklud, og har de her to dage været "god til" at putte sig til stofbleen og stille og roligt falde i søvn!

Knus fra Anne, som håber på en rolig nat igen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

K&S

Rosa skriver:

OK, du får lige den "forståelse" af putning som jeg efterhånden kan takke for verdens hyggeligste puttetid hver aften. Når du vugger ham i søvn og lister ham ned i vuggen så har han jo den forståelse at han skal sove i dine arme - at det er "aftalen"... Når han så pludselig opdager (børn sover jo ret let de første timer om natten) at du ikke længere vugger løs så har du jo i hans primitive baby-hjerne jo "brudt aftalen" og han kalder på dig og er vred og ked af det... Jeg ved ikke om det er en god ide at lade ham ligge og græde når han er så lille, men ihvertfald vugge ham og så lægge ham ned liiiiige inden han døser hen.  Det har virket bedre end jeg havde drømt om herhjemme! 

Jeg tilslutter mig lige her

En af de første gange SP´en var her, sagde hun "det at lægge en sovende baby fra sig (som er vugget i søvn), er præcis som hvis du faldt i søvn i din egen seng og vågnede op i Netto"  

Anmeld

19. maj 2011

AnneBJ

K&S skriver:

Jeg tilslutter mig lige her

En af de første gange SP´en var her, sagde hun "det at lægge en sovende baby fra sig (som er vugget i søvn), er præcis som hvis du faldt i søvn i din egen seng og vågnede op i Netto"  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.