Så er det sidste besøg hos lægen veloverstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Happiness

Er netop kommet hjem fra 3. lægebesøg.

Det gik bare super!

Lillemandens hjertelyd var flot, og han vender hovedet nedad og står fast :-) 

Hun spurgte om der er store babyer i familien Som hun sagde, så er han pænt stor... Så det var bare perfekt!

Nu er der bare en uge til kontrolscanningen, så håber jeg bare at moderkagen har rykket sig, så jeg kan få et "go" for at føde normalt  

Men tænker lidt, at siden han står fast, må den da have rykket sig... Eller...?!

Nogen der ved noget om det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

quindelist

Happiness skriver:

Er netop kommet hjem fra 3. lægebesøg.

Det gik bare super!

Lillemandens hjertelyd var flot, og han vender hovedet nedad og står fast :-) 

Hun spurgte om der er store babyer i familien Som hun sagde, så er han pænt stor... Så det var bare perfekt!

Nu er der bare en uge til kontrolscanningen, så håber jeg bare at moderkagen har rykket sig, så jeg kan få et "go" for at føde normalt  

Men tænker lidt, at siden han står fast, må den da have rykket sig... Eller...?!

Nogen der ved noget om det??

Ihh det er spændende at det snart er "vores mødregruppe" der begynder at føde   -synes jo i øvrigt at der er en evighed til jeg har termin i slutningen af august.

Dejligt at alt er som det skal være.

Mht moderkagen så rykker den sig ikke som sådan, -den sidder jo fast hvor den hele tiden har siddet fast. Men når man alligevel taler om at den "rykker sig" så er det fordi at livmoderen jo vokser og dermed vokser det område hvor moderkagen sidder også og på den måde kan den så "flytte sig" i forhold til livmodermunden -giver det mening det jeg skriver? 

Det er lidt svært at forklare, men ellers tænk på det som en ballon, hvor du tegner et lille mærke langt nede mod "mundstykket" mens ballonen er slap, når du så puster den op vil det stykke du har tegnet på bevæge sig længere op på siden af ballonen, selvom det jo stadigvæk er den samme plet du har tegnet.

Anmeld

17. maj 2011

Happiness

quindelist skriver:

Ihh det er spændende at det snart er "vores mødregruppe" der begynder at føde   -synes jo i øvrigt at der er en evighed til jeg har termin i slutningen af august.

Dejligt at alt er som det skal være.

Mht moderkagen så rykker den sig ikke som sådan, -den sidder jo fast hvor den hele tiden har siddet fast. Men når man alligevel taler om at den "rykker sig" så er det fordi at livmoderen jo vokser og dermed vokser det område hvor moderkagen sidder også og på den måde kan den så "flytte sig" i forhold til livmodermunden -giver det mening det jeg skriver? 

Det er lidt svært at forklare, men ellers tænk på det som en ballon, hvor du tegner et lille mærke langt nede mod "mundstykket" mens ballonen er slap, når du så puster den op vil det stykke du har tegnet på bevæge sig længere op på siden af ballonen, selvom det jo stadigvæk er den samme plet du har tegnet.

Det bliver jo hurtigt august! Men synes nu også der er en evighed til juli hehe...

Tak for forklaringen! Troede at den flyttede sig sådan rigtigt

hehe... Men nu giver det lidt mere mening.

Må nok bare prøve at have tålmodighed til på onsdag, der får jeg jo svar. Men det er skisme svært....

Anmeld

17. maj 2011

quindelist

Happiness skriver:

Det bliver jo hurtigt august! Men synes nu også der er en evighed til juli hehe...

Tak for forklaringen! Troede at den flyttede sig sådan rigtigt

hehe... Men nu giver det lidt mere mening.

Må nok bare prøve at have tålmodighed til på onsdag, der får jeg jo svar. Men det er skisme svært....

ja det er der mange der tror -gjorde jeg også selv til en meget tålmodig obstetriker gav mig ballon forklaringen -på det tidspunkt var jeg på et klinisk ophold og det var helt tydeligt at hun mente at medicinstuderende da var blevet dummere siden hun læste

Ja det bliver spændende om du får lov til at føde selv, glæder mig til opdateringen

Anmeld

17. maj 2011

Happiness

quindelist skriver:

ja det er der mange der tror -gjorde jeg også selv til en meget tålmodig obstetriker gav mig ballon forklaringen -på det tidspunkt var jeg på et klinisk ophold og det var helt tydeligt at hun mente at medicinstuderende da var blevet dummere siden hun læste

Ja det bliver spændende om du får lov til at føde selv, glæder mig til opdateringen

De burde også kalde det hvad det er, istedet for noget der kan misforståes Det ville være så meget lettere...

Skal nok komme med en update når det er. Og håber vi får lov til at kigge ind til, den ikke så lille, lillemand når vi alligevel skal scannes

Anmeld

18. maj 2011

SaNiNa

Hold da op hvor tiden går, i er bare mange som er så træt på termin nu, jeg skal først til 2 lægebesøg om 2 uger.

Jeg har ikke selv erfaring med stort børn da Nicklas jo ikke var særlig stor ved fødslen ej heller nu.

Men håber da at du får lov at føde på den måde du nu ønsker.

