Aarghh pokkers, hun brød koden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

JustAnotherName

Så skete det. Celina fandt fidusen, og gentog den igen....og igen...og igen. Nu kan hun selv finde ud af at kravle ud af sin tremmeseng  

What to do then ??

Faktisk er det jo bedre så, at hun får en lav seng. End at det en dag skulle ske, at hun kommer ud af den med et bump og slår sig.

Men for saaaatan!!
Det var jo ikke meningen, at hun skulle hitte ud af det endnu!!

Bianca sov i tremmeseng indtil hun var 3 år. Så fik hun juniorseng i sin 3-års fødselsdags gave. Og planen var, at det skulle være lige sådan til Celina. Og vi har simpelthen ikke råd til at købe hende en ny seng lige nu

Sååå øv!
Nu frygter jeg, at hun pludselig står og kalder midt om natten. Eller selv kommer ud mens vi sover og begynder at gå på vores trappe (den er meget stejl og uden gelænder ....bestemt ikke børnevenlig. Men vi har "7, 9, 13" ALDRIG haft et eneste uheld på den!!), eller at hun nu vågner klokken 5:40, lørdag morgen og selv står op og starter dagen  .....Eeeejj, hvor er det noget HØM!! ....hehe, skulle bare lige ud mæææh'et!!

Hvornår kunne Jeres selv hoppe ud ....hvis de nogensinde gjorde?
Og hvad gjorde I så ved det - Sagde at det måtte de ikke, og så stoppede de igen? Eller skiftede sengen ud til junior? Eller...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Ida.

ÆV!!

Som jeg ser det, så kan I enten pille en side af tremmesengen, så den bliver åben eller gøre ligesom Camilla (Milka) og save et par tremmer af, så der lige bliver hul til, at hun kan smutte igennem. Så kommer hun da i hvert fald ikke til skade, når hun kravler ud af sengen.

Så må I sætte babyalarm på hende om natten - måske den kan fange, hvis hun begynder at rumstere rundt?

Endelig - er der ikke en mulighed for at sætte noget låge-værk for bunden af trappen, så hun ikke tripper derop selv? For tænk nu, hvis hun gør som Bianca gjorde, da hun pludselig hang for oven i én arm, og du liiige nåede at redde hende, inden det gik helt galt?!!

Anmeld

16. maj 2011

JustAnotherName

ÆV!!

Som jeg ser det, så kan I enten pille en side af tremmesengen, så den bliver åben eller gøre ligesom Camilla (Milka) og save et par tremmer af, så der lige bliver hul til, at hun kan smutte igennem. Så kommer hun da i hvert fald ikke til skade, når hun kravler ud af sengen.

Så må I sætte babyalarm på hende om natten - måske den kan fange, hvis hun begynder at rumstere rundt?

Endelig - er der ikke en mulighed for at sætte noget låge-værk for bunden af trappen, så hun ikke tripper derop selv? For tænk nu, hvis hun gør som Bianca gjorde, da hun pludselig hang for oven i én arm, og du liiige nåede at redde hende, inden det gik helt galt?!!

Ja, det med trappen er klart det farligste, og mest problematiske.
Men nej, da der intet gelænder er, kan der ikke sættes låge forneden.
Man kan vist få sådan noget fancy noget, som ligger over de nederste trappetrin, og sørger for, at man ikke kan "komme igang" på trapperne.
Men hvordan det lige fungerer, og hvorfra man får det, ved jeg nu ingenting om, og igen - der er bare ikke penge til at fikse alverdens dyre løsninger.

Faktisk har Celina efterhånden også helt godt tjek på, at komme op og ned af trapperne. Men jeg vil bare ikke have, at hun gør det alene, så jeg går altid med bagefter. Men det kan jeg jo ikke midt om natten, hvis jeg ligger og sover.

Jeg håber at vi kan opdrage hende til, at hun skal blive i hendes seng. Og så kalde på os, hvis hun vågner..

Bianca kalder altid på os, når hun vågner, og hun kommer (som regel) ikke ud, før vi enten åbner døren, eller kalder tilbage, at hun bare kan komme

Meeeeen jeg tvivler på, at Celina har samme høflige manérer...

