Hej søde ven
Du har lige beskrevet rigtig RIGTIG mange af mine morgener. Det er simpelthen bare så hårdt, men når de når den alder, er man nød til at vise dem, at man står fast og mener det, man siger. Også selvom der kommer skrig og skrål ud af det. Hun vil prøve dig rigtig meget af i den kommende tid - Sebastian er snart 3,5 år og han har været strid længe. Jeg synes dog det er blevet meget bedre, og så er jeg også med tiden blevet bedre til at takle ham. Hun ændrer sig nu, og så er du nød til først at lære, hvad du skal gøre. Det gælder om at vælge sine kampe, stå fast og være konsekvent, lade dem bestemme i et omfang, der passer ind (eller tro, de bestemmer), og ignorere hende hvis hun ter sig (gå din vej, sig du ikke vil snakke med hende når hun er sådan osv.). Selvfølgelig skal hun have tøj på, når I skal afsted - jeg har også tit proppet Sebastian ned i hans tøj. Nu er han pludselig kommet dertil, hvor han selv vil gøre det, og gladeligt viser mig, hvor dygtig han er - det er SÅ skønt, og en stor hjælp om morgenen. Nå ja, en anden vigtig ting, som også kan være den sværeste: bevar det gode humør - det kommer man længst med med ungerne.
Gråd er en af de største stressfaktorer, men jeg synes også, du gjorde det rigtige. Johanna tager ikke skade af det, selvom det er grimt. Hvis det kan trøste dig, så forestil dig 2 babyer, der græder imens ;)
Et stort knus til dig. Håber du kan ryste det af dig, så resten af dagen ikke bliver træls. Ellers må du jo skrive med os hele dagen, så du glemmer det :)
Knus Line
Anmeld