gør jeg noget forkert ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Hvis din baby spiser og trives og tager på som den skal så er der mælk nok.

Nogle babyer sover meget andre sover lidt, og der er ikke noget man kan ellers skal gøre for at ændre på søvnmønsteret ved så lille en størrelse som du har

baby tager rigtig godt på og trives ..

okey så må man bare se tiden and og se om det ændre sig jo ældre baby bliver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

sne190810

Anonym skriver:

altså da jeg malkede ud, havde jeg rigtig meget mælk, men Spen sagde i mandags at jeg sku stoppe med at malke ud, så der kun var til babys behov.. og kan da mærke en forskel ang hvor meget mælk der er..

hvordan finder jeg ud af om der er nok mæk mere ?

Hvis du lægger barnet til hver gang h*n viser tegn på sult, så reguleres din mælkeproduktion så den passer til dit barn. Og ja, du har mælk nok du skal bare lægge til, når barnet vil. Og i starten kan det godt være rigtig tit.

Du skal tænke på at babyers mave ikke er særlig stor, og det er jo derfor rimelig forståeligt at de ikke kan spise så meget af gangen.  Så mange babyer ammes gerne mange gange i løbet af en dag. Nogle gange længere tid, end andre.

Du skal altså heller ikke forvente at baby sover igennem, eller mange timers søvn i træk når h*n ikke er ældre. Da min datter var på samme alder var det gerne hver 3 time om natten ca. hun skulle ammes.

Anmeld

14. maj 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hvis du lægger barnet til hver gang h*n viser tegn på sult, så reguleres din mælkeproduktion så den passer til dit barn. Og ja, du har mælk nok du skal bare lægge til, når barnet vil. Og i starten kan det godt være rigtig tit.

Du skal tænke på at babyers mave ikke er særlig stor, og det er jo derfor rimelig forståeligt at de ikke kan spise så meget af gangen.  Så mange babyer ammes gerne mange gange i løbet af en dag. Nogle gange længere tid, end andre.

Du skal altså heller ikke forvente at baby sover igennem, eller mange timers søvn i træk når h*n ikke er ældre. Da min datter var på samme alder var det gerne hver 3 time om natten ca. hun skulle ammes.

ja det hele giver jo mening

Anmeld

14. maj 2011

Janni.

Vores søn silas som nu er 2 mdr er først lige begyndt for knap 1 ½ uge siden at ville sove en times tid eller 2 i løbet af dag timerne (på en rigtig god dag kan han tage 2 lure). I starten var han vågen fra kl 7 om morgenen til han næsten skulle i seng med ganske få powernaps i løbet af dagen.

Han bliver puttet omkring kl 20 og kan med lidt held sove til kl 2, får mad igen og sover så til kl 5.30 cirka. Han bliver svøbt hver gang han skal sove ellers vågner han ved at han enten slår sig selv i hovedet eller spjætter med arme og ben. 

Anmeld

14. maj 2011

sne190810

Anonym skriver:

ja det hele giver jo mening

Jeps

Du gør intet galt, men kan sagtens forstå der opstår mange tvivl. Især for alle de forskellige ting mange ting man får afvide/hører alle steder fra.

Men mit råd til dig vil bare være at stol på dig selv, du kender dit barn bedst og selvfølgelig gør du det godt nok.  Føl din egen fornemmelse for det givne situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.