Anmeld

16. maj 2011

Bondepigen

Vil osse sige pil en side af tremme sengen, hvis det kan lade sig gøre. Det kunne det ikke her, da bunden så faldt ned. Men i mangel af bedre satte vi bunden fast med strips med et styk stof imellem, så det ikke ødelagde sengen.

Emma kunne komme ud af tremme sengen, da hun var 1 1/2 år gammel.

Anmeld

16. maj 2011

Bondepigen

Kan I evt sætte en hængsel på Celinas dør, hvis det kun er om natten du frygter det? Det er i hvert fald en billig løsning...

Anmeld

16. maj 2011

JustAnotherName

Bondepigen skriver:

Vil osse sige pil en side af tremme sengen, hvis det kan lade sig gøre. Det kunne det ikke her, da bunden så faldt ned. Men i mangel af bedre satte vi bunden fast med strips med et styk stof imellem, så det ikke ødelagde sengen.

Emma kunne komme ud af tremme sengen, da hun var 1 1/2 år gammel.

Bianca's gamle tremmeseng manglede en tremme. Der var en udgang!

Men jeg skriftede den selvfølgelig ud. Skrottede Bianca's gamle, og Celina sover nu i en tremmeseng med alle tremmer.
Æjghh, så virker det lidt tåbeligt, at ødelægge tremmerne i den, når jeg jo faktisk for knap et år siden kasserede én, som netop var sådan (griner)

Jeg tænker videre i løsninger......
Lige nu sover hun, så der sker der ingenting.
Og jeg møder klokken 7:00 om morgen pt, så vi står TIDLIGT op herhjemme. Og Celina bliver vækket om morgen - hun når ikke at vågne af sig selv. Så endnu satser jeg på, at problemet kun varer indtil hun falder i søvn

Og apropos, så skal jeg da VIST LIGE se at komme i seng!!

Anmeld

16. maj 2011

JustAnotherName

Kan I evt sætte en hængsel på Celinas dør, hvis det kun er om natten du frygter det? Det er i hvert fald en billig løsning...

Kenneth forslog også lige flygtigt, at vi kunne låse, og lade nøglen sidde i udenfor...

Men NEJ!!! - TÆNK NU hvis der skulle opstå brand eller noget.
Så skal hun bare kunne reddes UD i en fart!
Så der skal ikke lukkes/låses af. Det tør jeg ikke!

Anmeld

16. maj 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Kenneth forslog også lige flygtigt, at vi kunne låse, og lade nøglen sidde i udenfor...

Men NEJ!!! - TÆNK NU hvis der skulle opstå brand eller noget. Så skal hun bare kunne reddes UD i en fart! Så der skal ikke lukkes/låses af. Det tør jeg ikke!

Altså jeg ville nok heller ikke låse, men et hængsel kan du sagtens rykke ud med et hårdt skub eller træk i døren, men Celina kan ikke selv...

Anmeld

16. maj 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Bianca's gamle tremmeseng manglede en tremme. Der var en udgang!

Men jeg skriftede den selvfølgelig ud. Skrottede Bianca's gamle, og Celina sover nu i en tremmeseng med alle tremmer.
Æjghh, så virker det lidt tåbeligt, at ødelægge tremmerne i den, når jeg jo faktisk for knap et år siden kasserede én, som netop var sådan (griner)

Jeg tænker videre i løsninger......
Lige nu sover hun, så der sker der ingenting.
Og jeg møder klokken 7:00 om morgen pt, så vi står TIDLIGT op herhjemme. Og Celina bliver vækket om morgen - hun når ikke at vågne af sig selv. Så endnu satser jeg på, at problemet kun varer indtil hun falder i søvn

Og apropos, så skal jeg da VIST LIGE se at komme i seng!!

Det var netop for ikke at ødelægge nogle tremmer at vi gjorde sådan med vores tremme seng... Måske jeg har forklaret det lidt dårligt..

Anmeld

16. maj 2011

JustAnotherName

Bondepigen skriver:

Altså jeg ville nok heller ikke låse, men et hængsel kan du sagtens rykke ud med et hårdt skub eller træk i døren, men Celina kan ikke selv...

Jaaaah, dét kan der selvfølgelig være noget om....  .....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.