I hvert fald er der så stor usikkerhed angående parfume og parabeners effekter, og stor risiko for negativ effekt, at det er værd at have med i sine overvejelser. Der står meget på babykemi.dk, hvor der også er links til diverse rapporter man kan læse, det er meget tankevækkende og interessant 
Jeg synes man skal tænke over, at man ikke lever mindre godt af at undgå de ting. Der er rigtig mange lækre mærker, som laver parfume/parabenefri produkter, som er lige så gode, hvis ikke bedre end de parfumefyldte. The body shop har en lækker linje, Nilens Jord, Origins, Jane Ireland mm. Allesammen virkelig lækre kvalitetsprodukter. Faktisk synes jeg selv, at den makeup jeg bruger nu er milevid bedre end alt det der Maxfactor, Loréal halløj jeg brugte før.
Så jeg vil kun anbefale det
Gør mig ikke til herre over, hvad andre gør, jeg kan blot ikke forstå, at man ikke vil gøre en ændring, som absolut ingen konsekvenser har for ens dagligdag. Kun gode. Det gavner jo ikke kun barnet, men også én selv at undgå alle de giftstoffer, og personligt ærger jeg mig over, at det ikke var noget jeg satte mig ind i noget før
Jeg har tænkt mig at fortsætte på denne måde, selv når jeg ikke længere er gravid og ammer.
Jeres eget valg, så længe det er et velinformeret valg 
Ps. Man kan jo ikke undgå alt i hele verden, men de små ting som er så nemme at implementere i sin hverdag, synes jeg sagtens man kan gribe ind overfor 
Anmeld