må man det ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Misselbek skriver:

Drikker stadig cola og kaffe, bruger stadig sminke, og parfume, og sæbe med parfume. 

Synes det vigtigt at man ikke er helt hysterisk med parfumefri produkter osv. For så når barnet endelig kommer ud, bliver det hurtigt allergisk fordi det ikke er vant til det. 

Derimod drikker jeg ikke, ryger jeg ikke, er ikke i nærheden af folk der ryger, spiser ikke alle de ting jeg er blevet frarådet, drikker 1 til 2 liter mælk om dagen (gjorde jeg også før :b) tager mine vitaminer, og sørger for at gøre alt godt for min baby.

Lige med parfume er det noget andet, jo mere man udsættes jo større risiko er der... Desværre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

baby012

Secrets skriver:

Bare for at være på tværs, er der altså adskillige undersøgelser der viser, at det overhovedet ikke 'hærder' barnet at bruge alle de produkter under graviditeten. Tvært i mod Der er en meget stor øget risiko for, at barnet vil få problemer med allergi senere i livet, og det med at man kan hærde barnet er nu en udbredt misforståelse  

Er glad for at du sagde det med parfume.. det anede jeg intet om.. skal da vist ud og shoppe idag  

Anmeld

12. maj 2011

maryjane

Holdt op med at ryge, da jeg fandt ud af hun var i mavsen i Januar.
Drikker ikke. Undgår så vidt muligt kød der ikke er rødt, det kan smutte, og jeg hader det.

Bruger stadig produkter med parfume. Har kun brugt make up en eneste gang. Måske lidt dobbeltmoralsk.

Tømmer ikke kattebakken, just in case. Køber ikke delikatessemad mere. Men besøger burger king lidt for ofte , gjorde det stort set aldrig før graviditet.

Drikker STADIG cola. Kan ikke undvære. Dog ikke over de der 300mg, mener jeg det er. Og spiser stadig slik af og til.

Anmeld

12. maj 2011

AWO

Jeg lavede ikke særlig meget om på min livsstil, da jeg var gravid. Jeg hverken røg eller drak (bortset fra en enkelt tår rødvin indimellem, af kærestens rødvinsglas), og så spiste jeg sundt - som jeg også gjorde inden.

Men jeg spiste stadig slik og is, drak lidt cola indimellem, og spiste også en enkelt lyserød bøf, eller to (ikke rå, men lyserød). Og så må man heldigvis godt spise sushi, så det udnyttede jeg groft!

Make up brugte jeg stadig, men for mig består den daglige sminkning af mascara og concealer, såe...  Til festlige lejligheder fik den dog gerne en tand mere, og der brugte jeg også parfume.

Cremer købte jeg så vidt muligt uden parfume - men det har jeg nu altid gjort. gider ikke dufte af ti forskellige ting.

Så ja - i bund og grund levede jeg sundt og med omtanke, som før - med et par ekstra forholdsregler.

Anmeld

12. maj 2011

tinasmor

Rockertand skriver:

Jeg har holdt mig til anbefalingerne, når det drejede sig om indtag af vitaminer, undgået tobak og alkohol, og så har jeg ikke fået farvet hår, men derudover har jeg ikke ændret noget, har altid brugt make-up, deodoranter og cremer og drukket cola light i stride strømme - jeg synes, at man skal respektere andres valg, selvom man synes, at de er hysteriske, jeg har lov at tænke mit og smile for mig selv, mens andre gør ihærdige anstrengelser for at undgå det ene og det andet.

samme her

Anmeld

12. maj 2011

baby012

Anke skriver:

Jeg lavede ikke særlig meget om på min livsstil, da jeg var gravid. Jeg hverken røg eller drak (bortset fra en enkelt tår rødvin indimellem, af kærestens rødvinsglas), og så spiste jeg sundt - som jeg også gjorde inden.

Men jeg spiste stadig slik og is, drak lidt cola indimellem, og spiste også en enkelt lyserød bøf, eller to (ikke rå, men lyserød). Og så må man heldigvis godt spise sushi, så det udnyttede jeg groft!

