er i søde kommentere om jeg gør det rigtigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Mor1012

morethanperfect skriver:

Jeg syns den ser fin ud .. Fik af vide af Sp Oscar kun måtte få to flasker á 230 ml... Altså højst en halv ltr. mælk når de er 6 mdr.

oki emilie får 3 flasker dagligt a 150ml. men spiser ikke helt op ved den sidste flaske, hver gang. men det giver : 450ml dagligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Bryndis

Emilie2010 skriver:

hejsa ja jeg tænker også hun måske skal ha noget mere let kl 16 ? men ved ikk om det kan mætte hende helt til kl 18 , men jeg prøver idag..

ja de må få, natural, tykmælk, cultura emilie elsker det, blandet med lidt frugtmos

Ja man kan altid prøve

Det må jeg vidst til og give min dreng lidt af. Han får kun grød kl 12 og kl 18. Resten er mælk fra mig

Anmeld

12. maj 2011

Stump90

Jeg har også en på 6 måneder ..

Hun vågner kl 7

kl 8: Havregrød

kl 11-11.30: Rugbrød

kl 14.30-15: frugtmos

kl 18: Most kartoffel med lidt kød (Most kødbolle) og sauce, hvis der er det.

kl 19.30: 200 ml majsvælling til at sove på

kl 22.30-23: 200 ml majsvælling

Og så sove hun til næste morgen, dog må jeg af og til give 150 ml MME midt om natten, men det er meget sjældent

Anmeld

12. maj 2011

morethanperfect

Bryndis skriver:

Nå for pokker. Jamen så skal jeg da til og i gang med at give ham noget ordenlig mad

Jeg havde også svært ved at slippe den der flaske .. Det helt klart hans foretrukne .. Men han skal bare ha noget der mætter mere 

Anmeld

12. maj 2011

Mor1012

muzen skriver:

jeg syntes det ser fint ud og hvis hun spiser alt sin aftensmad ville jeg ikke lave noget om. men hvis hun ikke spiser så meget til aften ville jeg give frugtmos i stedet for kl 16

hej det forstår jeg ikke ? nåå at Hvis jeg giver hende flaske kl 16 , og hun Ikke spiser så meget aftensmad kl 18, så skal jeg droppe flaske kl 16 og give hende frugt mos ?

Anmeld

12. maj 2011

Nadia&Daniel

Laura 6 mdr.

Godmorgen kl. 6.30/7.00

Morgenflaske - bliver tilbudt 200 ml. - drikker omkring 150 ml.

Lur i barnevognen

Flaske - her drikker hun cirka 100 ml.

Leg

Evt. lur i barnevogn

Frokost - risgrød med frugtmos og vand

Leg - evt. bad

Lur i barnevogn

Eftermiddagsflaske + evt. frugtmos

Powernap (nogle gange)

Leg

Aftensmad - grøntsagsmos (skal snart begyndt på kød) og vand

Putte/nusse-tid (nattøj på)

Godnatflaske - hun drikker cirke 200 ml.

Godnat omkring kl. 19/19.30

Anmeld

12. maj 2011

lykkekevin

Bryndis skriver:

Hvor gammel er hun?

jeg syntes det ser godt ud.. her er min dreng 6 mdr sådan spiser han

morgen kl 7 flaske 240 ml

formiddag kl 10 frug/grød 

middag mellem kl 12-13 rugbrud og vand

eftermiddag kl 15 flaske 240 ml

aftensmad kl 17 30 katoffler kød grønsager sovs

og kl 18 siger han godnat og så ser vi først ham igen kl 6 30 nest morgen og så skal vi lige op og hygge lidt og vågne  

Anmeld

12. maj 2011

Vial

Emilie2010 skriver:

6 måneder gammel

kl 06 : Flaske 150ml

kl 08.45 : Grød + natural youghurt m.frugt grød

kl ca. 11.15 : Grønsagsmos + youghurt m.frugt grød

kl 13 : flaske 150ml

kl 16 : grød

kl.18 kartoffler, kød, sovs mm..

mellem kl 19 og 20 : Godnat flaske 150ml¨( spiser ikke det hele )

( skal jeg give hende/ tilbyde hende en flaske kl 16 ? i stedet for grøden )

Når de er 6 mdr skal de helt have mellem 500 og 750 ml modermælkserstatning om dagen. Inkl. det som du putter i maden.

Du kan evt læse i sundhedsttyrelsen bog om babymad. Den er super god. Kan købes på Apoteket og downloades gratis på sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Mine er nu 9 mdr og det ser sådan ud. Da de var 6 mdr så var morgenmad kl. 7 skiftet ud med en flaske.

Jeg har 3 hovedmåltider: Havregrød  kl. 7,  rugbrød kl. 11 og kød/grøntsager/stivelse kl. 17.

Til hovedmåltiderne får de efterfølgende snack - gerne agurk, ost, gulerod eller figenstang (det sidste i meget lille mængde).

Udover det får de frugtmos kl. 15.

De får to flasker kl. 14 og 19. 200 ml pr. gang.

Anmeld

12. maj 2011

muzen

Emilie2010 skriver:

hej det forstår jeg ikke ? nåå at Hvis jeg giver hende flaske kl 16 , og hun Ikke spiser så meget aftensmad kl 18, så skal jeg droppe flaske kl 16 og give hende frugt mos ?

du skrev at hun fik grød kl 16. den ville jeg bytte ud med frugmos hvis hun ikke spiser så meget aftensmad.

ellers ville jeg lade vær med at pille ved din plan hvis hun spiser meget aftensmad selvom hun får grød kl 16

men kl 12 ville jeg skippe grøden og give rugbrødshapser af bondebrød

Anmeld

12. maj 2011

Vial

Emilie2010 skriver:

6 måneder gammel

kl 06 : Flaske 150ml

kl 08.45 : Grød + natural youghurt m.frugt grød

kl ca. 11.15 : Grønsagsmos + youghurt m.frugt grød

kl 13 : flaske 150ml

kl 16 : grød

kl.18 kartoffler, kød, sovs mm..

mellem kl 19 og 20 : Godnat flaske 150ml¨( spiser ikke det hele )

( skal jeg give hende/ tilbyde hende en flaske kl 16 ? i stedet for grøden )

Når de er 6 mdr skal de helt have mellem 500 og 750 ml modermælkserstatning om dagen. Inkl. det som du putter i maden.

Du kan evt læse i sundhedsttyrelsen bog om babymad. Den er super god. Kan købes på Apoteket og downloades gratis på sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Mine er nu 9 mdr og det ser sådan ud. Da de var 6 mdr så var morgenmad kl. 7 skiftet ud med en flaske.

Jeg har 3 hovedmåltider: Havregrød  kl. 7,  rugbrød kl. 11 og kød/grøntsager/stivelse kl. 17.

Til hovedmåltiderne får de efterfølgende snack - gerne agurk, ost, gulerod eller figenstang (det sidste i meget lille mængde).

Udover det får de frugtmos kl. 15.

De får to flasker kl. 14 og 19. 200 ml pr. gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.