hjælp tiks og ufrivillige bevægelser hos 5årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Meliora

Fisenberg skriver:

hvad er det for noget medicin og ved du hvilke bivirkninger det har

jeg har det ikke godt med piller, men jeg vil næsten gøre hvad som helst for at han får det bedre, det er så synd for ham

Der findes forskellige medikamenter der kan hjælpe, afhængig af om han også har andre ting som ocd eller adhd oven i touretten.

Min bror har både fået Orap og ritalin. Han har dog aldrig været glad for at tage medicinen, da han blev meget træt af den.

Da han var lille læste min mor om en kvinde der havde en søn med det, som havde fået hans tourettes til at gå helt væk ved at give ham en speciel variant fiskeolie. De er rimelig dyre og hedder noget med Eye-Q (matas har dem) og da han fik det, hjalp det virkelig meget.

Så dem kunne du jo starte med at prøve, om ikke andet er det jo altid sundt med fiskeolie Men prøv at google det, så kan du sikkert finde meget mere om det i dag på nettet, end min mor fandt dengang for 10-12 år siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

millesofie

FruRafn skriver:

Der findes forskellige medikamenter der kan hjælpe, afhængig af om han også har andre ting som ocd eller adhd oven i touretten.

Min bror har både fået Orap og ritalin. Han har dog aldrig været glad for at tage medicinen, da han blev meget træt af den.

Da han var lille læste min mor om en kvinde der havde en søn med det, som havde fået hans tourettes til at gå helt væk ved at give ham en speciel variant fiskeolie. De er rimelig dyre og hedder noget med Eye-Q (matas har dem) og da han fik det, hjalp det virkelig meget.

Så dem kunne du jo starte med at prøve, om ikke andet er det jo altid sundt med fiskeolie Men prøv at google det, så kan du sikkert finde meget mere om det i dag på nettet, end min mor fandt dengang for 10-12 år siden.

meget "sjovt" at du nævner eyeQ dem har han fået tidligere for sit selektive mutisme og så sent som i forgårs var vi ude at købe en ny forsyning for at starte op igen  men super at det måske også afhjælper tourette..

han har hverken symptomer på ocd eller adhd  heldigvis

1000 tak for dine råd

Anmeld

12. maj 2011

millesofie

TbCp skriver:

Jeg har glemt hvad de hedder, det er mange år siden jeg har taget dem...

Den eneste bivirkning jeg oplevede var at jeg blev ret træt.

Jeg kan godt forstå at i ikke har lyst til at fylde ham med piller, men måske det så lige netop er en god ting at få snakket med en læge, der er måske kommet andre ting omkring tourettes inden for de sidste år.

Anmeld

12. maj 2011

Meliora

Fisenberg skriver:

meget "sjovt" at du nævner eyeQ dem har han fået tidligere for sit selektive mutisme og så sent som i forgårs var vi ude at købe en ny forsyning for at starte op igen  men super at det måske også afhjælper tourette..

han har hverken symptomer på ocd eller adhd  heldigvis

1000 tak for dine råd

Det var så lidt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.