Jeg er ved at gå ud af mit gode skind...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.005 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Mira0911

Vi diskutere næsten hver dag til aftensmaden... 

Julie drikker kun vand, hun er ikke til andet... Hver aften får vi vand til aftensmaden, også andre måltider... 

Kæresten siger at hun kan drikke sig mæt i vand... Jeg mener det kan man altså ikke... 

Jeg har ingen problemer med at Julie drikker masser af vand før, under og efter måltidet, hvis hun er tørstig, skal hun jo have noget at drikke... 

Kæresten tager bestemt glasset fra hende hver evig eneste gang hun tager noget at drikke, for spise op det SKAL hun først før hun får noget at drikke, efter hans mening... 

Så fortæl mig lige hvem der sippet her? Jeg mener IKKE man kan drikke sig mæt i vand... Der skal hvert fald meget til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Nessie

MoarJ skriver:

Julie drikker kun vand, hun er ikke til andet... Hver aften får vi vand til aftensmaden, også andre måltider... 

Kæresten siger at hun kan drikke sig mæt i vand... Jeg mener det kan man altså ikke... 

Jeg har ingen problemer med at Julie drikker masser af vand før, under og efter måltidet, hvis hun er tørstig, skal hun jo have noget at drikke... 

Kæresten tager bestemt glasset fra hende hver evig eneste gang hun tager noget at drikke, for spise op det SKAL hun først før hun får noget at drikke, efter hans mening... 

Så fortæl mig lige hvem der sippet her? Jeg mener IKKE man kan drikke sig mæt i vand... Der skal hvert fald meget til...

Personligt bliver jeg tørstig, mens jeg spiser, og vil altså ikke undvære noget at drikke.
Og jeg kunne aldrig drømme om at nægte Daniel noget at drikke, før han havde spist op.

Måske bliver man hurtigere mæt, hvis man drikker en masse vand, men nogle dage er man jo altså bare meget tørstig.

Nej, du er ikke sippet, tværtimod synes jeg at det er din kæreste der er galt på den. Næste gang skal du bare tage hans glas væk, og sige at han må spise op først

Anmeld

16. maj 2011

Mutti2B

Man kan godt drikke sig mæt i vand. Det er derfor mange anbefaler at man drikker et stort glas vand inden man spiser når man er på kur, for så spiser man ikke så meget.

Anmeld

16. maj 2011

dorthemus

MoarJ skriver:

Drikke sig mæt er måske for meget sagt, men alt det hun drikker optager plads for den næringsrige mad hun skal have...så desværre må jeg give din kæreste ret

Anmeld

16. maj 2011

foto på lærred

Her spiser vores datter rigtig meget, så her er vi kun glade hvis hun drikker vand/mælk til måltidet.

MEN jeg har en masse veninder som jeg ved ikke ønsker at deres børn drikker vand før efter de har spist. Disse veninder har børn som ikke spiser så meget og som derfor har brug for de kalorier (og selvf. vitaminer, mineraler, kulhydrater eller protein) som der er i maden. Vand kan fylde maven op. Det er jo derfor man anbefaler at drikke et par store glas vand inden man spiser, hvis man prøver at tabe sig.

Så jeg tror ikke, at din mand er alene om at have denne holdning.

Jeg tror det vigtigste er, at I står samlet omkring dette. Om ikke andet kan I jo lave et kompromi. Bare I ikke forvirre den lille ved at komme med forskellige retningslinier.

Anmeld

16. maj 2011

Lady Marion <3

Alexander ville aldrig få lov til at drikke uanede mængder vand til maden  det jo nærmest en slankekur  

Drikker hun aldrig mælk ?? 

Tænker mere om hun så får kalk i stedet

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

dorthemus skriver:

Drikke sig mæt er måske for meget sagt, men alt det hun drikker optager plads for den næringsrige mad hun skal have...så desværre må jeg give din kæreste ret

Hun spiser en kæmpe portion stadig selv om hun drikker end masse, og stadig tager kæresten glasset fra hende...

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Muffi<3 skriver:

Alexander ville aldrig få lov til at drikke uanede mængder vand til maden  det jo nærmest en slankekur  

Drikker hun aldrig mælk ?? 

Tænker mere om hun så får kalk i stedet

Hun drikker ikke mælk, men får kalktabs... 

Anmeld

16. maj 2011

Solstrålen

Nu har vi en datter som vi har svær at få noget aftensmad i så vi begrænser osse hendes væskeindtag .. ( I perioder spiser hun ikke meget i løbet af en hel dag)

Altså hun får selvfølgelig noget at drikke imens hun spiser, men når hun har drukket lidt, fjerner vi glasset for at få hende til at spise lidt mere ..

Anmeld

16. maj 2011

K&S

dorthemus skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.