Vil ikke ha rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

CamillaSoefelt

Hvad gør jeg? Min søn vil ikke spise rugbrød til frokost? Så har hidtil lavet grøntsager og noget kylling til ham. Men hvad Søren skal jeg ellers lave til ham;-)?

Han er 10 mdr gammel og elsker mad - bare ikke rugbrød..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

JacobsMoar

Der er vel bare nogen der ikke spiser rugbrød..

Hvad med en gang pastasalat, hvor du skifter lidt mellem evt. kylling, tun, skinke ?

Anmeld

16. maj 2011

SussieThyssen

CamillaSoefelt skriver:

Hvad gør jeg? Min søn vil ikke spise rugbrød til frokost? Så har hidtil lavet grøntsager og noget kylling til ham. Men hvad Søren skal jeg ellers lave til ham;-)?

Har du prøvet med andre typer brød, som IKKE indeholder surdej?

95% af jordens befolkning aner ikke hvad rugbrød er og har aldrig smagt det og lever lange og glimrende liv uden, så hvorfor ikke bare respektere at nogle mennesker ikke kan lide det??

Personligt er jeg heller ikke vild med rugbrød og har heller aldrig været det og slet ikke hvis det er for surt..så bliver min mave rigtig utilpas.
Så prøv dig frem med andre typer brød.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. maj 2011

CamillaSoefelt

KarinaB. skriver:

Der er vel bare nogen der ikke spiser rugbrød..

Hvad med en gang pastasalat, hvor du skifter lidt mellem evt. kylling, tun, skinke ?

Men før har han godt ville ha det? Men jo pastasalat er måske en meget god ide?

Anmeld

16. maj 2011

CamillaSoefelt

SussieThyssen skriver:

Har du prøvet med andre typer brød, som IKKE indeholder surdej?

95% af jordens befolkning aner ikke hvad rugbrød er og har aldrig smagt det og lever lange og glimrende liv uden, så hvorfor ikke bare respektere at nogle mennesker ikke kan lide det??

Personligt er jeg heller ikke vild med rugbrød og har heller aldrig været det og slet ikke hvis det er for surt..så bliver min mave rigtig utilpas.
Så prøv dig frem med andre typer brød.

Kærligst
Sussie

Det var nu ikke fordi jeg ikke respekterer at han ikke kan li rugbrød. For det er nu fint nok med mig. Det var mere for at få ideer til hvad man ellers ku lave til frokost til ham..

Men tak for tippet.

Anmeld

16. maj 2011

JacobsMoar

CamillaSoefelt skriver:

Men før har han godt ville ha det? Men jo pastasalat er måske en meget god ide?

Hmm.. Jeg bliver også træt af rugbrød i perioder.. Men tjaa.. Tror nok jeg ville forsøge med pastasalat, med fuldkornspasta.. 

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

CamillaSoefelt skriver:

Da min datter var i den alder, var hun heller ikke ret glad for rugbrød... Jeg startede ud med bondebrød, som hun heller ikke var så glad for... Jeg skiftede lidt imellem mørkt rugbrød og bondebrød.... 

Da hun startede i dagpleje, begyndte hun at spise det... Så det skal nok komme, fik jeg at vide med min datter, og folk havde ret... 

Ellers gav jeg hende noget fisk, eller kartofler med noget kød til... 

Anmeld

16. maj 2011

SussieThyssen

CamillaSoefelt skriver:

Det var nu ikke fordi jeg ikke respekterer at han ikke kan li rugbrød. For det er nu fint nok med mig. Det var mere for at få ideer til hvad man ellers ku lave til frokost til ham..

Men tak for tippet.

Prøv at lave små tærter, pie'r, postejer og den slags.
Man kan også lave små "muffins" med fx spinat og kyllingelever og baconstykker og til dem servere stænger af agurk, majs, reven gulerod og æble, små ærter, små stykker torskerogn..ja mulighederne er mange.

Anmeld

16. maj 2011

CamillaSoefelt

SussieThyssen skriver:

Prøv at lave små tærter, pie'r, postejer og den slags.
Man kan også lave små "muffins" med fx spinat og kyllingelever og baconstykker og til dem servere stænger af agurk, majs, reven gulerod og æble, små ærter, små stykker torskerogn..ja mulighederne er mange.

Gode ideer - tusind tak:-).

Anmeld

16. maj 2011

CamillaSoefelt

MoarJ skriver:

Da min datter var i den alder, var hun heller ikke ret glad for rugbrød... Jeg startede ud med bondebrød, som hun heller ikke var så glad for... Jeg skiftede lidt imellem mørkt rugbrød og bondebrød.... 

Da hun startede i dagpleje, begyndte hun at spise det... Så det skal nok komme, fik jeg at vide med min datter, og folk havde ret... 

Ellers gav jeg hende noget fisk, eller kartofler med noget kød til... 

Det lyder godt;-). Rart og høre. Så kommer jo nok så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.