Er der en grund til du ikke vil have pks?

Anmeld

18. maj 2011

Happiness

Sanne og Nicklas skriver:

Hold da op hvor tiden går, i er bare mange som er så træt på termin nu, jeg skal først til 2 lægebesøg om 2 uger.

Jeg har ikke selv erfaring med stort børn da Nicklas jo ikke var særlig stor ved fødslen ej heller nu.

Men håber da at du får lov at føde på den måde du nu ønsker.

Er der en grund til du ikke vil have pks?

Ja det nærmer sig, men der er jo stadig 7 uger igen. Synes jo selv det er forfærdeligt lang tid hehe...

Nej, hvis det blir sådan, så tager jeg gerne det pks. Men ville bare gerne føde selv. Især når det er den første. Men nu må vi se. Og har jo vist i noget tid nu, at der er en chance for pks, så har egentligt forberedt mig på det.

Tror egentlig bare jeg gerne vil have en afklaring, så man HELT kan forberede sig på det ene eller det andet

Hvornår er det du er sat til?

Anmeld

18. maj 2011

SaNiNa

Happiness skriver:

Ja det nærmer sig, men der er jo stadig 7 uger igen. Synes jo selv det er forfærdeligt lang tid hehe...

Nej, hvis det blir sådan, så tager jeg gerne det pks. Men ville bare gerne føde selv. Især når det er den første. Men nu må vi se. Og har jo vist i noget tid nu, at der er en chance for pks, så har egentligt forberedt mig på det.

Tror egentlig bare jeg gerne vil have en afklaring, så man HELT kan forberede sig på det ene eller det andet

Hvornår er det du er sat til?

Kan tydelig huske de sidste 2-3 måneder de var rigtig lange. syntes ikke det er så slemt denne gang nu ved jeg jo også hvad jeg får af glæder efterfølgende og jeg har jo også Nicklas nu.

Kan godt forstå dig, jeg var slet ikke opsat på et aks og det var slet ikke på tale, det samme med smertestillende, men det blev jeg nærmest tvunget til da min krop ikke kunne mere. og det endte jo så også i et aks.

Men denne gang er jeg forberedt på det kan ende sådan igen.

Finder nok også mere tryghed i jeg er forberedt og ved hvad der sker og jeg får det lige som jeg vil og selv kan sige stop osv

Anmeld

18. maj 2011

Happiness

Sanne og Nicklas skriver:

Kan tydelig huske de sidste 2-3 måneder de var rigtig lange. syntes ikke det er så slemt denne gang nu ved jeg jo også hvad jeg får af glæder efterfølgende og jeg har jo også Nicklas nu.

Kan godt forstå dig, jeg var slet ikke opsat på et aks og det var slet ikke på tale, det samme med smertestillende, men det blev jeg nærmest tvunget til da min krop ikke kunne mere. og det endte jo så også i et aks.

Men denne gang er jeg forberedt på det kan ende sådan igen.

Finder nok også mere tryghed i jeg er forberedt og ved hvad der sker og jeg får det lige som jeg vil og selv kan sige stop osv

Man er jo også ligeglad, så længe de kommer sunde til verden! Men er da glad for jeg kan forberede mig på det. Ved ikke hvordan jeg ville have det hvis det var akut.

Men ok, hvis man har så mange smerter, og kroppen bare ikke kan mere, så tror jeg alligvel at man går med til hvad som helst!

Anmeld

18. maj 2011

SaNiNa

Happiness skriver:

Man er jo også ligeglad, så længe de kommer sunde til verden! Men er da glad for jeg kan forberede mig på det. Ved ikke hvordan jeg ville have det hvis det var akut.

Men ok, hvis man har så mange smerter, og kroppen bare ikke kan mere, så tror jeg alligvel at man går med til hvad som helst!

Mit problem far sidst var at jeg hvade to jdm studerende som glemte at informere mig om hvordan det stod, de informerede fint min mand og mor, men jeg lå jo bare der og kunne ikke noget kunne ikke stå op og mine egne veer forsvandt helt og vedroppet reagerede nicklas ikke godt på.

Så da der var vagtskifte og der kom en mere erfarende jdm og fortalte at han stod pænt skævt og jeg ikke rigtig hvade åbnet mig mere i lang tid, fik jeg noget mere smertestillende det var ca kl 15 og kl 19.35 kom der en læge og skulle til se mig og han kommer så og spøger mig om jeg vil have et ks hvilket jeg på det tidspunkt var så hunderad for og slet ikke kunne forlises med sagde jeg jo nej for det ville jeg jo lige som ikke, men så siger han at jeg skal. Han skulle nok aaldrig have givet mig et valg mulighed men bare sagt vi køre nu og 19.49 er Nicklas født efter 6 uger veer 12 timers fødsel på syguset en nats vandring og en mor som var helt færdig og ikke kunne gå 14 dag efter + at vi ikke fik den hjælp og ro på fødegangen som vi hvade brug for så var så tæt på en deprision da vi kom hjem takke være vores søde dejlige og skønne sp undgik jeg den.

Har desværre ikke så mange gode minder for min første fødsel så håber rigtig meget på en god en denne gang. hvor jeg er forberedt. og selv bestemmer i et vis omfang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.