Hjælp til kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Nu har mig og min veninde sat og snakket om hvad forskellen egentlig er på om man lever sammen med faren til det kommende barn, eller om man ikke gøre?

Hvis man er på kontanthjælp, hvad er forskellen så på om man er sammen med faren eller ikke er?

Altså alt det med de ekstra børnepenge og enkel beløb man får?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej.

Nu har mig og min veninde sat og snakket om hvad forskellen egentlig er på om man lever sammen med faren til det kommende barn, eller om man ikke gøre?

Hvis man er på kontanthjælp, hvad er forskellen så på om man er sammen med faren eller ikke er?

Altså alt det med de ekstra børnepenge og enkel beløb man får?

som enlig får du KUN ekstra og ekstra ordinært børnetilskud...det er 1200kr pr. barn og 1200kr for den enlige voksen. De penge kommer hver tredje måned-....alt andet er indkomstbestemt...

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

som enlig får du KUN ekstra og ekstra ordinært børnetilskud...det er 1200kr pr. barn og 1200kr for den enlige voksen. De penge kommer hver tredje måned-....alt andet er indkomstbestemt...

jamen er det ikke også et eller andet med at man får noget hjælp til barnedåb og det?

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

jamen er det ikke også et eller andet med at man får noget hjælp til barnedåb og det?

Det er jo fra faderen...jeg har aldrig hørt om andet, og i disse tider tror jeg ikke der er meget andet at komme efter...man må jo holde dåb ud fra de betingelser man lever under...altså holde det til en kop kaffe og kagfe hvis ikke man har penge.

Anmeld

17. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Det har jeg aldrig hørt om  .. Det tror jeg ik man skal regne med ...

Anmeld

17. maj 2011

Topp

dåb er jo ikk noget man SKAL holde... så der kan man kun søge faderen og ikke kommunen. Hvis man ikke har råd til dåb kan man jo navngive

Anmeld

17. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Hvis man er gift, afhænger ens KH af mandens indtægt...

hvis man er samlevende, får man som forsørger.

hvis man er enlig, får man som forsørger og man kan søge ekstra BUY (Børneungeydelse), så beder man typisk om at få de ca 1100kr fra faderen pr mdr

mht. hjælp til dåb, er det noget man vidst nok kan søge som enlig... Fra faderen...

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

Okay

Tak for det

Anmeld

17. maj 2011

mulle7430

tror nu nok du får  både til konfimation eller det ved jeg du gør men også barndåb men du kan finde det på statsamtet´s hjemme side  

Anmeld

17. maj 2011

Anonym trådstarter

mulle7430 skriver:

tror nu nok du får  både til konfimation eller det ved jeg du gør men også barndåb men du kan finde det på statsamtet´s hjemme side  

Syntes nemlig også jeg havde hørt noget om det

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.