Meget akavet barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Vores respektive familier har ikke rigtig haft så meget med hinanden at gøre, da der ikke har været nogen anledning, og derfor vil det være første gang vores familier er samlet, når den lille skal døbes en gang i starten af 2012. Og jeg er lige ved at skide i bukserne over det. Ha ha. Hvordan undgår man det bliver akavet?

Min familie er MEGET åben. De er meget festlige, griner, joker, snakker, kan godt have en lidt grovkornet humor osv. I min familie snakker vi om alt, også pinlige ting, for sådan har vi det bare med hinanden. Stor åbenhed. Og det gælder altså både mine forældre, bedsteforældrer, onkler osv.

Hans familie er HELT modsat. De er meget stille, siger ikke så meget, er ikke "party on"-agtige og mere sådan "ordentlige", eller hvad man skal sige.

Jeg tænker bare.. Åh nej altså.. Hvordan kommer den kontrast lige til at fungere til barnedåb? Min familie skal sku nok snakke med hans, og sikkert synes godt om dem, men jeg er lidt nervøs for om det bliver et "kulturchok" for hans familie at møde min, og er bange for hans familie ikke vil kunne lide min.

Jeg elsker jo det faktum, at min familie er så åben og så festlige, jeg ved bare ikke hvordan hans vil reagere.

What to do?

Sådan var det også her.
Vores forældre havde kun set hinanden på barselsgangen da vi fik Laura.
Den ene familie er meget kristen troende og beder bordbøn, hvor imod den anden familie er 'jokere'.
Men vores barnedåb gik fint.
Vi placerede bare folk så vi synes det var godt blandet og det gik skisme godt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Tina&Daniel skriver:

Sådan var det også her.
Vores forældre havde kun set hinanden på barselsgangen da vi fik Laura.
Den ene familie er meget kristen troende og beder bordbøn, hvor imod den anden familie er 'jokere'.
Men vores barnedåb gik fint.
Vi placerede bare folk så vi synes det var godt blandet og det gik skisme godt. 

Er glad for at høre at det ikke nødvendigvis behøver at gå dårligt! 

Anmeld

13. maj 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Er glad for at høre at det ikke nødvendigvis behøver at gå dårligt! 

Jeg stressede helt vildt over det faktisk og var vildt bange for at folk ikke kunne snakke sammen.
Men jeg tror hvis bare man tager det afslappet så skal det nok gå. De er der jo for det samme - at nyde dagen sammen med jer !

Jeg tror ikke du skal tage det så tungt, det skal skam nok gå. Dejligt med nogle familier der ikke ligner hinanden på en prik - så kan der da komme noget debat ud af det ..og så bliver der jo ikke stille 

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

MaybeBaby skriver:

Uha, kender godt til problematikken. Min mor og biologiske far har ikke set hinanden i 15 år, men jeg tror nu nok at de ville kunne sammen den dag, MEN min kærestes mor og far er lige gået igennem en grim grim skilsmisse, hvor han nu bor sammen med hende som han forlod hans mor for og efter nogle år på denne måde, så vil svigerfar gerne have hans forlovede med men hvordan vil svigermor lige reagere? og kan hun være i samme rum som ham overhovedet? Så nu har vi besluttet af de bliver alle inviteret med viden om hvem der også er inviteret, og så må de tage stilling til, om de vil med eller ej. Det er vores søns dag, og så må de altså tage sig sammen!

Og mht dig (endelig!) så ville jeg lade dagen gå sin gang. Tror nu nok din familie som ligner min har så meget situationsfornemmelse, at de kan mærke, hvis de kammer over i forhold til svigerfamilien?

Av, det er godt nok også en besværlig situation! Der er jeg også nervøs, for min mor og far har det ikke skide godt sammen, men så må de altså tage sig sammen til barnedåben. Håber det er blevet bedre med årene. Min brors konfi måtte vi holde af to gange Til gengæld var de sammen, da jeg var på studenterkørsel, og det gik godt...

Men jo, det må man gå ud fra. For min familie er altså virkelig søde, det er jo ikke sådan de bevidst går ind og overskrider folks grænser

Anmeld

13. maj 2011

Lullaby

Du har lige nævnt både min familie og min mands, hans familie er ekstremt åbne, der bliver råbt, grint, snakket og vurderet. Min familie er meget anderledes. Men det går altså fint. De snakker sammen og det er faktisk sådan at min familie åbner lidt op når de er sammen med hans.

Anmeld

27. maj 2011

Angelspot

Det kunne måske være en ide at lade familierne mødes først inden dåben. Det gjorde min svoger go svigerinde med deres familier. Så lærte vi lige hinanden at kende lidt til en casual middag hjemme hos dem selv hvor begge familier er trygge. Det var hyggeligt og man behøver ikke træde så varsomt til en alm middag, som til en barnedåb. Et glas vin over middagen kan løse op for diverse nervøsiteter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.