Fisenberg skriver:
som nogle af jer ved så lider vores Marcus-Emil af selektiv mutisme, han er også klog (altså højere end gennemsnittet) men han har også altid haft tiks og ufrivillige bevægelser
men det er nu gået helt over gevin og vi står nu helt udkørte og stesset og noget så grædefærdige
det har altid "bare" været lidt blinken med øjnene eller træktning på skulderne.... men nu nikker og ryster han på hovedet meget voldsomt, klapper hver gang han har gjort noget "praktisk", blinker med øjnene, rømmer sig, og her til aften begyndte hans arm at spjætte 
han er lige startet i SFO den 2 maj og der er fuld støtte på (hvor den er må guderne vide) med pykolog og ekstra personale
vi er efterhånden ikke i tvilv omkring om der skulle være noget tourettes syndrom
men kan han også have epilepsi??
skal vi virkelig slæbe ham til lægen igen? og på rundtur til endnu mere læge kikkerri... jeg nænner det bare ikke..
please kom med et par gode råd eller lign, for jeg er helt lost lige nu 
Jeg tror nok jeg ville tage et smut omkring en neurolog eller Børnepsyk. med ham.
Min søn på 8 har også Tourettes syndrom (blandt mange andre diagnoser). Hans tics er heldigvis ikke så slemme, men du skal vide, at de jo kan få medicin mod det, hvis det er invaliderende.
Med tourette er det sådan, at det mange gange bliver en smule forværret i teenageårene, men ofte vokser de fra det i voksenårene.
Hvis du vil vide mere, er du meget velkommen til at skrive privat til mig. Ville egentlig bare sige til dig, at JA det er drønhårdt at skulle igennem endnu en udredning, men det gør altså bare livet SÅ meget nemmere, når man ved hvordan man kan hjælpe børnene bedst, og det kan man kun, hvis man har de rette diagnoser på dem.
Rigtig meget held og lykke... jeg tænker på jer.
Kh Mette