er i søde kommentere om jeg gør det rigtigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Mor1012

muzen skriver:

du skrev at hun fik grød kl 16. den ville jeg bytte ud med frugmos hvis hun ikke spiser så meget aftensmad.

ellers ville jeg lade vær med at pille ved din plan hvis hun spiser meget aftensmad selvom hun får grød kl 16

men kl 12 ville jeg skippe grøden og give rugbrødshapser af bondebrød

men hun får bræk fornemmelse af rugbrød og andet som ikke er grov blended

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Stump90

Emilie2010 skriver:

Det gjorde min også til at starte med, men prøv med bare en eller to bider af gangen om dagen, indtil hun/han vender sig til det

Anmeld

12. maj 2011

muzen

Emilie2010 skriver:

ja det gør de. men det skal også starte med at være i mini mini stykker 0,5 cm x 0,5 cm større skal de ikke være. også tilbyd hende noget og skylde med så det hurtig bliver blødt op. husk alt begyndelse er svært og de skal lige have tid til at lærer det. det skal nok komme hvis du bliver ved med at gentage det.

Anmeld

12. maj 2011

Kaufie

Emilie2010 skriver:

Du kan også bløde de der mini rughapser op i mælk - så er de nemme for barnet at mase med tungen før de ryger ned. Men ja, alt nyt kræver tilvænning....

Anmeld

13. maj 2011

Chr.Kristiansen

Stump90 skriver:

Jeg har også en på 6 måneder ..

Hun vågner kl 7

kl 8: Havregrød

kl 11-11.30: Rugbrød

kl 14.30-15: frugtmos

kl 18: Most kartoffel med lidt kød (Most kødbolle) og sauce, hvis der er det.

kl 19.30: 200 ml majsvælling til at sove på

kl 22.30-23: 200 ml majsvælling

Og så sove hun til næste morgen, dog må jeg af og til give 150 ml MME midt om natten, men det er meget sjældent

Jeg følger lige lidt med her, da min datter er 6 mdr. lige om lidt og jeg vil så gerne varierer hendes kost... Men nu skriver du rugbrød... Må de det når de kun er 6 mdr? har godt hørt om nogle der "bløder" det op i mælk, men hvordan gør man så lige? skal der pålæg på også eller?

Anmeld

13. maj 2011

morethanperfect

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg følger lige lidt med her, da min datter er 6 mdr. lige om lidt og jeg vil så gerne varierer hendes kost... Men nu skriver du rugbrød... Må de det når de kun er 6 mdr? har godt hørt om nogle der "bløder" det op i mælk, men hvordan gør man så lige? skal der pålæg på også eller?

De må få alt når de er 6 mdr. Bare ikke citrus frugter

Anmeld

13. maj 2011

Stump90

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg har på intet tidspunkt blødt det op .. Men bare skåret det i små stykker og så kommer jge leverpostej på

Anmeld

13. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Min dreng er 10mdr, men korigeret er han ca 6½mdr...

Hans plan er således...

7.30 Risgrød med ca 50 ml MME

Sover ca 1 time til 1½..

11.00 Risgrød med ca. 50 ml MME

Sover ca 1 time til 2...

14-15.00 fuldkornsgrød (risgrød) med ca 50ml MME

Powernap en halv time ca.. nogen dage andre dage er det efter aftensmaden...

17-18.00 Grønsagsmos/risgrød med ca 50 ml MME

20.00 Hirsegrød eller risgrød med ca 50 ml MME

Grunden til at han får grød til alle måltider, er han valgte flasken fra i julen og ville på ingen måde tage MME... Så var vi lidt på røven, for at sige det mildt... nu for en måned siden er vi startet op igen og det går rimeligt.. nogen dage drikker han mere end andre... Grøden vælger han også mest risgrød, så i samarbejde med overlæge og SP, så vælger vi bare han spiser hvad han er mest vild med.. det andet skal nok komme... han får tilbudt meget forskelligt og mange gange spiser han det også okay... men da han ikke vokser så hurtigt, så det vigtigst at han bare spiser, så vi skal ikke gøre maden til en kamp.....

Ellers får han MME, frugtmos og smør i alle hans grødmåltider... derudover er jeg begyndt at give ham brød, agurker og gulerrødder, som han kan lege med... vi leger meget med maden herhjemme, så hyggeligt... noget glider ned, andet gør ikke... man han smager på meget forskelligt.. alt hvad vi spiser, får han en lille bid af... pånær vores aftensmad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.