Hvor gammel var Jeres da de sagde første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Gaia

8 måneder kunne min datter sige ja, nej, ej, hej hej,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Corn

mayapigen skriver:

Hold da helt op hvor er det dejligt. Jeg skal vist til at tale højt og tydeligt Men vi fik afvide ved ørelægen, at han nok ville snakke sener fordi han har haft noget med ørene..

Det er kun moar han har sagt en måneds tid. Tak og Ae Ae kom først for et par uger siden, efter sidste omgang MØB som blev behandlet med penicilin.

Har lige været til tjek idag, og han har stadig væske på begge ører.

Vi skal have væsken væk, før vi kan få hans hørelse tjekket, han har nemlig ikke pludret og babysnakket før nu. På samme tid som ordene begyndte.

Måske er han hørehæmmet, han måtte igennem screening tre gange - sidste gang på audiologisk i Århus, eller også har han bare ikke haft noget af sige før nu. Det tyder dog mere og mere på det sidste

Anmeld

13. maj 2011

SussieThyssen

mayapigen skriver:

Som overskriften lyder - hvor gammel var jeres barn da de sagde første ord? Min dreng er 10 måneder og har længe sagt "mam" men jeg ved ikke om han bruger det i forbindelse med noget, da han ofte siger det i sjove situationer.. Ellers har min dreng slet ikke sagt noget ord - er det underligt???

Mange børn begynder først at sige noget når de er omkring et år, så det er helt almindeligt at din dreng kun kan et enkelt ord.

Mine har alle 3 begyndt at sige deres første ord, da de var 8-9 mdr.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

Kvindemin

Mille83 skriver:

Nicoline bliver 1 år i næste uge og kan sige : Vov, Carl (det hedder hunden), hej hej, hov, åh åh, ar (far), mam (hvis hun er sulten)

Men vores DP siger også hun er rigtig hurtig. Hun har sagt hej hej i en måneds tid nu 

Tror det er meget meget normalt. Vores datter snakkede flydende da hun var 1,5 og begyndte at sige mange mange ord da hun blev 9 mdr.

Anmeld

13. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Ikke spor underligt.

Liam er 22 mdr. og han siger ikke engang sætninger endnu.

Han siger kun, "mere, a det, moar, far, farfar, farmor, hej hej, nat nat, mijav, muhh, av, ups, hov" og lidt andre småting.

Men han har så også lige fået lagt dræn i begge ører og så passer Liam heller ikke ind i nogle rammer og kurver, da han ikke helt er ligesom alle andre børn.

Men man siger jo at drenge er senere om at snakke.

Anmeld

13. maj 2011

merle2010

min datter startede med at sige hejhej, og vinke når vi gik fra hende, da hun var 11 mdr.. det lyder nogengange som om, hun siger moar og Bar(far).. men er ikke helt sikker på om det er bevidst eller bare pludren.. men indtil videre siger hun hejhej, og hallo..

Anmeld

14. maj 2011

Magsen

Jamen, nu ved jeg ikke om du mener helt bevidst eller??

men vores datter er meeeeget hurtig! og hun efteraber riigtig meget. Hun siger babba 'far selvf.' hver gang hun ser ham, mamma ( når hun er sulten ) hoppa ( det siger vi hvergang hun hopper )

hun er 6 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.