Når Celina slår sig, så kommer hun imod én med åbne arme og søger trøst, eller står helt forstenet af afmagt og venter at man kommer og tager sig af hende.
Men når Bianca kommer galt afsted, så skynder hun sig væk, gemmer sig, og bliver helt fritsbue-agtig i ens arme, hvis man forsøger at hjælpe hende eller trøste.
Det er som om, at omsorgen bliver for meget for hende.
Men det er samtidig dybt frustrerende, at stå og se til uden at gøre noget.
Hun er jo stadig ikke så stor, at hun SELV kan hitte ud af det.
Det er nok meget almindeligt, når man er 3½ år......for nogle børn?
Hvordan reagerer Jeres??
Jeg har forsøgt både at "tvinge hende" til at blive trøstet. Altså holdt hende, selvom hun sprællede, og når så hun mærker, at jeg ikke giver op, så græder hun ud, og vi får kigget på skrammen, og hun falder til ro igen efter en tid. Men jeg skal fange hende LIGE MED DET SAMME så, ellers er hun rendt væk og græder alene 
Jeg har også prøvet at lade hende være lidt. Men som sagt, så bryder jeg mig ikke om, at "ignorere", at hun er ked af det!
Samtidig ser det også træls ud, og føles underligt, at tvinge hende til at få omsorg og trøst 
Jeg ved ikke hvad ben jeg skal stå på?
Og jeg forstår ikke, hvorfor hun har svært ved at få trøsten?
Det virker næsten som en faliterklæring for hende, at hun har "fejlet"?!
Eller også er det fordi, at det forværrer det får hende, når hun bliver trøstet .......Jeg syntes dog ikke at vi ynker og siger "nååååååårhhhh da, lille skaaaat" osv, det er ikke sådan overdrevet trøst eller noget. Slet ikke, når hun nu virker til, at have det lidt svært med det.
På den anden side, så ELSKER hun at dyrke det, hvis hun har fået et sår eller har plaster på et sted, og lignende..
Ved ikk.....Måske er mit indlæg ikke såå....øhhh...vigtigt 
Jeg har bare undret mig over, hvorfor hun mon reagerer sådan, og virker til, at have svært ved at tackle det, når hun har slået sig, og vi vil trøste? Og hvad jeg så bør gøre - Trøste hende alligevel, indtil hun tøer op, eller lade hende være ked af det alene, og afvente at hun selv kommer frem fra sit skjul ???