uenighed om gæster.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

LilleMor10

Hej de damer, og de få mænd der nu er 

Jeg har et lille problem, igår sad vi og gik gæste listen igennem og hold da op 78 gæster blev det til.. hmm, jeg syntes det er alt for mange, så jeg spurgte min kæreste om det var meget vigtigt for ham at hans mors 3 sted søskende + påhæng skulle med, det skal lige siges jeg har aldrig mødt dem i de 4 år vi nu har været sammen. og han ser dem selv yderst sjældent. Men det spørgsmål faldt hvis ikke helt i god jord, han mener at de helt sikkert skal med fordi at det gør man i deres familie der invitere man simpelthen alle fra hans fars faster til hans mosters eksmand som han ikke har set i 8 år. hvad gør jeg ? jeg ville jo gerne have at det bliver et "mindre" personlig bryllup hvor man kender alle gæsterne istedet for ja hvad kan man kalde det.. hmm åbent hus ?jeg er meget forvirret, og når ja, så koster det jo også en helt del ekstra 

WHat to do ? knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Lillefe

hmm.. er det fleste hans familie?.. altså har i snakket om uden børn under 18 måske?

Jeg er også tilhænger af alle skal med men hvis der er så mange går det nok ikke.. jeg har også måtte sortere i min familie når vi holdte noget..men altså ligefrem hans mosters eksmand syntes jeg lyder absurt.. han er jo ikke familie længere..!

Anmeld

13. maj 2011

Benjamins'mor

Hmm. Jeg tror desværre ikke jeg kan hjælpe dig.

Men kan 110% godt forstå dig. Jeg ville kun have nærfamilie med, altså forældre, søskende, bedsteforældre, oldeforældre osv.

Ville ikke helt derud i onkler, kusiner, tanter, forældres stedsøskende osv.

Anmeld

13. maj 2011

musse1

LilleMor10 skriver:

Hej de damer, og de få mænd der nu er 

Jeg har et lille problem, igår sad vi og gik gæste listen igennem og hold da op 78 gæster blev det til.. hmm, jeg syntes det er alt for mange, så jeg spurgte min kæreste om det var meget vigtigt for ham at hans mors 3 sted søskende + påhæng skulle med, det skal lige siges jeg har aldrig mødt dem i de 4 år vi nu har været sammen. og han ser dem selv yderst sjældent. Men det spørgsmål faldt hvis ikke helt i god jord, han mener at de helt sikkert skal med fordi at det gør man i deres familie der invitere man simpelthen alle fra hans fars faster til hans mosters eksmand som han ikke har set i 8 år. hvad gør jeg ? jeg ville jo gerne have at det bliver et "mindre" personlig bryllup hvor man kender alle gæsterne istedet for ja hvad kan man kalde det.. hmm åbent hus ?jeg er meget forvirret, og når ja, så koster det jo også en helt del ekstra 

WHat to do ? knus 

jeg må indrømme jeg forstår godt, at du ik har lyst til, det skal være en masse mennnesker, i alligevel aldrig snakker med..

men jeg tænker, om der var mulighed for lige efter kirken, at i holdt sådan noget hvor alle kan komme, bare til lidt og drikke og lidt let, og så i om aften holder et mindre personligt bryllup, med dem i har tæt kontakt til, så bliver alle til gode set..

selv om jeg personligt selv, vil syns det ville blive for meget, med alle lige skal komme, før man holder fest.. men er evt. en løsning, så både dig og manden for jeres ønsker opfyldt håber i for en god dag

Anmeld

13. maj 2011

Lillefe

musse1 skriver:

jeg må indrømme jeg forstår godt, at du ik har lyst til, det skal være en masse mennnesker, i alligevel aldrig snakker med..

men jeg tænker, om der var mulighed for lige efter kirken, at i holdt sådan noget hvor alle kan komme, bare til lidt og drikke og lidt let, og så i om aften holder et mindre personligt bryllup, med dem i har tæt kontakt til, så bliver alle til gode set..

selv om jeg personligt selv, vil syns det ville blive for meget, med alle lige skal komme, før man holder fest.. men er evt. en løsning, så både dig og manden for jeres ønsker opfyldt håber i for en god dag

ja det var da et godt forslag..

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Vi var igennem det samme da vi skulle giftes. Jeg ville simpelthen ikke have mennesker med til mit bryllup som jeg ikke overhovedet talte med og som ingen af os ville kunne genkende i bilka. Vi inviterede fx mine kusiner og fætre på min fars side med, med ikke på min mors side og ingen af hans fætre og kusiner. Vi kommer kun sammen med dem på min fars side og ser dem ofte. Vi havde dog alle onkler, fastre og mostre med, for det betød rigtig meget for os og for dem. Vi var 79 til bryluppet, men det gjorde bestemt ikke noget, for hver enkel gæst var vigtig for os at have med.

Vi havde ca 1/3 del onkler, tanter og mostre. Lidt mere end 1/3 venner og så var resten mine fætre og kusiner.

Jeg håber at i finder en løsning på det så i begge er tilfredse. Måske skal han bare lige have lidt tid til at tænke det igennem

Anmeld

13. maj 2011

Karo

Vi har gjort det sådan at vi holer brylluppet i 2 omgange. Vi skal være i kirken kl. 12 og herefter er der reception hvor ALLE er inviteret med. Herefter har vi inviteret den nærmeste famillie og venner (36) til middag og fest om aftenen. På den måde får alle noget ud af det

Anmeld

13. maj 2011

LilleMor10

Lillefe skriver:

hmm.. er det fleste hans familie?.. altså har i snakket om uden børn under 18 måske?

Jeg er også tilhænger af alle skal med men hvis der er så mange går det nok ikke.. jeg har også måtte sortere i min familie når vi holdte noget..men altså ligefrem hans mosters eksmand syntes jeg lyder absurt.. han er jo ikke familie længere..!

vi snakkede om at det skal være 16 + hvis du forstår. men den var han heller ikke vild med fordi han gerne ville have sine 3 små kusiner som blomster piger. så den idé blev også lagt til side, tror han er ved at blive en bridezilla 

Anmeld

13. maj 2011

LilleMor10

benjamins'mor skriver:

Hmm. Jeg tror desværre ikke jeg kan hjælpe dig.

Men kan 110% godt forstå dig. Jeg ville kun have nærfamilie med, altså forældre, søskende, bedsteforældre, oldeforældre osv.

Ville ikke helt derud i onkler, kusiner, tanter, forældres stedsøskende osv.

kusiner tanter og onkler har jeg gået med til. men dte fordi jeg gerne ville have mine egne med da jeg står dem nært og så kan jeg jo ikke sige hans ikke må komme med det er mere alle hans mormors nye mands børn som jeg aldrig har mødt jeg er skeptisk over 

Anmeld

13. maj 2011

LilleMor10

musse1 skriver:

tak for dit svar, rigtig god idé men tror det bliver alt for uoverskueligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.