uenighed om gæster.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

musse1

LilleMor10 skriver:

tak for dit svar, rigtig god idé men tror det bliver alt for uoverskueligt 

var så lidt.. ja det skal i hvert fald være så der er sørget for det hele.. men ellers har jeg desværre ingen forslag, ind at i må blive enige om, hvem der skal med.. eller at i må invitere feks 20 personer hver eller et eller andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Benjamins'mor

LilleMor10 skriver:

kusiner tanter og onkler har jeg gået med til. men dte fordi jeg gerne ville have mine egne med da jeg står dem nært og så kan jeg jo ikke sige hans ikke må komme med det er mere alle hans mormors nye mands børn som jeg aldrig har mødt jeg er skeptisk over 

Det kan jeg sagtens forstå.

Altså alt det der, stedmors mor og søskende. Det er alt for langt ude.

Anmeld

13. maj 2011

Wugs

Den er altid svær med gæstelisten - vi lavede en løsning som hed at hvis den anden ikke havde mødt dem, så var de ikke inviteret. Der var situationen så omvendt, da det var i min side af familie/venner hvor der måtte skæres. Fx var min faster og hendes familie med, men ikke min mors søskende. Og ærlig talt så betød det intet på dagen eller efterfølgende.

Jeg spurgte min mor direkte hvor vigtigt det var for hende i forhold til en kuvertpris på xxxx kr og som hun svarede, så når man så det på den måde, så var det ikke det værd.

Mht børn, så gav vi frit valg på det til gæsterne - vi havde naturligvis selv min mands to piger med. Men det viste sig at alle børn var med til reception om eftermiddagen og ellers havde folk allieret sig med pasning. (undtaget min svoger - som så tilgengæld tog vores piger med hjem om aftenen)

Ved godt der ikke ligger nogen løsning i mit indlæg - andet end at nogen gange løser tingene sig selv... 

Anmeld

13. maj 2011

Kildebakken

Jeg forstår dig godt, det er nederen at sidde til en fest med personlige taler om jer og jeres liv sammen, men en gruppe som du slet ikke kender. Hvad med et kompromis, få svigerfamilien til at invitere de ukendte familiemedlemmer til et selskab før i beslutter jer. Connecter i med dem så bliver det jo bare dejligt at have dem med, hvis ikke må din kommende mand bøje sig. Nu kender jeg jer jo ikke, men herhjemme er selve bryllupet i bund og grund vigtigst for mig, mens det er vigtigere for min mand at vi er gift. Jeg skulle lige forklare min mand et par gange, hvilke følelser der rent faktisk var forbundet med festen for mig og derefter kunne vi godt blive enige om at fravælge hans skøre "BIB" som sidst vi sås blev ved med at insistere på at jeg måtte være hans svigermor! ( Og sådan ser jeg absolut ikke ud, men hun havde bare brug for at sprede gift:-))

Håber I finder en god løsning

KH

Anmeld

18. maj 2011

LuciaLiann

Personligt ville jeg bare være kold og kontant der.. Hvis jeg ikke har mødt personerne, så skal de ikke med.. Basta!

Synes simpelthen der begynder at blive for langt ude så... Min kærestes mormors mands børn skal heller ikk med til vores uanset hvor stort et bryllup vi så havde valgt at holde.. Synes simpelthen det er for langt ude familiemæssigt

Men håber du/I finder ud af det sammen

Anmeld

18. maj 2011

jydeinden

dét problem slipper jeg heldigvis for til den tid... for er det stort, så bliver vi MAKS 60 mennesker, og det er hele min familie, hele hans, og nogen fælles venner

men kan godt se det problematiske i det, og forstår ikke hvorfor han vil have folk med som i ikke har noget med at gøre

Anmeld

18. maj 2011

FamilenStorm

Altså det er jo JERES fest, ikke kun hans og ikke kun din, men JERES..

Så kunne I ikke hver i sær lave en liste med hvem I gerne vil have med, og de folk i BEGGE to har på listen, er dem der kommer med, så er det nogle som i begge har en relation til og ikke nogle mennesker som du aldrig har mødt og omvendt..

Personligt vil jeg ikke have folk med til mit bryllup som jeg ikke engang kender eller snakker med.. Vi har kun dem med som vi snakker med og som vi kan forestille os at vi vil have kontakt med i maaange år frem..

Han må gå lidt på kompromi, for ellers bliver det da svært at trække grænsen..

Håber i finder ud af det..

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.