må man det ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.510 visninger
31 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

baby012

Hej allesammen, 

jeg sad lige og kom til at snakke med en veninde idag som syns at jeg er utrolig sippet med hvad jeg gør og ikke gør når jeg er gravid, jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol, jeg drikker ikke noget med coffein (hverken kaffe eller cola), spiser ikke råt kød (intet der ikke er helt gennemstægt), løber ikke dagligt mere.. 

kom meget gerne med en mening, og hvordan har i det under jeres graviditet med sådanne ting, skal man i det hele taget ændre noget bare fordi at man er gravid  ?? 

bare nysg.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

DLM

lige de ting du nævner holdt jeg mig også fra, men der ud over ændrede jeg ikke på noget.

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

gravid20 skriver:

Hej allesammen, 

jeg sad lige og kom til at snakke med en veninde idag som syns at jeg er utrolig sippet med hvad jeg gør og ikke gør når jeg er gravid, jeg ryger ikke, drikker ikke alkohol, jeg drikker ikke noget med coffein (hverken kaffe eller cola), spiser ikke råt kød (intet der ikke er helt gennemstægt), løber ikke dagligt mere.. 

kom meget gerne med en mening, og hvordan har i det under jeres graviditet med sådanne ting, skal man i det hele taget ændre noget bare fordi at man er gravid  ?? 

bare nysg.  

Jeg holder mig fra mange ting. Vil gerne give den lille en god start på livet, og synes ikke det på nogen måde har ændret min levestandard at bruge fx andre produkter. jeg ryger ikke og drikker ikke, men det gjorde jeg ikke før. Jeg har skiftet mine produkter ud med produkter uden parabener og parfume. Body shop har nogle lækre aloe vera nogen uden alt muligt stads, så det er stadig lækre produkter der bruges på huden. Farver ikke hår, men det gjorde jeg også kun meget sjældent før. Og så er der nogle madvarer jeg holder mig fra.

Faktisk det ENESTE jeg synes har givet nogen som helst form for ændring for mit liv, hvis man kan sige det sådan, er det med rødt kød. For jeg ELSKER rødt kød, men vil ikke løbe en risiko.

Synes man skal give sit barn den bedste start. Måske fødes nogen børn uden mén af moderens uhensigtsmæsige livsstil, men hvorfor løbe en risiko på vejne af en lille baby, der ikke selv kan træffe de valg?

Anmeld

11. maj 2011

Rockertand

Jeg har holdt mig til anbefalingerne, når det drejede sig om indtag af vitaminer, undgået tobak og alkohol, og så har jeg ikke fået farvet hår, men derudover har jeg ikke ændret noget, har altid brugt make-up, deodoranter og cremer og drukket cola light i stride strømme - jeg synes, at man skal respektere andres valg, selvom man synes, at de er hysteriske, jeg har lov at tænke mit og smile for mig selv, mens andre gør ihærdige anstrengelser for at undgå det ene og det andet.

Anmeld

11. maj 2011

matryoshka

Jeg festede helt vildt meget og røg 20 cigaretter om dag + spiste nærmest udelukkende fast food og slik til aftensmad, før jeg blev uplanlagt gravid. Så mine vaner og livstil ændredes radikalt da jeg fandt ud af at jeg var gravid! Jeg hverken røg, drak alkohol eller koffein under min graviditet. Og så holdt jeg mig væk fra alt det "dårlige". Selvfølgelig gør man det som man kan for at give sit barn den bedste start i livet!! Det kommer du ALDRIG til at fortryde

Anmeld

11. maj 2011

Mor til Mike

Hej allesammen, 

bare nysg.  

Drikker stadig cola og kaffe, bruger stadig sminke, og parfume, og sæbe med parfume. 

Synes det vigtigt at man ikke er helt hysterisk med parfumefri produkter osv. For så når barnet endelig kommer ud, bliver det hurtigt allergisk fordi det ikke er vant til det. 

Derimod drikker jeg ikke, ryger jeg ikke, er ikke i nærheden af folk der ryger, spiser ikke alle de ting jeg er blevet frarådet, drikker 1 til 2 liter mælk om dagen (gjorde jeg også før :b) tager mine vitaminer, og sørger for at gøre alt godt for min baby.