Make up brugte jeg stadig, men for mig består den daglige sminkning af mascara og concealer, såe...  Til festlige lejligheder fik den dog gerne en tand mere, og der brugte jeg også parfume.

Cremer købte jeg så vidt muligt uden parfume - men det har jeg nu altid gjort. gider ikke dufte af ti forskellige ting.

Så ja - i bund og grund levede jeg sundt og med omtanke, som før - med et par ekstra forholdsregler.

Troede faktisk slet ikke man måtte spise noget råt, heller ikke fisk.. ? 

hvad så med røget laks ??

Anmeld

12. maj 2011

Corn

gravid20 skriver:

Hej allesammen, 

jeg sad lige og kom til at snakke med en veninde idag som syns at jeg er utrolig sippet med hvad jeg gør og ikke gør når jeg er gravid, jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol, jeg drikker ikke noget med coffein (hverken kaffe eller cola), spiser ikke råt kød (intet der ikke er helt gennemstægt), løber ikke dagligt mere.. 

kom meget gerne med en mening, og hvordan har i det under jeres graviditet med sådanne ting, skal man i det hele taget ændre noget bare fordi at man er gravid  ?? 

bare nysg.  

Løbeturen forstår jeg ikke, de andre kan jeg godt forholde mig til.

Jeg dyrkede ikke motion inden og under mine to første graviditeter og jeg havde okay fødsler.

Tredje fødsel var jeg blevet løber inden, og var derfor i helt anden fysisk form og fødslen var meget nemmere og veerne knap så onde som de to andre gange. Så hvis du har løbet inden, så vil jeg helt klart anbefale dig at blive ved, medmindre der er grundlag for andet

Anmeld

12. maj 2011

Corn

gravid20 skriver:

Troede faktisk slet ikke man måtte spise noget råt, heller ikke fisk.. ? 

hvad så med røget laks ??

Røget laks er ikke rå...

Anmeld

12. maj 2011

132319

Jeg har været ret afslappet.

Alkohol: Begge gange har jeg drukket et par dage inden positiv test -Ups, men første gang var det meget uplanlagt og anden gang tog jeg en test før jeg tog til fest, som var negativ. Derefter har det heddet nul alkohol.

Rygning... Tja, der kan jeg ikke sige mig 100% fri. Jeg har begge gange røget et par smøger om ugen i starten men hey, det er ikke noget jeg graver mig ned over i skam, sket er sket. Jeg stoppede dog helt ret tidligt anden gang da Kamilles far var meget efter mig.

Hårfarvning: Jeg farvede hår en gang med henna da jeg var gravid første gang. Mit hår ville så ikke tage imod det, så jeg droppede det helt. Nu har jeg min naturlige farve hår, som jeg er rigtig glad for så jeg vil aldrig farve det igen 

Makeup osv.: Jeg brugte makeup som jeg plejer. Dr. Hauschka mascara og pudder fra Body Shop, begge uden alt muligt skidt. Shampoo, balsam og showergel brugte/bruger jeg KUN svane/astma/allergi mærkede, men det er mest for miljøets skyld  Jeg bruger ikke parfume.

Cola/Kaffe: Jeg drikker ikke kaffe og har aldrig gjort det men cola, uha det drikker jeg meget af  Man må drikke op til 2 liter om dagen (svarer til 4 kopper) men så meget har jeg dog ikke drukket 

Mad: Spiste præcis som jeg plejer, måske lidt mere usundt 

Solarie: Rører jeg ikke, gravid eller ej.

Anmeld

12. maj 2011

maria_wlt

Secrets skriver:

Bare for at være på tværs, er der altså adskillige undersøgelser der viser, at det overhovedet ikke 'hærder' barnet at bruge alle de produkter under graviditeten. Tvært i mod Der er en meget stor øget risiko for, at barnet vil få problemer med allergi senere i livet, og det med at man kan hærde barnet er nu en udbredt misforståelse  

Det er nemlig lige præcis rigtigt... det med at "hærde" dem er noget værre FIS... Man skal holde sig fra al den kemi mens man er gravid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.