Vil ikke have kartoffelmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.987 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

merichs

Min datter på 7 mdr vil ikke spise kartoffelmos (og har aldrig villet). Så snart hun får det i munden er hun ved at kaste op. Jeg har prøvet at mose lidt gulerødder i men uden positiv virkning

Nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at spise det, eller andre forslag til aftensmad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

morNov2010

merichs skriver:

Min datter på 7 mdr vil ikke spise kartoffelmos (og har aldrig villet). Så snart hun får det i munden er hun ved at kaste op. Jeg har prøvet at mose lidt gulerødder i men uden positiv virkning

Nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at spise det, eller andre forslag til aftensmad?

Hejsa

Min søn, som nu er 8 år, er først for ganske nylig begyndt at spise kartoffelmos. Der er bare nogle mennesker, som ikke kan have det i munden. Det er pga. stivelsen. Han har altid spist kartofler med velbehag, men lige så snart det blev til mos, kastede han op.

Prøv med pastinakker eller lign. rodfrugt i stedet. Det kan være det glider nemmere ned.

Kh Mette

Anmeld

15. maj 2011

merichs

morNov2010 skriver:

Hejsa

Min søn, som nu er 8 år, er først for ganske nylig begyndt at spise kartoffelmos. Der er bare nogle mennesker, som ikke kan have det i munden. Det er pga. stivelsen. Han har altid spist kartofler med velbehag, men lige så snart det blev til mos, kastede han op.

Prøv med pastinakker eller lign. rodfrugt i stedet. Det kan være det glider nemmere ned.

Kh Mette

Tak, det vil jeg prøve  

Anmeld

15. maj 2011

Ni-ko-li-ne

jeg lavede det bare tyndere, så det var mere "grød" agtigt.... ret tyndt til at begynde med faktisk

Anmeld

15. maj 2011

merichs

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg lavede det bare tyndere, så det var mere "grød" agtigt.... ret tyndt til at begynde med faktisk

Jeg har most det gennem en sigte for at undgå klumper og blandet det op med væske for at gøre det "attraktiv".

Men måske skal jeg prøve at gøre det tyndere. Tak for tippet

Anmeld

15. maj 2011

2babygirls

merichs skriver:

Måske hun bare ikke gider baby mad ???
Her i huset vil min pige på 7 mdr have vores mad, så hun har spist pasta med kødsovs og andre ikke moset ting.

Anmeld

15. maj 2011

merichs

Tina&Martin skriver:

Måske hun bare ikke gider baby mad ???
Her i huset vil min pige på 7 mdr have vores mad, så hun har spist pasta med kødsovs og andre ikke moset ting.

Har prøvet at give hende rugbrød og det røg bare ud igen. Men måske skulle vi gøre et forsøg

Anmeld

15. maj 2011

Clisolka

merichs skriver:

Jeg prøvede faktisk for første gang i dag med min 6 mrd. datter - og det var bestemt ingen succes 

Anmeld

15. maj 2011

2babygirls

merichs skriver:

Har prøvet at give hende rugbrød og det røg bare ud igen. Men måske skulle vi gøre et forsøg

Prøv at lægge det i en tallerken med mælk i bunden så det smager af det og så noget smør ost på???

Anmeld

15. maj 2011

ABPR

merichs skriver:

Kender godt problemet. Min store pige har heller aldrig spist kartoffelmos -får kvalme af konsistensen.

Min lille dreng på 6 mdr. kan dog godt lide alle former for mos, men er også ret glad for ren grønsagsmos (fx broccoli, pastinak og gulerod) sammen med fuldkornsris. Så jeg koger ris til os uden salt og giver ham et par skefulde i hans grønsager -det skla jo heller ikke blive ved med at være helt uden klumper....

Ved godt det lyder lidt ulækkert, men en metode der også har virket herhjemme er, at jeg fortygger maden let for ham. På den måde kan han spise rugbrød med smørepålæg. Du kunne måske tygge hans kartoffel-stykker for ham....?

Hilsen Amanda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.