Børn er meget forskellige og om det er for tidligt, er et eller andet sted op til dig - tror det er en meget god idé at få en rytme...
Vi herhjemme har en lille pige, der har haft stort behov for at mærke tryghed og vi har svøbt hende og gået gulvene tynde hver aften!
Men det er blevet bedre og bedre med tiden, min datter er nu snart 5 måneder og det er stille og roligt kommet snigende, at hun er begyndt at kunne falde i søvn selv. Min teori er, at jo tryggere de føler sig og jo mere de små bliver imødekommet i deres behov, jo nemmere er det også for dem , at falde til ro på egen hånd.
Personligt synes jeg at en dreng på 7 uger, godt må blive vugget i søvn af sine forældre - verden er stadig ganske ny. Så hvis det er dét han har behov for, for at kunne finde ro, er det nok det der skal til lige nu.
En søvn rytme kan man selv være med til at skabe, men børn er også bare så forskellige og de første 4 måneder, skal man ikke regn med nogen stabil rytme.
Så det jeg kort og godt forsøger at sige er, at det er op til dig og dit barns behov at skabe god rytme og tryghed - de fleste børn har 'ulve-time' om aftenen og nogle børn kan sagtens falde i søvn selv, mens andre skal hjælpes på vej....
Find ud af hvad der passer bedst for jer 
Vh.
Anmeld