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

Misselbek skriver:

Drikker stadig cola og kaffe, bruger stadig sminke, og parfume, og sæbe med parfume. 

Synes det vigtigt at man ikke er helt hysterisk med parfumefri produkter osv. For så når barnet endelig kommer ud, bliver det hurtigt allergisk fordi det ikke er vant til det. 

Derimod drikker jeg ikke, ryger jeg ikke, er ikke i nærheden af folk der ryger, spiser ikke alle de ting jeg er blevet frarådet, drikker 1 til 2 liter mælk om dagen (gjorde jeg også før :b) tager mine vitaminer, og sørger for at gøre alt godt for min baby.

Bare for at være på tværs, er der altså adskillige undersøgelser der viser, at det overhovedet ikke 'hærder' barnet at bruge alle de produkter under graviditeten. Tvært i mod Der er en meget stor øget risiko for, at barnet vil få problemer med allergi senere i livet, og det med at man kan hærde barnet er nu en udbredt misforståelse  

Anmeld

11. maj 2011

Frøken J.

I hvert fald er der så stor usikkerhed angående parfume og parabeners effekter, og stor risiko for negativ effekt, at det er værd at have med i sine overvejelser. Der står meget på babykemi.dk, hvor der også er links til diverse rapporter man kan læse, det er meget tankevækkende og interessant

Jeg synes man skal tænke over, at man ikke lever mindre godt af at undgå de ting. Der er rigtig mange lækre mærker, som laver parfume/parabenefri produkter, som er lige så gode, hvis ikke bedre end de parfumefyldte. The body shop har en lækker linje, Nilens Jord, Origins, Jane Ireland mm. Allesammen virkelig lækre kvalitetsprodukter. Faktisk synes jeg selv, at den makeup jeg bruger nu er milevid bedre end alt det der Maxfactor, Loréal halløj jeg brugte før.

Så jeg vil kun anbefale det Gør mig ikke til herre over, hvad andre gør, jeg kan blot ikke forstå, at man ikke vil gøre en ændring, som absolut ingen konsekvenser har for ens dagligdag. Kun gode. Det gavner jo ikke kun barnet, men også én selv at undgå alle de giftstoffer, og personligt ærger jeg mig over, at det ikke var noget jeg satte mig ind i noget før Jeg har tænkt mig at fortsætte på denne måde, selv når jeg ikke længere er gravid og ammer.

Jeres eget valg, så længe det er et velinformeret valg

Ps. Man kan jo ikke undgå alt i hele verden, men de små ting som er så nemme at implementere i sin hverdag, synes jeg sagtens man kan gribe ind overfor

Anmeld

11. maj 2011

Wimmie

Jeg vil ikke sige at jeg er "hys" med noget, men jeg kunne aldrig finde på at drikke alkohol under min graviditet - det er no go. Jeg har aldrig røget, så det er jo ikke et problem, men rygning er i min verden også forbudt når man venter sig.

Derudover er jeg stoppet med at farve hår...*suk* har farvet mit hår uafbrudt i 14 år nu, men det bliver da spændende at se min naturlige hårfarve igen

Og så er jeg begyndt at skære ned på cola, købe shampoo og sæbe uden parfume og parabener og selvom jeg elsker rødt kød, så får det lige et par minutter ekstra på panden.

Nåja, og så prøver jeg at købe økologisk; mest frugt og grønt samt mælkeprodukter, men jeg er ikke fanatisk med det

OG så tager jeg de anbefalede vitaminpiller og træner stadig regelmæssigt - bare lidt lettere nu.

Anmeld

12. maj 2011

skønneunger

jeg hverken røg eller drak, make up brugte jeg vist kun et par gange ( fødselsdage osv.) men jeg bruger nu heller ikke make up dagligt alligevel

drak stadig cola skiftede ikke mine sæber ud og brugte også en lille smule deodorant og parfume.

så jeg er langt fra "hellig" men stoppede med det som der er værst og som jeg syntes er værst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.