Hjælp! Scanning i Svangreambulatorium? Århus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Og forresten, jeg blev selv rykket 3 dage til NF scanning - så jeg skulle tre dage senere til MD. Scanningsdamen sagde at jo senere jo lagde MD jo mere præcist kunne de se den lille var fin, så hun sagde 3 dage havde stor betydning, selvom det måske lyder af lidt i vores øre..

Så, jeg tror der er en mening med det hele. Blev du eventuelt rykket lidt tilbage til NF? Jeg blev nemlig selv rykket fra termin d. 20 også til d. 21, så derfor rykkede hun så MD ekstra.

Nåh okay, så giver det mere mening! Det var også bare fordi hende sekretæren var meget undrende over jeg skulle flyttes tre dage, og så bliver man selv sådan lidt: "Hmm, hvorfor mon jeg skulle det?" Men jeg blev kun rykket én dag tilbage til NF, så det kan godt ske det har haft noget at sige. Men bare man kan se så meget som muligt, så er jeg bestemt glad! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Christine

Secrets skriver:

Okay, tak! Jeg kan jo også bare lige være i lidt ekstra god tid og spørge i receptionen om jeg nu er det rigtige sted. Blev bare pludselig nervøs, fordi det slet ikke så ud til at det var stedet man kom for at blive scannet. Og så kombineret med det mystiske at jeg blev rykket sølle 3 dage, så fik jeg EKSTRA noia!

Forresten, læste lige din debat angående det nye jordemodercenter og problemer. Lyder til du har været uheldig! Jeg har været til mit første besøg, og min jordemoder var virkelig virkelig sød, imødekommende, grundig og lyttende. Så håber da ikke jeg får en af de trælse til fødslen!

Ved du hvad din jordemoder hed? Jeg var så heldig at hende jeg var hos første gang i var syg her anden gang, og hende der var i stedet var faktisk sød. Så var jeg også så uheldig at jeg slog mig på maven og måtte på fødegangen akut i torsdags og der var en virkelig sød og forstående (lidt ældre) jordemoder. Så det ER da muligt at man får en af de gode til fødslen
I min første graviditet var jeg hos den samme de 3 gange jeg var af sted, hende var jeg meget lidt vild med.

Jeg forstår heller ikke helt det med at blive rykket 3.. jeg blev flyttet 4 dage tilbage, men MD blev ikke flyttet. Tror det afhænger lidt af den enkelte scanningsdame. Min MD blev i uge 19+3 tror jeg. Hold op hun var sær, hende jeg var til MD hos.
Krydser fingre for at du finder det rigtige sted! Mon ikke du gør. Og at det går godt med scanningen, hvor må det være spændende..

Anmeld

15. maj 2011

Frøken J.

Christine skriver:

Ved du hvad din jordemoder hed? Jeg var så heldig at hende jeg var hos første gang i var syg her anden gang, og hende der var i stedet var faktisk sød. Så var jeg også så uheldig at jeg slog mig på maven og måtte på fødegangen akut i torsdags og der var en virkelig sød og forstående (lidt ældre) jordemoder. Så det ER da muligt at man får en af de gode til fødslen
I min første graviditet var jeg hos den samme de 3 gange jeg var af sted, hende var jeg meget lidt vild med.

Jeg forstår heller ikke helt det med at blive rykket 3.. jeg blev flyttet 4 dage tilbage, men MD blev ikke flyttet. Tror det afhænger lidt af den enkelte scanningsdame. Min MD blev i uge 19+3 tror jeg. Hold op hun var sær, hende jeg var til MD hos.
Krydser fingre for at du finder det rigtige sted! Mon ikke du gør. Og at det går godt med scanningen, hvor må det være spændende..

Ja, hun hedder Claire Rimelig ung, men rigtig professionel. Og selvom man normalt ikke skal noget andet end snakke til første besøg, så tilbød hun alligevel vi lyttede til hjertelyd for hyggens skyld. Super dejligt!

Jeg håber at du får en af de søde du har mødt til fødslen så! Men skal man egentlig ikke være ret heldig hvis ens jordemoder er på vagt, når man tilfældigvis går i fødsel?

Ej, det var eddermame underligt! Men ville hende den underlig egentlig se efter kønnet, eller bad i ikke om det? Min jordemoder sagde nemlig, at det gør de gerne hvis baby ligger ordentligt, men så hører man jo også historier om dem der surt får at vide, at det jo ligesom ikke er det de er der for

Det er i hvert fald super spændende  

Anmeld

15. maj 2011

Laurits'mor

Jeg husker det faktisk som at det var omvendt med mig (men det er også over to år siden, så det kan jo være at de har lavet det om i mellem tiden, eller også husker jeg forkert)

Om ikke andet så håber jeg, at du kan finde lidt ro i, at jeg trods alt blev scannet i to forskellige afdelinger - og jeg havde ingen komblikationer i min graviditet og jeg har en sund og rask dreng (både under graviditeten og efter fødselen)

Jeg er helt sikker på, at du havde fået besked, hvis der skulle være en særlig årsag til, at det er to forskellige afdelinger.

Anmeld

15. maj 2011

Christine

Secrets skriver:

Ja, hun hedder Claire Rimelig ung, men rigtig professionel. Og selvom man normalt ikke skal noget andet end snakke til første besøg, så tilbød hun alligevel vi lyttede til hjertelyd for hyggens skyld. Super dejligt!

Jeg håber at du får en af de søde du har mødt til fødslen så! Men skal man egentlig ikke være ret heldig hvis ens jordemoder er på vagt, når man tilfældigvis går i fødsel?

Ej, det var eddermame underligt! Men ville hende den underlig egentlig se efter kønnet, eller bad i ikke om det? Min jordemoder sagde nemlig, at det gør de gerne hvis baby ligger ordentligt, men så hører man jo også historier om dem der surt får at vide, at det jo ligesom ikke er det de er der for

Det er i hvert fald super spændende  

Ja det er lidt forvirrende når jordemødre, scanningsdamer mv. gør tingene forskelligt. Man bliver nemt bekymret, så nu vil jeg spørge til scanningen på tirsdag hvorfor min MD var så tidlig når terminen nu blev flyttet

Man skal nok være heldig for at få "sin" jordemoder. Da vi var akut på fødegangen torsdag var der så sindssygt travlt at der var indkaldt alle dem der kunne indkaldes akut, så jeg tror man skal være MEGET heldig at hun er på arbejde OG at det ikke er en travl fødedag. Lidt skræmmende at tænke på, synes jeg (er også førstegangs-naturligt fødende).

Vores lille baby strittede med sin tap det bedste han kunne, så vi kunne selv se at det nok er en dreng! Men hun sagde at hun da lige ville tage et billede af den til os, da vi spurgte om vi havde set rigtigt.. jeg tror igen det handler om at være heldig med hvem der scanner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.