Hvordan bliver man bankrådgiver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.023 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Mi

Jeg går med overvejelser om at tage en ny uddannelse og leger lidt med tanken om at blive bankrådgiver.

Er der nogen som ved hvordan sådan en uddannelse foregår, hvilke krav der stilles til uddannelse inden man går igang, økonomi under uddannelsen og hvad man ca tjener når man kommer ud på den anden side?

Go aften

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Jeg går med overvejelser om at tage en ny uddannelse og leger lidt med tanken om at blive bankrådgiver.

Er der nogen som ved hvordan sådan en uddannelse foregår, hvilke krav der stilles til uddannelse inden man går igang, økonomi under uddannelsen og hvad man ca tjener når man kommer ud på den anden side?

Go aften

Marianne

www.stjerneleg.dk

Prøv ug.dk

Der står optagelseskrav, løn mens man er igang med uddannelsen og hvad slutsresultatet er

Anmeld

11. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Mi skriver:

Go aften

Marianne

www.stjerneleg.dk

http://www.ug.dk/Job/administrationhroekonomijurao gsprog/finansarb/bankfunktionaer.aspx

Anmeld

11. maj 2011

Sujan

Jeg er uddannet bankrådgiver.

Jeg har taget finansøkonom uddannelsen som et SU berettiget.
Der går man 1,5 år på skole og 3 måneders praktik og de sidste måneder går med at skrive afsluttende opgave.
Derefter har jeg været Trainee i en bank i 2 år. I løbet af de 2 år har jeg været på kursus som er forskellig fra bank til bank. Lønnen under Trainee ligger mellem 19.000 og 22.000 vil jeg tro. Og derefter en start løn mellem 25.000 og 28.000 og derefter stiger man lidt hvert år og alt efter hvilken stilling man får.

Anmeld

11. maj 2011

-Sigrid-

-Sigrid- skriver:

Prøv ug.dk

Der står optagelseskrav, løn mens man er igang med uddannelsen og hvad slutsresultatet er

her er den;  http://www.ug.dk/job/administrationhroekonomijuraogsprog/finansarb/bankfunktionaer.aspx#fold7

Anmeld

11. maj 2011

An&Jo

Du starter med at læse finansøkonom i 2 år på su ( det giver de bedste chancer for at få en elevplads) og så går du i lære i 2 år hvor du får en elevløn som er ret god.. jeg læser finansøkonom fordi jeg vil være ejendomsmægler men 80% af min klasse vil i en bank

Anmeld

11. maj 2011

Mi

Sujan skriver:

Jeg er uddannet bankrådgiver.

Jeg har taget finansøkonom uddannelsen som et SU berettiget.
Der går man 1,5 år på skole og 3 måneders praktik og de sidste måneder går med at skrive afsluttende opgave.
Derefter har jeg været Trainee i en bank i 2 år. I løbet af de 2 år har jeg været på kursus som er forskellig fra bank til bank. Lønnen under Trainee ligger mellem 19.000 og 22.000 vil jeg tro. Og derefter en start løn mellem 25.000 og 28.000 og derefter stiger man lidt hvert år og alt efter hvilken stilling man får.

Det var lige den uddannelse jeg var inde og kigge på  Det kan man faktisk læse i nærheden af hvor vi bor. Hvordan er mulighederne for job i sydvestjylland. Ved du det?

Anmeld

11. maj 2011

Mi

mortilj skriver:

Du starter med at læse finansøkonom i 2 år på su ( det giver de bedste chancer for at få en elevplads) og så går du i lære i 2 år hvor du får en elevløn som er ret god.. jeg læser finansøkonom fordi jeg vil være ejendomsmægler men 80% af min klasse vil i en bank

Ved du hvordan chancerne for job er som bankrådgiver, når man er færdig?

Anmeld

11. maj 2011

An&Jo

Mi skriver:

Ved du hvordan chancerne for job er som bankrådgiver, når man er færdig?

Jeg er faktisk bange for at de ikke er vildt gode, fordi der er mange der gerne vil den vej.. Men undersøg da om ikke du kan stå med en læreplads inden du starter på skolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.