danonino 6mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.258 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

LenaJohansen

Nu så jeg i en anden tråd at man måtte give sin 6mdr gamle baby youghurt.

Og så var det jeg tænkte om de også måtte få danonino, for har jo hørt så mange steder at de ikk skulle være så usunde som man tror... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

hvinanden

LenaJohansen skriver:

Nu så jeg i en anden tråd at man måtte give sin 6mdr gamle baby youghurt.

Og så var det jeg tænkte om de også måtte få danonino, for har jo hørt så mange steder at de ikk skulle være så usunde som man tror... 

Altså nu synes jeg personligt ikke der er nogen grund til at babys mad skal sødes unaturligt, så jeg foretrækker at give mine børn a38, og så selv tilsætte frugtmos, eller når de bliver ældre frugtstykker.

Men altså i princippet er det vel ok at give dem det, men al frugtyoughurt indeholder vel meget sukker

Anmeld

12. maj 2011

Halbschön

Frugtyoghurten synes jeg personligt der er for meget sukker i... Og når de ikke er ældre end 6 måneder så skal de ha en fed yoghurt.. Jeg gav Nicoæai en sødmælks naturel yoghurt med en fedtprocent på 3,5.. Det blandede jeg op med hjemmelavet frugtmos eller en sukkerfri marmelade, samt lidt tørt revet rugbrød;-)

Anmeld

12. maj 2011

LenaJohansen

hvinanden skriver:

Altså nu synes jeg personligt ikke der er nogen grund til at babys mad skal sødes unaturligt, så jeg foretrækker at give mine børn a38, og så selv tilsætte frugtmos, eller når de bliver ældre frugtstykker.

Men altså i princippet er det vel ok at give dem det, men al frugtyoughurt indeholder vel meget sukker

ja det har du self ret i... 

Men dvs jeg bare skal blande noget frugtmos i a38 ellers?

Anmeld

12. maj 2011

LISBETH:-)

Alm. youghurt natural og så frugtmos. Det smager sødt som alm youghurt men man undgår alt sukkeret, som ikke er godt for nogen, og slet ikke små bebser

Anmeld

12. maj 2011

LenaJohansen

lisbeth2910 skriver:

Alm. youghurt natural og så frugtmos. Det smager sødt som alm youghurt men man undgår alt sukkeret, som ikke er godt for nogen, og slet ikke små bebser

Det vil jeg lige prøve... Er spændt på at se om det er noget hun kan li

Anmeld

12. maj 2011

LISBETH:-)

LenaJohansen skriver:

Det vil jeg lige prøve... Er spændt på at se om det er noget hun kan li

Min Elina elsker det - når det er med youghurt med A38 kan jeg ikke få hende til og spise det.

Anmeld

12. maj 2011

hvinanden

LenaJohansen skriver:

ja det har du self ret i... 

Men dvs jeg bare skal blande noget frugtmos i a38 ellers?

Det ville jeg gøre. Lave noget banan eller sveskemos (det er jo sødt i sig selv), men mine børn har været glade for det sure også, så du kan jo bruge alle slags i virkeligheden.

Eller give det uden frugt

Anmeld

12. maj 2011

AndreasMor84

Tja.. ved da ikke om 12,7 g. sukker pr. 100 g ligefrem "ikke er så usundt som man tror".. Jeg vil personligt IKKE give det til mit barn på 6 mdr. Der skal noget A38 eller bedre, noget ymer til evt. blandet med lidt moste frugter i stedet. Meget bedre for din baby

Anmeld

12. maj 2011

LenaJohansen

lisbeth2910 skriver:

Min Elina elsker det - når det er med youghurt med A38 kan jeg ikke få hende til og spise det.

Må hellere fise hen i brugsen når hun vågner og få noget købt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.