ang 3-dagesfeberen - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. november 2008

heaven

den har virkelig været hård ved min kære Lasse.... jeg blev ringet hjem i onsdags til middag - og så var udslettet der igår, søndag.

men han har simpelthen været sååååå TRÆT, pyller, hænge og ingen appetit. Drikker dog gerne... Men jeg er sgu lidt bekymret over hans enorme træthed. Det er svært for ham at holde sig vågen i mere end et par timer eller 3 af gangen.....Han har sovet 2 gange om dagen siden torsdag, og det har han ikke gjort i laaang tid. Og han er mat i øjnene, og hvis tingene går ham bare lidt imod, så eksploderer han - og sådan er han normalt ikke.... Og oveni det, så har han tabt sig 500 g siden han var 13 mdr - hvor hurtigt det er gået ved jeg ikke...

For en god ordens skyld, skal det lige siges at han også er ved at få 5 tænder på een gang...

Har Jeres poder været så ramt af 3-dagesfeberen?? Har læst om det, og synes ikke umiddelbart at bivirkningerne skulle være så slemme??? Og jeg bryder mig ikke om hans vægttab - han vejer nu kun 9,8 kg..

Giv mig lige et besyv - også selvom jeg tror jeg er nødt til at kontakte lægen imorgen

Jannie - en smule bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2008

bette

mikkel har haft 3dags feber.. han var bare lidt mere splattet end han plejer og var også lidt mat og lidt mere træt.. men han spiste nogenlunde og drak også gerne..
men han var alligevel frisk nok til at lege.. og da udslættet kom var han stortset frisk igen..

lyder ik så fedt med vægttabet..
hvordan ser han ellers ud.. er han fin og har lidt fedt på kroppen?

tror måske også jeg lige ville give lægen et kald.. ihvertfald mht vægten..
hellere ringe end at gå og være bekymret..

god bedring til den bette pus

Anmeld

10. november 2008

Tikki

JA!
Iza havde høj høj feber (40) i 4 hele dage og lå bare på sofaen eller hos os og skiftevis sov og klynkede. Hun spiste intet i de 4 dage andet end en ostehaps og en 1/2 figenstang. Vi måtte gå en blestørrelse ned fordi de andre blev for store om maven. Lægen sagde det ikke betød noget - bare hun fik væske.
Feberen faldt langsom og først efter 7 hele dage var hun helt feberfri, men stadig meget meget pylret, sur og træt som du beskriver - det tog i alt ca 9-10 dage for hende at komme sig helt og komme ind i normal sove rytme igen.....

Jeg kontaktede også lægen mange gange undervejs for det er altså uhyggeligt, når man har et barn, der normalt fiser rundt fuld af energi, som så bare ligger helt sløvt og stille...

God bedring med ham - jeg synes den var hård at komme igennem den 3-dagesfeber - de skulle have kaldt den for 7 dages-feberen

Anmeld

10. november 2008

Kaufie

Du må have fat i lægen - det er jo det de er der for....

William var ikke særlig plaget af 3-dages feber - faktisk så lidt, at jeg nu bliver helt i tvivl om det faktisk var det han havde..... Det varede i hvert fald ikke over 3 dage...

Underligt som den bider så forskelligt

Anmeld

10. november 2008

Loggidut

halli halløj...du skal være glad for du har et barn der vil sover sig gennem sin sygdom...de børn der bare skriger og skriger er bare ikke nemme at have med at gøre...så nyd det Heaven, og god bedring med ham...

ps/ 5 tænder.....VILDT!

Anmeld

10. november 2008

heaven

Jeanette skriver:

JA!
Iza havde høj høj feber (40) i 4 hele dage og lå bare på sofaen eller hos os og skiftevis sov og klynkede. Hun spiste intet i de 4 dage andet end en ostehaps og en 1/2 figenstang. Vi måtte gå en blestørrelse ned fordi de andre blev for store om maven. Lægen sagde det ikke betød noget - bare hun fik væske.
Feberen faldt langsom og først efter 7 hele dage var hun helt feberfri, men stadig meget meget pylret, sur og træt som du beskriver - det tog i alt ca 9-10 dage for hende at komme sig helt og komme ind i normal sove rytme igen.....

Jeg kontaktede også lægen mange gange undervejs for det er altså uhyggeligt, når man har et barn, der normalt fiser rundt fuld af energi, som så bare ligger helt sløvt og stille...

God bedring med ham - jeg synes den var hård at komme igennem den 3-dagesfeber - de skulle have kaldt den for 7 dages-feberen

ÅÅÅHHHHH TAK, søde Jeanette!!!

du beroliger mig da lige lidt - også selvom det var synd for Iza, godt hun er kommet over det.... Men ja, jeg er nu lidt bekymret, særligt med vægttabet - mest fordi han ikke har meget at tage af i forvejen, er lang og tynd.....

Men "rart" at høre at Lasse ikk er den eneste, det har været hård ved...

Jannie

Anmeld

10. november 2008

heaven

Loggidut skriver:

halli halløj...du skal være glad for du har et barn der vil sover sig gennem sin sygdom...de børn der bare skriger og skriger er bare ikke nemme at have med at gøre...så nyd det Heaven, og god bedring med ham...

ps/ 5 tænder.....VILDT!

tja.... det er nok forandringen hos ham generelt jeg ikke er vild med, han plejer jo ikke at være sådan.... og så vægttabet... og ja, det er vild med bisserne, men det er på tide der sker noget - har kun haft de første 4 indtil nu

Jannie

Anmeld

10. november 2008

heaven

Kaufie skriver:

Du må have fat i lægen - det er jo det de er der for....

William var ikke særlig plaget af 3-dages feber - faktisk så lidt, at jeg nu bliver helt i tvivl om det faktisk var det han havde..... Det varede i hvert fald ikke over 3 dage...

Underligt som den bider så forskelligt

Ja, jeg vil også liige konsultere lægen imorgen, og hører hvad han har at sige..... hellere en gang for meget end en gang for lidt...

Jannie

Anmeld

10. november 2008

heaven

bette skriver:

mikkel har haft 3dags feber.. han var bare lidt mere splattet end han plejer og var også lidt mat og lidt mere træt.. men han spiste nogenlunde og drak også gerne..
men han var alligevel frisk nok til at lege.. og da udslættet kom var han stortset frisk igen..

lyder ik så fedt med vægttabet..
hvordan ser han ellers ud.. er han fin og har lidt fedt på kroppen?

tror måske også jeg lige ville give lægen et kald.. ihvertfald mht vægten..
hellere ringe end at gå og være bekymret..

god bedring til den bette pus

hey bette

Tja, han er jo nok fin nok - slank og lang som sin far... og synes ikke rigtig han har noget at tære på... det var noget andet hvis han var en basse på 12-13 kg.... et halvt kg er meget synes jeg når man kun vejer lidt over 10... men hans hud er fin, så han mangler ikke noget som sådan, af væske og fedt...

Jannie

ps: hils Jeanette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.