Sovsekoner - hjælp! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

TineA

Hej Søde Damer..

Jeg har brug for et hurtigt råd.

Jeg er igang med at lave kødboller til den unge herre.. De koger i skrivende stund..

Men jeg vil lave sovs til ham, men kan ikke finde ud af sådan noget!

Hvordan gør jeg det?? Ingen salt, I know, men kan jeg lave en brun sovs med kulør til ham??

Hurtigt svar ville være FEDT!! TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

TineA

Ingen der kan hjælpe?? Mangler kun sovsen nu ..

Anmeld

16. maj 2011

TineA

Seriøst?? Er vi INGEN herinde der kan lave sovs?

Anmeld

16. maj 2011

Dot D

HEY, jeg kan lave sovs... Hi hi. Jeg har altid lavet med kulør og det har de absolut ikke taget skade af, og jeg har aldrig hørt, at man ikke måtte bruge det.

Håber det bliver en god sovs

Anmeld

16. maj 2011

TineA

Dot D skriver:

HEY, jeg kan lave sovs... Hi hi. Jeg har altid lavet med kulør og det har de absolut ikke taget skade af, og jeg har aldrig hørt, at man ikke måtte bruge det.

Håber det bliver en god sovs

TAK!!! Jeg hælder kulør i med det samme!! TAK!!

Anmeld

16. maj 2011

Isabella_mor

du laver en opbagning, lige dele smør og mel. det røres sammen og så bruger du vandet fra kødbollerne, og så kommer du lidt kulør i Wupti så er der sovs. 

du kan evt komme lidt mælk i... 

Anmeld

16. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Hvis dit barn er under 10 mdr ville jeg gøre følgende... Bruge vandet fra kødbollerne, og jævne det med maizena eller mel jævning... Hvis du gerne vil have mere smag i, kan du koge grøntsager med sammen med kødbollerne...

Anmeld

16. maj 2011

TineA

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvis dit barn er under 10 mdr ville jeg gøre følgende... Bruge vandet fra kødbollerne, og jævne det med maizena eller mel jævning... Hvis du gerne vil have mere smag i, kan du koge grøntsager med sammen med kødbollerne...

Okay, hvorfor det ? Altså mht alderen? Sådan gjorde jeg nemlig ikke Vi fik ovnbagt grønt i dag, derfor kogte bollerne alene..

Jeg er stolt over at have lavet min første sovs nogensinde.. Som altså ikke hedder Knorr, haha !

Anmeld

16. maj 2011

TineA

isabellamor skriver:

du laver en opbagning, lige dele smør og mel. det røres sammen og så bruger du vandet fra kødbollerne, og så kommer du lidt kulør i Wupti så er der sovs. 

du kan evt komme lidt mælk i... 

Jaaa, det var sådan jeg gjorde det Det smagte af loft, hehe.. Men mælken skal være sødmælk så, ikke? Når det er til de små pus..

Han kunne så ikke lide det.. Haha, SÅ meget arbejde for at han bare spytter det ud og ser fornærmet ud

Men TAK for svaret!

Anmeld

16. maj 2011

Isabella_mor

W.. skriver:

Jaaa, det var sådan jeg gjorde det Det smagte af loft, hehe.. Men mælken skal være sødmælk så, ikke? Når det er til de små pus..

Han kunne så ikke lide det.. Haha, SÅ meget arbejde for at han bare spytter det ud og ser fornærmet ud

Men TAK for svaret!

ja sovs er ikke det sjoveste når man ikke må tilsætte smag i form af salt.

men ellers kan du jo lave tomatsauce til kødboller, eller karrysovs bare den ikke bliver for stærk..  næste gang.

jo sød mælk er vel fint nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.