2. lægebesøg veloverstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

quindelist

Så har jeg været til 2. lægebesøg -ikke det mest sindsoprivende må jeg nok sige   -er helt glad for at jeg ikke havde lokket min mand med.
Heldigvis så alt fint ud, men det vidste jeg nu godt i forvejen, for jeg var til kontrol og vækstscanning på svangre i fredags

Fik dog taget blodprøver for Rhesus antistoffer da jeg er Rhesus negativ.

Jeg skal først til 2. jordemor konsultation om 3½ uge hvor jeg er 28+6 -det synes jeg er meget sent, hvordan ligger jeres andres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Ka+Ma=Be

quindelist skriver:

Så har jeg været til 2. lægebesøg -ikke det mest sindsoprivende må jeg nok sige   -er helt glad for at jeg ikke havde lokket min mand med.
Heldigvis så alt fint ud, men det vidste jeg nu godt i forvejen, for jeg var til kontrol og vækstscanning på svangre i fredags

Fik dog taget blodprøver for Rhesus antistoffer da jeg er Rhesus negativ.

Jeg skal først til 2. jordemor konsultation om 3½ uge hvor jeg er 28+6 -det synes jeg er meget sent, hvordan ligger jeres andres?

Dejligt at høre, at det hele er som det skal være!

Jeg glemte helt at jeg også snart skal bestille tid ved lægen!
Men jeg har, som dig, også først 2. jormorder tid i uge 28 Ved ikke helt hvad der er normalt - i min graviditetsbog lyder det som om, at der er heeelt vildt mange undersøgelser, men det er ikke mit indtryk, at jeg skal til så mange.

Anmeld

12. maj 2011

quindelist

Katte87 skriver:

Dejligt at høre, at det hele er som det skal være!

Jeg glemte helt at jeg også snart skal bestille tid ved lægen!
Men jeg har, som dig, også først 2. jormorder tid i uge 28 Ved ikke helt hvad der er normalt - i min graviditetsbog lyder det som om, at der er heeelt vildt mange undersøgelser, men det er ikke mit indtryk, at jeg skal til så mange.

Nej jeg synes heller ikke der er så mange af de "normale" tjek. Lægen sagde at jeg først skal til ham igen i uge 35 -så der er jo lææææææænge til.

Men ok -jeg skal ikke pive alverden, bliver jo tjekket på svangreamb med 3-4 ugers mellemrum.

Anmeld

12. maj 2011

sabrina89

Jeg har også lige været til mit 2 lægebesøg alt var fint, indtil jeg fik lavet en urinprøve som viste at jeg havde blærebetændelse (har slet ikke mærket noget til det) Jeg har været til mit 2 jordemoderbesøg det var jeg da jeg var 21 uger henne og skal igen når jeg er 29 uger henne. Har I ikke fået en liste med hvornår i forløbet i skal til læge og jordemoder?? (altså ikke faste tider men ca. uger)

Anmeld

12. maj 2011

SaNiNa

Fra jeg er i uge 24 så er der også 4 uger til jeg skal jdm og det syntes jeg er helt fint det er jo ikke meningen at skal skal tjekkes op hele tiden.

Du kan jo ringe til din jdm hvis du har behov for et yderlig tjek.

Her i odense kommer man lidt flere gang til jdm når man er under 25 år men syntes det var mange gange da jeg ventede Nicklas denne gang har jeg ikke sådan brug for at bliver tjeket op.

Anmeld

12. maj 2011

quindelist

sabrina89 skriver:

Jeg har også lige været til mit 2 lægebesøg alt var fint, indtil jeg fik lavet en urinprøve som viste at jeg havde blærebetændelse (har slet ikke mærket noget til det) Jeg har været til mit 2 jordemoderbesøg det var jeg da jeg var 21 uger henne og skal igen når jeg er 29 uger henne. Har I ikke fået en liste med hvornår i forløbet i skal til læge og jordemoder?? (altså ikke faste tider men ca. uger)

Næ sådan en liste har jeg ikke fået -var til 1. jordemoder besøg da jeg var lige knap 15 uger henne såvidt jeg husker.

Det er nok bare meget forskelligt fra fødested til fødested

Anmeld

12. maj 2011

quindelist

Sanne og Nicklas skriver:

Fra jeg er i uge 24 så er der også 4 uger til jeg skal jdm og det syntes jeg er helt fint det er jo ikke meningen at skal skal tjekkes op hele tiden.

Du kan jo ringe til din jdm hvis du har behov for et yderlig tjek.

Her i odense kommer man lidt flere gang til jdm når man er under 25 år men syntes det var mange gange da jeg ventede Nicklas denne gang har jeg ikke sådan brug for at bliver tjeket op.

Det er egentlig ikke fordi jeg synes jeg har behov for ekstra tjek, mere lige en lille reflektion over at jeg synes der er meget langt imellem jordemoder besøgene.

Til mit første besøg var jeg 14+6 og til det næste 28+6
Synes min søster rendte til jordemoder hele tiden da hun ventede min nevø og niece, men de er selvfølgelig også ved at være nogle store unger -niecen skal konfirmeres her om et par uger

Anmeld

12. maj 2011

SaNiNa

quindelist skriver:

Det er egentlig ikke fordi jeg synes jeg har behov for ekstra tjek, mere lige en lille reflektion over at jeg synes der er meget langt imellem jordemoder besøgene.

Til mit første besøg var jeg 14+6 og til det næste 28+6
Synes min søster rendte til jordemoder hele tiden da hun ventede min nevø og niece, men de er selvfølgelig også ved at være nogle store unger -niecen skal konfirmeres her om et par uger

De har også skåret meget i antalet af besøg men syntes nu det er meget passende jeg har dog selv lige været afsted til et ekstra besøg men det var for at snakke om fødselsforløbet og min fødselsplan.

ved ikke om jeg syntes der er lang tid i mellem, tror det passer mig fint.

Anmeld

12. maj 2011

SaNiNa

sabrina89 skriver:

Grunden til du kommer til flere jdm undersøgelser er nok at du er under 25år jeg hvade også mange flere jdm undersøgelser da jeg ventede Nicklas end denne her gang

Anmeld

12. maj 2011

quindelist

Sanne og Nicklas skriver:

De har også skåret meget i antalet af besøg men syntes nu det er meget passende jeg har dog selv lige været afsted til et ekstra besøg men det var for at snakke om fødselsforløbet og min fødselsplan.

ved ikke om jeg syntes der er lang tid i mellem, tror det passer mig fint.

Ok -jeg troede egentlig at det med fødselsplan osv indgik i de almindelige besøg ?  -bortset fra at jeg skal have den snak med en læge på svangre amb.

Kan godt være at jeg bare generelt er lidt forvirret over hvad der er normalt fordi jeg selv bliver "passet ekstra meget på"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.