Vil ikke have kartoffelmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

merichs

Tina&Martin skriver:

Prøv at lægge det i en tallerken med mælk i bunden så det smager af det og så noget smør ost på???

Tak for tippet, det skal prøves

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

merichs

ABPR skriver:

Kender godt problemet. Min store pige har heller aldrig spist kartoffelmos -får kvalme af konsistensen.

Min lille dreng på 6 mdr. kan dog godt lide alle former for mos, men er også ret glad for ren grønsagsmos (fx broccoli, pastinak og gulerod) sammen med fuldkornsris. Så jeg koger ris til os uden salt og giver ham et par skefulde i hans grønsager -det skla jo heller ikke blive ved med at være helt uden klumper....

Ved godt det lyder lidt ulækkert, men en metode der også har virket herhjemme er, at jeg fortygger maden let for ham. På den måde kan han spise rugbrød med smørepålæg. Du kunne måske tygge hans kartoffel-stykker for ham....?

Hilsen Amanda

Det skal helt sikkert prøves med broccoli mv. som mos.

Tak for tip

Anmeld

15. maj 2011

merichs

BB78 skriver:

Jeg prøvede faktisk for første gang i dag med min 6 mrd. datter - og det var bestemt ingen succes 

Så må du lige lure med her om der er nogle fif du kan bruge

Anmeld

15. maj 2011

ciliemil

min første datter vil heller ikke spise kartoffel mos men da jeg har skar kartoflerne i små stykker så vil hun gerne..

min sundhedsplj sagde at sådan have nogen små et, så det syntes jeg du skal prøve.

Anmeld

15. maj 2011

merichs

ciliemil skriver:

min første datter vil heller ikke spise kartoffel mos men da jeg har skar kartoflerne i små stykker så vil hun gerne..

min sundhedsplj sagde at sådan have nogen små et, så det syntes jeg du skal prøve.

Det prøver jeg

Anmeld

15. maj 2011

Clisolka

merichs skriver:

Så må du lige lure med her om der er nogle fif du kan bruge

Nemlig 

Anmeld

18. maj 2011

Christina.78

Du kan også prøve at blande det lidt med disse Knorr Små suppe breve..aspargessuppe, champignonsuppe osv..kan have en god effekt

Anmeld

18. maj 2011

merichs

Christina.78 skriver:

Du kan også prøve at blande det lidt med disse Knorr Små suppe breve..aspargessuppe, champignonsuppe osv..kan have en god effekt

Det vil jeg prøve søs

Anmeld

18. maj 2011

SussieThyssen

merichs skriver:

Min datter på 7 mdr vil ikke spise kartoffelmos (og har aldrig villet). Så snart hun får det i munden er hun ved at kaste op. Jeg har prøvet at mose lidt gulerødder i men uden positiv virkning

Nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at spise det, eller andre forslag til aftensmad?

Lad være med at give hende det.
Nogle børn kan bare ikke med kartofler.
Man skal huske at kartoflen er en natskyggeplante og rent faktisk giftig..så nogle reagerer kraftigere på den end andre.
Kan selv huske at jeg en overgang hadede kartoffelmos, og var ved at brække mig bare ved tanken..så giv hende det ikke..så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. maj 2011

aya-zia

merichs skriver:

Min datter på 7 mdr vil ikke spise kartoffelmos (og har aldrig villet). Så snart hun får det i munden er hun ved at kaste op. Jeg har prøvet at mose lidt gulerødder i men uden positiv virkning

Nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at spise det, eller andre forslag til aftensmad?

mine piger har ALDRIG villet ha katoffelmos... og det er kun den bette som først nu som 3årig vil spise en lille smule katoffel... men bestemt ik mos... den store vil SLET IK HA KATOFLER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.