Ej nu må i altså hjælpe kage damer.. er snot forvirret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Den lykkelige

Jeg skal blandt andet lave muffins til min datters barnedåb.. prøvede så idag at lave opskriften.. "glasuren" på toppen var af noget jeg har købt.. men synes ikke det smager særlig godt!!! (se link)..
http://www.kraemmerhus.com/shop/white-decorator-icing-723p.html

Jeg vil gerne have sådan en luftig "høj" glasur man kan forme med tyller.. (se billed) Så søgte jeg lidt på youtube.. men kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er til hvad og hvad der smager bedst?? Der er royal icing, buttercream icing, frosting, icing osv osv.. hvad er forskellen og hvad er til hvad??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Dot D

Du sakl da bare have gang i det store piskeris og lave en smørcreme. Jeg har pyntet muffins i dag med 10 børn, er i praktik, og vi brugte smørcreme i mange farver og glasur lavet af flormelis og past.æggehvider. Smørcremen lavede jeg af fire pk smør og tre pakker flormelis, også fik det en ordentlig tur i køkkenmaskinen, den lavede flotte mønstre, da den blev sprøjtet på

Anmeld

17. maj 2011

Dot D

Glemte lige, du kan jo putte smag og farve i efter smag. Feks kakao, mint, appelsin, citron, lakrids og og og og

Anmeld

17. maj 2011

twinboys

Dot D skriver:

Du sakl da bare have gang i det store piskeris og lave en smørcreme. Jeg har pyntet muffins i dag med 10 børn, er i praktik, og vi brugte smørcreme i mange farver og glasur lavet af flormelis og past.æggehvider. Smørcremen lavede jeg af fire pk smør og tre pakker flormelis, også fik det en ordentlig tur i køkkenmaskinen, den lavede flotte mønstre, da den blev sprøjtet på

billeder....du er sørme også en rigtige kagepige

Anmeld

17. maj 2011

Dot D

twinboys skriver:

billeder....du er sørme også en rigtige kagepige

Skal lige have lagt dem ind, du kan tro børnene gik til den, det var bare så fed en dag. Fik ros af en kollega, da jeg pakkede sammen, han sagde, at de var imponerede oer min måde at klare det på. Er bare såååååååååå glad for at det gik så godt

Anmeld

17. maj 2011

twinboys

Dot D skriver:

Skal lige have lagt dem ind, du kan tro børnene gik til den, det var bare så fed en dag. Fik ros af en kollega, da jeg pakkede sammen, han sagde, at de var imponerede oer min måde at klare det på. Er bare såååååååååå glad for at det gik så godt

du er også en så dejlig pige,,... håber snart vi ses

Anmeld

17. maj 2011

Dot D

twinboys skriver:

du er også en så dejlig pige,,... håber snart vi ses

Nååååååååååååååårh du er sød..... Ja, det skal snart være, savner dig

Anmeld

17. maj 2011

twinboys

Dot D skriver:

Nååååååååååååååårh du er sød..... Ja, det skal snart være, savner dig

savner også dig

Anmeld

17. maj 2011

Den lykkelige

Dot D skriver:

Glemte lige, du kan jo putte smag og farve i efter smag. Feks kakao, mint, appelsin, citron, lakrids og og og og

Ej du en skat  Tak.. hvor kan man købe smagen til glassuren? Det smørcreme, det smager ikke af smør vel? og er der en speciel smør der er bedst at bruge? Har jo set de reklamer der køre med cup cakes for lurpak..  er det den bedste?

Ved du om man kan pynte med den smørcreme (ved at bruge de tyller) og at det så kan holde i køleskab et døgn oven på de færdiglavede muffins?  for har ikke tid til at bage og pynte på selve dåbs dagen jo..

Anmeld

17. maj 2011

Den lykkelige

Dot D skriver:

Nu skriver du både smør creme og glasur.. men er det det samme du mener?  Altså at man blander smør, past. æggehvider og flormelis eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.