hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

silden85

SanneBoe skriver:

Lauge har altid sovet som viden blæser, men da han blev 13 mdr tænkte jeg: "Fandeme nej" og tog den hårde tur med Godnat og sov godt, det tog ca en uge med mange tårer og skrål, jeg tuede hver aften Lauge skulle puttes, men efter en uge, når han blev puttet gik der 5 min også snork sov han, det samme om aften.

Da vi fik nr to, tog jeg de li på hårdt da han var godt 3 uger og det var fantastisk, han havde jo ikke prøvet anden, sommetider ska han li ha sutten et par enkelte gange inden han sover, men det tager max. 5 min at putte ham, (selvfølgelig kan der være undtagelser, men det er sjældent), han er nu 4 mdr.

hvad gjorte du? er det en bog eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Hvem?

silden85 skriver:

hvad gjorte du? er det en bog eller?

Ja, den hedder netop "Godnat og sov godt":

Der er dog nogle metoder der læggeer lidt ud fra mine principper, men grundregeler er at lave en fast rutine HVER aften, hygge, nusse o.s.v.

Det jeg gjorde var:

Når vi havde gjort vores rutine, blev han puttet i seng med hans sovedyr (han brugte/bruger ikke sut - ham på 15 mdr. nu) hvis han brokkede sig, gik jeg derind og puttede ham igen, ud og så vente 1 min med at gå derind igen, så 2 min og så 3 min, jeg gik dog aldrig over 3 min med at gå derind men holdte den så ved 3 min's mellemrum, den første uge kunne man putte ham en milliard gange, men det er bare og blive ved, der var hårdt RIGTIG hårdt, men nu er det simpelthen bare så lækkert og jeg sparker mig selv i røven over jeg ikke gjorde det fra start af.

Håber det gav mening

Anmeld

15. maj 2011

Rosa

silden85 skriver:

han er 6 mdr

OK, altså så synes jeg det er alt for tidligt at begynde med de "hårde" metoder. Det kunne jeg ihvertfald ikke selv have lyst til da Jonathan var så lille... Måske noget med en gradvis tilvænning til at " nu er det altså nat, og om natten skal man sove!"...? 

Anmeld

15. maj 2011

Mira0911

silden85 skriver:

hvordan ligger i jeres barn til at sove om dagen?

jeg har svært ved at få Simon til at sove om dagen, når jeg ligger ham i hans barnevogn,  ligger han bare og skriger, og vil ikke over give sig, selvom han har meget små øjne og klør sine øjne... har i nogen råd, til hvad i gør?

afstemmingen skulle være længer, men jeg kom til at trykke ok og jeg kan desværre ikke tilføje flere svar

Nu er min datter godt nok 2 år... Tit i weekenderne eller i løbet af ugen når hun er hjemme hos mig, ligger jeg hende i hendes seng og jeg selv i min, så sover hun faktisk kort tid efter... 

Ja ved ikke om det er det du måske skal prøve? 

Anmeld

15. maj 2011

*A*

gør du det hver gang de skal sove? hvad så med om aften? vil de så godt sove der?

De sover kun én gang i løbet af dagen  og der er jeg nødt til at gå med dem, men det er ok da jeg alligevel går en tur med hunden samtidig  De bliver lagt i barnevognen og vi når ikke ud af indkørslen før de sover, men jeg kan ikke bare lægge dem i vognen uden at gå med dem...

Om aftenen er der INGEN problemer og det har der aldrig været. De bliver puttet kl. 19. vi siger godnat til dem og går. De sover med det samme og sover indtil kl. 0630 næste morgen  

Anmeld

15. maj 2011

6800

Madicken får altid en flaske med i seng/barnevogen, som hun falder i søvn på....det er den eneste måde vi kan få hende til at tage flasken på....så sover hun når hun har spist den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.